Ziet er goed uit. Misschien volumepedaal en stemapparaat omwisselen?
Printable View
Ik ben momenteel bezig met een pedalenbord te bouwen, en daar wou ik graag alle in- en uitgangen inbouwen. Zodat ik enkel maar kabels aan de buitenkant moet pluggen en kan spelen.
Naast de een 220v in, ook een uitgang voor de bediening van mijn footswitch en gitaar in en effecten uit.
Nu was ik aan het denken of dat wel een goed idee is. Is het niet beter dat ik een reverbpedaal in mijn fx koppel ipv gewoon achter al mijn effecten? En dus nog een extra in en uit maak ?
En indien het beter is in de fx, mag ik dan niet gewoon heel het zootje in de fx steken ?
Ik kan het zelf nog niet testen want heb nog geen reverbpedaal...
Ik kwam gisteren toevallig voorbij onderstaand filmpje. Misschien interessant om visueel een basis-idee te krijgen van hoe je je pedalen kan plaatsen...
http://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4
Ik kom er niet uit. Ik wil de de pedaaltjes als volgt schakelen:
gitaar > tuner > wah > NS2 input > NS2 output > amp in > loop out > tremolo > NS2 return > NS2 send > loop in
Maar dat kom ik dit tegen:
http://www.mcquain.com/lespaul/Misce...-2_FX-Loop.jpg
:???:
OK ik heb het dus geprobeerd, maar de gain in mijn versterker doet het nu precies niet meer :???: Maakt niet uit welk kanaal ik kies, ik heb overal hetzelfde geluid...
gitaar > tuner > wah > NS2 input > NS2 output > amp in > loop out > tremolo > NS2 return > NS2 send > loop in.
Wat doet zo'n noise suppressor eigenlijk? behalve een beetje ruis en brom weghalen? Ik zou proberen te zoeken naar de oorzaak van de ruis en brom waar je last van hebt. Dat scheelt weer een heleboel kabeltjes en pedaaltjes die weer extra ruis en brom kunnen veroorzaken....
De reden waarom ik die NS kocht, was niet om brom en ruis weg te krijgen, maar om afgekapte gedempte stukken te kunnen spelen. De NS die ingebouwd is in mijn versterker is niet zo goed en soms te abrupt, waardoor het stokt in de speakers.
Heb bovenstaande schakeling ook geprobeerd, de tremolo voor de NS, maar dan werkt het effect van de tremolo zelfs niet meer.. Heel vreemd, ik heb 30 x nagekeken welke kabel ik verkeerd zou gestoken hebben, maar vind niets abnormaals...
gitaar > tuner > NS2 input > NS2 output > amp
én NS2 send > wah > tremolo > NS2 return >
Als ik het plaatje goed bekijk zou ik het zo doen....
Dan heb je de loop van je versterker niet nodig