Ik begrijp toch al niet waarom ze geen keuze bieden tussen "met" of "zonder" zo'n tuner systeem. Het is niet dat het me niet handig lijkt ofzo maar ik heb gewoon erg weinig vertrouwen in moderne electronica, in mijn beleving werkt dat tegenwoordig 5 jaar ofzo en daarna heb je dus weer extra grote kosten. Bovendien kost zo'n clip-tuner iets van 25 euro en werkt voor mij prima, ik vind het helemaal niet veel moeite om zelf aan die knoppen te moeten draaien.
Verder zie ik toch ook wel veel positieve punten, niet alleen de 0-fret maar ook bv. in de electronische afdeling: Geen printplaatjes meer en geregeld standaard al een Orange-drop...., de T-bird heeft eindelijk een goed uitziende brug gekregen...en die enkelspoelers zien er misschien niet zo stoer uit maar lijken me erg interessant.
Andere wijzigingen wil ik eerst eens beoordelen zoals die nieuwe halzen, daar geef ik mijn mening pas over als ik ze in de hand heb gehad. Ik heb zelf zo'n oude Protector-1 koffer en heb nooit begrepen waarom ze daarmee gestopt zijn, die nieuwe koffers zouden wat mij betreft wel eens zwaar favoriet kunnen worden i.p.v. die huidige zware krengen (wel eens rondgelopen met een oude T-bird koffer? die weegt zelf al 6kg!! Je loopt dus met 10kg te zeulen!!).