Michel van Anouk
en daarna de intro van stairway to heaven geleerd
Printable View
Michel van Anouk
en daarna de intro van stairway to heaven geleerd
mijn eerste nummer?..... In the dutch mountain vn de nits... 2 akkoorden en juh met de geit.....
van mijn vader toen ik klein was the godfather geleert veel herrineringen aan,verder nooit gitaar gespeeld. vorig jaar de gitaar voor t eerst opgepakt en nu kan ik shredden! :rockon: :P
Come As You Are van Nirvana :d
smoke on the water of by the way van RHCP
ik weet alleen niet meer welke xD
Bad moon rising - CCR
Rocky Raccoon van The Beatles, in 1974 geleerd van mijn pa.
smoke on the water en daarna mocht ik gelijk verder met een nummer van steve vai 8-)
jambalaya :D
C & G akkoord :)
chili peppers - californication.
jep dat was voor mij ook gewoon weer come as you are, smoke on the water en seven nation army.. daarna veel linkin park gespeeld :P
wist alleen toen nog niet wat "drop d" in hield dus 't klonk allemaal kut :P
klassiek:
spanish romance/romanza/romance d'amour.deel1 en deel 3(mezelf geleerd
niet klassiek:
Nothing else matters van Metallica, enkel alleen de solo NOG niet(gitaarles)
deuntje van smoke on the water op de bovenste 2 snaren(geleerd van mijn vader die je ook niet een ECHTE gitaarist kan noemen).
Eerste solo die ik heb gedaan: :gitarist: het verkrachten van het Amerikaanse volkslied(ook van mijn vader geleerd).
heet jouw vader toevallig Jimi Hendrix??? :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
nee ;), gewoon een jimi hendrix freak.
eigenlijk beetje bezig met deuntje van enter sandman van metallica nu.
Edit: ohja kan dat wel in mijn signature doen hahaha
Eerste liedje wat ik leerde? Weet het niet helemaal zeker of het écht de allereerste was, maar ik herinner me dat ik "Start Me Up" (wel leuke titel om mee te beginnen niet :D?) van de Stones uit een akkoorden/songbookje haalde (pagina 1 waarschijnlijk)... niet eens barré maar open C..en dan F.....
Daarna het intro van "Don't Cry" van GNR wat iemand me liet zien.
Eerste solo,geen idee.....pakte gewoon stukjes uit solos op gehoor om het maar te leren. Eerste solo waar ik me op heb stukgebeten was die van "Mr. Brownstone" van GNR.
nou, waar wacht je op :p ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jesper
Hehe ja precies :strat:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Californication intro van RHCP
Nog voordat ik überhaupt gitaar leerde spelen of zelf een gitaar had: When I come around van Greenday, geleerd door een vriend van me.
Eerste nummer in de gitaarles: A Whole lotta Rosie van AC/DC.
Cranberries - Zombie
stond er al op voor jou reactie ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
alleen moet ik de post bewerken om de sig te laten zien
toen k net begon was k een beetje diehard P.O.D.
dus mijn eerste nmmr was - Live and Die - van de cd - brown -
De mijne was
Van Mankind - Entrance
dat was van een spel XD
Dire Straits - Local hero
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
Eerste nummer wat ik echt van voor naar achter kon spelen was Plug in Baby van Muse trouwens daarvoor speelde ik of alleen intros of alleen solo's enzo, alleen losse stukkies :hippie:
Come as You Are, van Nirvana
toen Star Spangled Banner (Jimi Hendrix versie)
Vader jacob. Na een week.
born to be wild het begin stukje tot de palmmute, dan zat ik vast :d
Polly van Nirvana. Of was het toch Wish you were here van Pink Floyd? Ik weet het niet meer...
"House of the rising sun" van The Animals.
Michel van Anouk.
Mvgr. Dirk Jan :B
Green Day - Boulevard of Broken Dreams
degene met wie ik les had was nog al Green Day fan:satisfie:
Iron Man - Black Sabbath
Dat was het eerste liedje dat ik op gitaar van begin tot eind kon spelen.
Even daarvoor had ik als 'vrijwillige' invaller op bas al SaturdayNight van Herman Brood gespeeld. De bevriende gitarist legde me uit dat ik op elke tel de tweede snaar van onder moest spelen. Ik vond dat er niet 'kewl' uitzien en toen leerde ik dat op een snaar hoger in het vijfde vakje die zelfde toon ook zat. Wow wat gaaf! Nu hadden allebei m'n handen wat te doen :dance:
Ach ja... vroeger.
Voor mijn eerste gitaarles zocht ik wat dingen op als Seven Nation Army etc. Mijn eerste liedje dat ik van een gitaarleraar moest spelen was Wild Thing.
Terra Naomi - Say it's possible
http://nl.youtube.com/watch?v=ARHyRI9_NB4
Daarna Oasis-Wonderwall
Paul McCartney - Mull of Kintyre
Intro van Smoke on the water :satisfie:
En Wild Thing van...:???:
for whom the bell tolls van metallica. maar dan zonder de solo stukjes.
Hier nog een gevalletje "House of the rising sun" :)
hmm dat was eigelijk best een tijd trug ik had me gitaar 4 dagen enzoow en ik baalde dat ik er nog niks op kon xD ik zat maar wat te klungelen, toen kwam me pa met zijn bass en probeerden we samen zombie van the cranberries te spelen, uiteindelijk kon ik de intro algouw erg gaaf ik was echt vet blij =D
later volgde er al snel nummers zoals black no 1 van type o negative , lonelydays van system of a down en paar anderen.
tis erg gaaf als je hard oefend en je kan aan he einde van de dag al een nummer =D
nu heb ik van mijn leraar een beetje de basis grepen geleerd en daar experimenteer ik nu mee =D