Yup! Benieuwd wat ie uiteindelijk moet opbrengen.
Printable View
Idd,mooi spul en die prijs is ook wel oke,toch?
Groet,
Marco
En dat voor slechts 10K de 3
Ik vind de prijzen te hoog. Ik snap de ophef over 70's strats nog steeds niet. 15 jaar geleden werden (en voor een groot deel terecht) de 70s strats voor een habbekrats verkocht. De kwaliteit destijds verschilde enorm onderling. Brandhout zat er tussen...
70's Fenders bras!!!Ja,dat zeggen ze...en daar zal wel een kern van waarheid in zitten. Ik vind eerlijk gezegd de prijs ook aan de hoge kant (vandaar,toch?!) aan het einde van mijn eerdere reactie. Maar daarbij vind ik het altijd moeilijk in te schatten wat een vintage gitaar mag/moet kosten. En heb ik het idee ook.... wat de gek er voor geeft. Een echte vintage Fender,eigenlijk wil ik die alleen maar om aan de muur te hangen....en das dan ook weer zonde :(,
Groet,
Marco
p.s vind het wel een mooie set!!!;)
Precies, helemaal mee eens. Ik heb echt 70s strats in de handen gehad die echt puin waren. Maar je hebt zelfs tussen de 60s en 50s strats brandhout zitten, aangezien de kwaliteit echt niet constant was. Tegenwoordig met al die CNC machines moet het toch mogelijk zijn om zelfs bij Fender constante kwaliteit te leveren en volgens mij hebben ze tegenwoordig de boel weer op de rit als ik de strats zo zie die ze tegenwoordig fabriceren, met name in de lagere prijsklasses (Classic Vibe, Classic Player series) zitten zeker juweeltjes voor weinig.
Die zou ik eerder kopen dan een seventies strat, to be honest....
Toen ik op school met de band speelde, elke vrijdagmiddag, had ik altijd een best luxe keuze. Een leraar had een 1975 Strat. Een andere leraar had een Mexicaanse Telecaster en een Japanse Strat.
De 1975 Strat klonk op het halselement echt hemels. Toch verruilde ik bijna elke repetitie de Strat voor de gitaar die de andere leraar bij zich had.
Twintig tot vijfentwintig jaar terug waren jaren 70 Fenders behoorlijk goedkoop, deels ook weer onterecht omdat iedereen maare klakkeloos aan nam dat een driepuntsbevestiging niet goed kón zijn. Vaak zonder daadwerkelijk een eemplaar in handen gehad te hebben. Maar ja, zo gaat dat met hypes en meningen.. Een vriend van me had een 70-ies Strat, was geen onaardig ding maar ik kreeg er geen stijve van.
Ik had dat vooroordeel ook , sterker nog ,ik heb er een aantal in handen gehad die ook echt slecht waren , maar ik heb er nu 1 en vind hem helemaal niet slecht , de 3 punts bevestiging is ook niet instabiel ,ipv van 4 schroeven heb je nu 2 schroeven en een dikke bout.