yep, dat kun je wel zeggen. En het eind is er ook want je rackje zit al weer vol :dance:
Printable View
yep, dat kun je wel zeggen. En het eind is er ook want je rackje zit al weer vol :dance:
Hoe sturen jullie meestal je rack aan?
Ik gebruik nu een 19 inch lexicon mx200, en die klinkt alleen lekker als ik hem in de FX loop van mijn versterker hang. Wanneer ik m'n strat in de mono input van de mx200 plug en de mono ouput in mijn gitaaramp klinkt het niet. Het lastige hiervan is, is dat wanneer ik mijn input volumeregeling (ik heb 2 kanalen op mijn gitaar combo, cleane kanaal die regelbaar is kwa volume en het overdrive kanaal, ook regelbaar met volume en gain, en dan de master volume nog) behoorlijk boost en dat overstuurde signaal komt de mx200 binnen en ik stel een chorus geluid in bijvoorbeeld, klinkt dit niet zo lekker dan wanneer ik een clean signaal de mx200 in zou sturen en pas daarna wat drive in zou stellen, als voorbeeld..
Hoe kun je dus een fx loop instellen vóórdat het de versterker binnenkomt?
Het zelfde geld voor m'n basgitaar, de FX loop is pas na de DI out. wanneer ik met effecten speel hoor je die alleen maar via de amp zelf en niet via de pa, want daar komt het wet signaal binnen..
het kan zijn dat je fx gewoon neitgoed reageren op wat scheur..
probeer eens je master volume voluit en dan de kanaal levels gelijk en op gewenste volume...
je moet rekening houden met 'consumer' en 'pro level' apparaten,veel 19" dingen kunnen alleen in je loop, omdat ze anders gewoon te weinig signaal krijgen..
in 't geval van 'n Lexicon-apparaat valt dit 'probleem' wel mee, omdat je de reverbs, delays en modulaties (als chorus) vaak toch in de fx-loop wilt hebben, daar klinken ze IMHO het beste...
als je 'n chorus wilt die voor je amp goed klinkt, heb je aan de MX200 volgens mij niet de goede..
je gitaar in de MX200 steken en daarna naar je amp is dus geen goede manier van aansluiten.. wat je kan doen bij veel andere apparaten, is zowel het input als het output-signaal regelen; de MX200 staat alleen toe om de balans wet/dry te regelen; als je input dus flink geboost moet zijn, zul je niet zo makkelijk kunnen voorkomen dat de input van je gitaarversterker overstuurt (hoop dat dat beetje duidelijk is)..
is dit de situatie met je MX200 in de fx-loop? of als je gitaar->mx200->versterker-input gebruikt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent136
als het gitaar->mx->versterker is, dan is het logisch dat het geluid vervelend klinkt: het boosten van gitaar signaal, laat de chorus over z'n nek gaan, die vervolgens weer versterkt wordt door de versterker..
beter is om gitaar -> versterker ->mx te pakken; hierdoor laat je de chorus niet over z'n nek gaan, maar wordt deze mooi na je laatste overdrive-trap (je versterker) geplaatst, om van daaruit naar je eindversterker (fx-return) + speakers te gaan..
dit is een rare vraag, omdat de fx-loop tussen je voorversterker en eindversterker in zit (bij 'n combo loopt je fx-loop tussen voorversterker-gedeelte en eindversterker-gedeelte)..Citaat:
Een FX-loop kun je wel 'bijregelen' voordat hij naar je eindversterker gaat; veel combo's/versterkers hebben een regelaar voor de fx-loop.. en anders moet je het volume bijregelen op de input van je MX200.. de MX200 is goed geschikt om in de meeste loops te gebruiken volgens mij, dus daar maakt het ontbreken van een output-regelaar op de 19"-unit, niet uit...
[/quote]Citaat:
de DI-out werkt dus als een preamp-out, om zo versterkt te worden door de PA..
je kan dus met deze DI-out geen gebruik maken van je effecten in de fx-loop, omdat de fx-loop na de DI-out komt..
als je dit wilt oplossen zul je op een later moment de DI-out moeten 'maken'.. een manier hiervoor is bijvoorbeeld een zgn. Loadbox of Attenuator, deze zet je tussen de 'speaker out' en de speaker zelf.. naast de Speaker-aansluiting, heeft een loadbox of attenuator (bijvoorbeeld Hughes & Kettner Red Box, of zelfs zo'n zilveren Behringer DI) ook een Line-out of DI out, die je naar je PA kunt doorsturen..
bedoel je niet het 'dry' signaal ?Citaat:
Citaat:
jeeeez wat moet je met al ie zooi man!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix
Domme mensen doof spelen en vriendelijk verzoeken hun 'zooi' vooral binnen de muren van hun slaapkamertje te houden.
M.a.w. Laat die hersenscheetjes niet hier aub!
wat denk jij dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy
zooiën natuurlijk!
Ik ben toch benieuwd wat het bovenste apparaat in het rack is? En die tussen de Yamaha en de TC Electronics...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix
Het bovenste ding is zo te zien een switcher om de pedalen te switchen via midi, dat andere ding zal wel een fx unit zijn, maar de foto is niet scherp genoeg om te zien wat het nou exact is.
:) Ja, zover was ik ook al gekomen... wil weten welk merk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daemon