Ik vind het overdaad. Je kunt het zeker met de helft minder af.
Printable View
Ik vind het overdaad. Je kunt het zeker met de helft minder af.
Mits je natuurlijk wel je kabels omdraait.
https://s18.postimg.org/64gccmjvd/pedal_-_kopie.jpg
De Fulldrive 3 en de Brownie erbij. De Masotti Black Box buffer er af.
Bevalt de Brownie?
Ja tot zover prima. Gaat goed op het clean kanaal van de Ceriatone. Het mooie is dat de boost van de Fulldrive 3 als een losse cleanboost fungeert, dus niet alleen als boost voor de Fulldrive overdrive. Op die manier kan ik de 3 pedalen erna allemaal op de donder geven voor meer gain. Werkt goed, zeker voor de brownie. Omdat er ook een buffer in de Fulldrive zit kan mijn oude Masotti buffer weg. Ik twijfel nog om de Soul food ook weg te doen, heb nu best wat drives op de plank staan.
De OCD en de Fulldrive 3 draaien op 18 volt. De Brownie kan dat ook aan maar lijkt op 18 volt meer ruis te genereren. Terug naar 9 volt dus, dan opereert hij stiller. Heb de veronderstelde extra headroom bij 18 volt ook niet nodig bij een pedaal als de Brownie.
Hee, dat is een interessante constatering! Ik heb mijn Brownie altijd op 18 volt staan maar met de gain hoger dan 12 uur geeft hij inderdaad veel ruis. Dat merk ik vooral met een phaser ervoor. En CMATMODS zelf beweert: "Pedal is dead quiet with hardly any noise".
Toch eens kijken of ik nog een 9 volt aansluiting vrij kan maken op de voeding.
Ben benieuwd, laat maar even weten hoe dat afloopt. Ik heb maar kort getest op 18v en herinner me niet meer hoe hoog de gain stond. Wellicht stond deze erg hoog waardoor de ruis ontstond. Ik kan via de Burkey Flatliner Six voeding per aansluiting variëren van 9 tot 18 volt. Misschien test ik het nog eens op 18v, even jouw bevinding afwachten.
Die staat goed vol, orangerocker!
Ik kan in tapatalk het plaatje trouwens niet direct zien.
Mijn plankje op dit moment:
https://preview.ibb.co/jigeqS/IMG_20180326_184356.jpg
Ik moet nog een digitale delay en iets harmoniser achtigs hebben.
Zit te denken om een eventide h9 aan te schaffen. Of anders misschien een pitchfactor weer terug te kopen.