Yeah, gut-shots!!! Take it off baby!
Printable View
Yeah, gut-shots!!! Take it off baby!
Ziet er strak uit Johnnyz, ben idd wel benieuwd hoe die klinkt over die super reverb.
ik sta op het punt om alles te bestellen, maar zou je ook met gemak een 12at7 of 12au7 erin kunnen zetten? of is dat in dit schema niet echt nuttig
Wat ik getest heb is een ECC82 (12au7) van EI. Deze klinkt lekker als de gain open staat, maar wordt de gain terug gedraaid dan wordt het geluid erg korrelig iets waar je bij ECC83 geen last van hebt. Waarschijnlijk komt dit door de lagere inwendige weerstand van de ecc82 in combinatie met de lage spanning en relatief hoge anodeweerstanden.
De 12ax7 LPS van sovtek en de 12ax7EH van Electro Harmonics doen het het beste. Er staat een linkje ergens op dit forum naar youtube waar beide buisjes na elkaar te horen zijn.
Blijf uit de buurt van JJ, standaard sovtek's etc. dit werkt wel maar klinkt nergens naar!
Edit: link
Electro Harmonics / Sovtek
het zal dus gewoon een hoop testen worden uiteindelijk heh. ik zal in ieder geval de JJ buisjes laten liggen dan en op zoek gaan naar wat andere.
alle onderdelen zijn wel besteld, hopelijk kan ik snel aan de gang
bij mij zit er RFT in, en dat klinkt toch beter dan dat andere buisje dat ik van Mitch gekocht heb. welke dat nu weer was weet ik niet. en de tekst op het buisje is nogal onleesbaar geworden
RFT rules!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Richard, heb je je logo al ontdekt ? :D
bijna onzichtbaar geworden, maar je kan het nog wel zien
Ha ha, ik moest wel even goed zoeken... Strak werk! Mooi dat ie het helemaal goed doet trouwens. Ik zat net nog even te lezen aan het begin van het forum.... dat hadden ze mooi niet gedacht!
inderdaad. Robert moet me nu dus een biertje :D
ik vind het gedoe met het voltage nog wel vreemd, maar zolang mn buisje er niet van kapot zal gaan boeit dat niet.
als mensen deze nu bij mij bestellen (vrienden vonden hem ook cool) dan komt je logo er wel duidelijker op hoor. en de layout zoals bij DH, dan zijn er geen 25.000 verschillen :D