Hier staat 't een en 't ander van mij op...
http://community.webshots.com/user/dickies110
Veel plezier!
Printable View
Hier staat 't een en 't ander van mij op...
http://community.webshots.com/user/dickies110
Veel plezier!
leuk setje!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickie
Wow, eerbied! :D Hoe speelt die VA Lukather?? Heb al jááren ooit eens op zo'n gitaar willen spelen! Kun je wat specs geven? Over de hals, hals/body-verbinding, Floyd etc?? Thanks alot, RichardCitaat:
Wat kan ik er zo over zeggen: (heb m thuis in de kast hangen - letterlijk! - ben nu op t werk...)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevelukather
Het is een early nineties gitaar. Mooie Birdseye neck met Rio-Pallisander toets - gewoon standaard geschroefd. - er zit originele Floyd op - Lak is mooi oud geworden; barstjes en zo!. Behalve de handtekening op de kop heeft zijn Kon. Hoogheid Luke er afgelopen zomer er ook een krabbel op de achterkant van de body opgezet! Hij was erg dronken...
Heb 5 jaar gezocht naar een echte signature versie; heb 'm uiteindelijk van een klant afgetroggeld!
Gewoon bellen en zeggen dat je die gitaar wil hebben... (ja, ik zit in de gitaarhandel...)
haha op een foto lijk je sprekend op ben ketting van de EO :DCitaat:
Kan kloppen Lennart; we hebben dezelfde kapper!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Nee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Maar deze daarentegen.
is het nou sarvastisch of meen je dat echt?Citaat:
@ dickie :
Ik zie dat jij een VA Lukather hebt en een MM Luke I.
Wat zijn de verschillen eigenlijk tussen die 2 gitaren kwa bespeelbaarheid en sound?
Nou als je kijkt naar het belangrijkste van de gitaar - het hout - kan ik je het volgende melden: body van de Valley is van swamp-ash en die van Luke is van Elzen. Dit geeft kwa tone een wezenlijk verschil: Ash klinkt wat glaziger en Elzen in verhouding wat ronder. Verder verschilt de vorm van de neck: Luke heeft iets meer een V-shape. Toch zijn het beide heerlijke gitaren om mee te scheuren; maar ze hebben allebei ook een waan toon om met "karakter" te kunnen crunchen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
Leuk om te weten: mijn Luke heb ik via een Engelse studio kunnen kopen; de vorige eigenaar was een van de heren van Iron Maiden! Deze had echter - je geloofd t niet - de EMG's vervangen door Fender Lace Sensor pickups... Ze hebben er gitaarpartijen van hun toenmalig studio-album (+/- 2002) mee gedubt... De Laces heb ik er terplekke uit laten halen en thuis weer vervangen door EMG's...
Tot slot: tremolo verschil - Luke heeft Gotoh en Valley heeft Original Floyd; beiden vind ik erg goed en werken zoals het hoort!
Gr. Dick