Hap! Hap!
:D
Printable View
Zucht en ik maar denken dat je hier nog eens een serieus antwoord kon krijgen...:(
Volgorde is prima, zoals al gezegd wordt, maar je kan ook zelf wat verder gaan rommelen. Eq voor of achter drive maakt uit, en sommige mensen vinden phaser beter voor de drive klinken en andere erna mooier. Delay achteraan is bijna standaard, maar kan dus ook anders.
Maar zoals gezegd, prima maar je kan alles dus ook door elkaar gooien, wat jij wil pon.
Ik zou de eq voor de delay zetten en als solo boost gebruiken.
oeps, had de vraag al in mijn jcm topic gesteld, maar zie dat er een topic apart voor is... dus nogmaals...
Ben na al die jaren nu pas begonnen met analoge, losse effecten. Dus moet nog beetje zoeken. Ondertussen er al een deel terug tussen uit gegooid.
En ja, ik heb de faq gelezen, zelfs zeer aandachtig, maar realiseer je ook dat als iemand met vakkennis iets gaat uitleggen, het soms moeilijk te volgen valt voor iemand die er niet zoveel kennis van heeft. ;)
Nu staan ze zo;
Gitaar -->
tuner --via bypass-->
volumepedaal -->
ts9 -->
wah -->
Jcm.
in de loop;
Send -->
Chorus -->
EQ -->
Return.
dit alles aangestuurd door een voeding van fame.
klopt deze volgorde zo een beetje?
Heb nu nog een compressor besteld, en had al gelezen dat deze na de wah moest komen?
Greeetzzzzz
Zo zou het kunnen. Ik heb zelf mijn drive pedalen voor mijn volume pedaal. Op deze manier komt er altijd het 'volle' signaal van mijn gitaar in de drives. Mijn wah heb ik trouwens voor mijn drives.... Je moet denk ik gewoon luisteren hoe je alles zelf vind klinken.
Zo heb ik een micro pog ook voor m'n drives terwijl ik genoeg mensen heb gezien die m er juist na zetten.
ts gebruik ik eigenlijk zelden... eerste kanaal staat zo afgesteld dat het bij kalme aanslag clean klinkt, en bij volle aanslag net dat gekarteld randje heeft. ts gebruik ik enkel voor heel milde solo's...
ik heb vooral het gevoel dat ik zeer weinig bass krijg, maar denk dat dit combinatie versterker + cab is...
...maar misschien ligt dit aan de voeding?
heb me een pedalboard besteld ook, iets heel simpel, de behringer pb10, maar vraag me ondertussen al af of ik niet beter direct iets beters had besteld, maar ken er niet genoeg van om direct veel geld gaan uit te geven...
wormke,
ik zou persoonlijk de volgende volgorde doen:
gitaar>tuner>wah>compressor>volumepedal>ts9>jcm
dus de filters voor de drives en het volumepedaal werkt als gainboost voor de ts9, maar doe wat je oren bevallen!