Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
@ dickie :
Ik zie dat jij een VA Lukather hebt en een MM Luke I.
Wat zijn de verschillen eigenlijk tussen die 2 gitaren kwa bespeelbaarheid en sound?
Nou als je kijkt naar het belangrijkste van de gitaar - het hout - kan ik je het volgende melden: body van de Valley is van swamp-ash en die van Luke is van Elzen. Dit geeft kwa tone een wezenlijk verschil: Ash klinkt wat glaziger en Elzen in verhouding wat ronder. Verder verschilt de vorm van de neck: Luke heeft iets meer een V-shape. Toch zijn het beide heerlijke gitaren om mee te scheuren; maar ze hebben allebei ook een waan toon om met "karakter" te kunnen crunchen.
Leuk om te weten: mijn Luke heb ik via een Engelse studio kunnen kopen; de vorige eigenaar was een van de heren van Iron Maiden! Deze had echter - je geloofd t niet - de EMG's vervangen door Fender Lace Sensor pickups... Ze hebben er gitaarpartijen van hun toenmalig studio-album (+/- 2002) mee gedubt... De Laces heb ik er terplekke uit laten halen en thuis weer vervangen door EMG's...
Tot slot: tremolo verschil - Luke heeft Gotoh en Valley heeft Original Floyd; beiden vind ik erg goed en werken zoals het hoort!
Gr. Dick