Die had ik nog niet gezien. Gave gitaar. Ik ben wel meer van de tele en de strat, en ook niet acuut op zoek naar een LP.
Printable View
Die ES Les Paul van Gibson Memphis was er toen toch nog niet? Van NAMM 2014 zie ik op Youtube wel steeds die Supreme met f-holes voorbij komen maar die is niet van de Memphis fabriek. Wat betreft kopzwaarte vrees ik dat de ES Les Paul daar minstens evenveel last van heeft want die is zelfs nog lichter dan de Supreme. Wat de rest betreft ben ik ook heel benieuwd wat Gibson meeneemt naar NAMM 2015. Al krijgen wij, de gewone consumenten, meestal alleen maar de positieve verkooppraatjes te zien...
En wat vinden we van deze:
http://youtu.be/cn0VZDz7lhs
De nieuwe supreme. Wie heeft hem getest?
De gitaar in dat filmpje is geen Supreme maar een Custom shop model. Qua geluid geeft het waarschijnlijk wel een indruk hoe zo'n f-hole Les Paul nu eigenlijk klinkt. En dat is helemaal niet verkeerd vind ik.
Nu is het wachten op een massieve non-weight relieved ES 335 voor de echte kerels.
Iemand toevallig al ervaring met de Les Paul standard 2015? Voor het eerst sinds jaren lijken de aanpassingen in dit 2015 model me wel interessant, zoals de in hoogte verstelbare messing topkam. Wel een stevige prijs, adviesprijs iets boven de €3000,-...
Edit: WTF, zie dat ze bij musik produktiv voor net onder de 3000,- verkocht worden, echt prijzig dus, had iets meer 'korting' verwacht.
Steeds meer spijt dat ik ca 2 jaar geleden geen custom shop goldtop aangeschaft heb, die waren toen nieuw 'maar' 2595,-...
De nieuwe standard heb ik niet getest, wel de less more die dezelfde 'upgrades' heeft gekregen.
De topkam is niet slecht, alleen komt die samen met een heel wat bredere toets (en dus ook hals). Voor mij totaal onbespeelbaar.
Voordeel van de bredere toets: de hoge E 'valt' niet meer van de toets wat vroeger op menig exemplaar wel het geval was (omdat de nut niet goed zit).
De g-force tuners werken wel degelijk (heel veel beter dan de eerdere versie 'etune') was mijn ervaring. In mijn ogen kunnen ze zeker een meerwaarde zijn.
De signature op de headstock is uiteraard afschuwelijk en het hologram op de achterkant is ook erg belachelijk (maar zie je gelukkig niet).
Voor sommigen is de brede toets een zegen. Is dat voor jou het geval: wacht nog even tot ze de 2015's aan bodemprijzen moeten slijten (want voor de meesten is het wel een dealbreaker).
Die bredere toets (zonder vergroting van string spacing) had ik even over het hoofd gezien, bedankt voor de reminder! Ja, de prijs...dat is inderdaad wel een dingetje!
De namm show is net klaar. Hebballes daar wel aan de tand gevoeld en holy sht was is de afwerking slecht. De actie was torenhoog, fretwerk rafelig. Die nieuwe tuner is structureel te laag op de G snaar. Die topkam buzzt. Alleen de goedkopere specials vond ik te pruimen. Heb wat foto's op facebook gepost en de consensus is inderdaad: Dit is droef. <br type="_moz">