megadeth is best ok overigens..
Zover ik, na deze te freaky week, kan bedenken is Sting een van weinige muzikanten die in de loop der jaren steeds beter is geworden!!!
Printable View
megadeth is best ok overigens..
Zover ik, na deze te freaky week, kan bedenken is Sting een van weinige muzikanten die in de loop der jaren steeds beter is geworden!!!
Persoonlijk heb ik altijd al meer affiniteit gehad met Megadeth dan met Metallica. En tóch ben ik best benieuwd naar een nieuw Metallica album. Niet omdat ik het ga kopen of veel ga draaien (denk ik), maar zekers een interesse naar wat ze er van gaan maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik zal het dus wel in de gaten houden!
Omdat ik zeg dat het me onrealistisch lijkt dat ze een nieuwe superplaat maken, betekent nog niet dat ik Metallica in z'n geheel afbreek. Dit topic zit niet echt te wachten op een Megadeth<>Metallica discussie, maar ik raad je wel aan om Peace sells en RIP eens aan te schaffen en nog eens goed te bezinnen over je uitspraak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Anyway, ik vind het in ieder geval wel al positief dat Hammett al wat meer solowerk probeert te stoppen in de nieuwe songs. En als ik de leden zelf mag geloven, dan zal het het de missing link zijn tussen and justice en the black album(It has been described as more progressive and, at times, melodic, featuring a number of guitar solos, and has been called the "missing link" between 1988's ...And Justice for All and 1991's Metallica (better known as "The Black Album").)
Zijn stem niet alleen, ook kirk was toen toch vele beter. Dat tussensolo stukje klinkt in 89 toch vele beter en overtuigender dan in 03 - 06. De laatste jaren fratst hij het er maar ergens tussen en trekt het op niets, overigens zo bij veel dingen vind ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Waar heb je dat vandaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
En btw, Megadeth vind ik niet slecht ofzo, maar het si niet mijn ding, ik vind metallica fijner om naar te luisteren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Metallica's_ninth_studio_albumCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Wie hier is er eigenlijk al naar een optreden van hen geweest?
Ik wel, en zo een duf youtube filmpje ivgl met een echt optreden is als een stagg met een custombuilt gitaar vergelijken :/ James zn stem is goed, past bij hem en songs (hij zingt geen phantom lord ofzo, dus what's the problem?). De energie is er nog steeds, net als de interactie met het publiek.
Nog maar een dikke 2 maanden en dan is het zover! ^^
slightly offtopic:
Lees net dat Metallica een volledige show gaat spelen op de eerste dag van Pinkpop! aparte festivalkeuze :p maargoed, wordt dan maar op zn minst een dag naar pinkpop ;)
waar lees je dit? want volgens mij liggen er nog maar 3 europese shows vast, 1 in polen en twee in duitsland.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRRobin
Nu hoop ik dat ze wéér maar eens naar werchter komen. Ze hebben daar de afgelopen 5 jaar al 3 keer gespeeld, maar ze mogen gerust weer komen van mij :D
Klopt, staat in de Metro van vandaag.
Ok, zal wel kloppen dan :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qroy
Zal nog moeten aangepast worden op de website.
Ik vind het eigenlijk wel kut dat ze naar pinkpop komen, had ze liever op fields of rock gezien. Of gewoon met een eigen show.
Het enige voordeel is dat het wel mooie tv beelden oplevert.
Metallica geeft bijna nooit toestemming voor tv beelden. Dan verkopen ze geen live shows meer in hun shop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
vorig jaar rock am ring? verder volledig eens met jw009Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Rock am Ring was op de duitse tv. In Portugal hadden ze 2/3 jaar terug ook een show die op tv werd uitgezonden (heb de dvd hier liggen). Volgens mij in Australie paar jaar terug op een festival werd er voor de tv opgenomen. Dan hebben we Korea nog van dit jaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Dus het kan best .... :sssh:
mod-edit: dag dag :)
Spamm!!!!!!!
Ik heb zo eens wat "rehearsels" gezien van Metallica, als ze zich aan het warmspelen zijn alvorens ze gaan optreden en ik vind dat ze nu anno 2007 toch wel strakker zijn dan in 2003-2004. Ik vind wel dat Lars wat achterblijft ten opzichte van Hetfield en Hammett. Hammett heeft precies toch ook weer hard zitten oefenen, die is echt netter, en als ze oefenen speelt ie ook vaak zonder wah en dan nog klinkt ie goed. Hetfield rifft goed, Robert is goed, Lars vind ik echt achterblijven. Niet dat hij slecht is, maar hij kon toch echt beter.
Jah.. ik vind dus ook dat Lars beter kan,, als je zag hoe strak hij drumt in `89.. bij Blackened bv.. das gwn zo vet.. en nu is hij beetje te soft geworden.. Geen grote echte stunts meer.. is wel jammer..
Ik zit eigenlijk wel te popelen op het nieuwe album.. ja.. wie niet..
Wat zou de naam volgens jullie moeten worden??
Pastor of MuppetsCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie1945
The White Album(was justice al een beetje eigenlijk)
En als het dan toch tussen justice en Black komt te ligegn zou een mooie grijze voorkant wel leuk zijn.
Misschien brengen ze wel een emo plaat uit:
'Justice has left us all because my girlfriend won't blow me....'
Foei foei, zo lachen met Metallica. Ik hoop alleen dat hun nieuwe plaat wat in de buurt komt van de oude tallica.
Waar slaat dat op? Is Pinkpop niet 'cool' genoeg of zo? Als metallica in NL is, ben ik er bij, dan maakt het mij verder niet uit waar ze spelen. Ben allang blij!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Die britpoppers rotten wel op. En als ze dat niet doen kom jij wel even rossen he tho?
Ik heb al besloten dat ik dag 1 ga. Heel het weekend trekt me niet zo omdat de rest van de bands niet mijn ding is.
Over het algemeen vind ik de bands die op Pinkpop spelen helemaal niks. Ik vind het jammer om 70 euro te moeten betalen om alleen Metallica te zien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Op fields of rock spelen over het algemeen bands die wel in mijn muzieksmaak vallen. Dus dat heeft mijn voorkeur.
De nieuwe So What schijnt al uit te zijn, iemand die ik gehoord heb die hem nu aan het lezen is zegt dat je NIET teleurgestelt zou zijn en dat veel geruchten best kloppen. Wel geen release date. Nog luttele seconden voordat de hele shit op Wikipedia of een Met forum staat.
According to a Norwegian newspaper (dated Decemeber 12th, 2007), Metallica has been rumored to have refused to do anymore shows in Europe past their present June tour dates, so they can begin a summer tour in the US for the new record in 2008.
Dat is wel jammer. Maar was misschien wel te verwachten.
Mooi, ik zal eens zoeken.
Ik vind het wel koel dat ze de europese shows in de taal van het land aankondigen. Wel grappig als het eerste wat je ziet als je naar de metallica site surft een nederlands berichtje is.
METALLICA Drummer Says New Album Is Not As 'One-Dimensional' As 'St. Anger' - Jan. 8, 2008
METALLICA drummer Lars Ulrich recently spoke to Revolver magazine about the band's much-anticipated new album, tentatively due in the spring via Warner Bros. Records.
"This stuff is certainly a lot more dynamic and a lot more varied than the last couple of go-rounds," he said. "There's a lot of light and shade in these songs. There's heavy, fast, nutty stuff, and then there's some slowdowns and musical interludes. It's pretty different from 'St. Anger', and it's pretty different from the 'Load' stuff. This stuff is not the one-dimensional punch in the face that 'St. Anger' was. This is probably a little more like those couple of albums back there in the decade that begins with an '8.'"
When asked if the material represents a return to the "old school," Lars replied, "I hate to be that specific, because six months from now people are gonna go, 'What the fuck? Lars lied to us!' But it feels that way to me. It's been no secret that Rick [Rubin, producer] suggested to us that we use a couple of those records as reference points — that we spend some time kind of accessing that headspace. So when we would come to forks in the road, sometimes the exercise became, 'What would we have done at this point in 1985?'"
For more of Revolver's conversation with Lars Ulrich, pick up the February 2008 issue of the magazine, available on newsstands now. More information is available at www.revolvermag.com.
[Dat album komt echt pas richting de zomer denk ik, hopelijk mei ofzo. Als je naar inflames kijkt, die cd is al helemaal gemasterd en klaar, komt toch pas in april uit. Metallica was in december nog bezig met de opnamens. Februari is sowieso niet haalbaar meer]
Waarom vinden mensen Kirk Hammett toch eigenlijk een goede gitarist? Ik vind persoonlijk zijn solo's, ook die uit metallica's "klassieke" eerste periode zinloos, doelloos en willekeurig gepiel. Meest stuidende voorbeeld: fade to Black lijkt het wel of de man zo maar toonladders op en neer aan het spelen is. Het klinkt op momenten echt LELIJK. In Call of Ktulu zitten ook wat momentjes dat ik me afvraag waarom ie noten speelt die echt niet om aan te horen zijn. IS het tof omdat het snel is ofzo? Die James Hetfield is een geweldige gitarist, speelt superstrak superbrute riffs. Maar die Kirk Hammett.
Overigens vind ik die melodische stukken, die gedubbeld in tertsen gespeeld worden wel heel erg 'metal'. Dan speelt Metallica tenminste melodieën ipv de willekeurige noten-aanpak van Hammett.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vraag het me oprecht af wat mensen in Kirk Hammett zien...
er is al een kirk bashing topic ergens :P
Luister eens naar de solo van wherever i may roam :)
dan neem je wat woordjes terug ;)
Samenvattinkje van SoWhat! 14.4 (in het engels echter):
- Lars says Rick Rubin is very suttle, and they never had big conversations about where to record. Sound City is legendary for many great records. Rick wanted them to not think about the fundamentals of recording, but to just go in a room, the four of them, and record. To just go out and do it.
- They went with Sound City w/o much plans/thought, because its Rubin's comfort zone.
- Rubin is very hands off...prefers to let them do their own thing and not hinder the process by providing too much input. When he does comment, he is too the point. More about how he wanted them to get back into the "hungry" phase of RTL or MOP. They talk more about that return to the classic "headspace".
- Lars said this is not a retro record, but thinking back to how they'd have done stuff in '85 has surely helped and influenced the songwriting strongly.
- James talks about how Rubin wanted them to go back to standard A-440 tuning....talks about how they dropped down half a step during the last months of the black album tour to survive and help w/ the vocals, and then kept it. Kirk says that riffs are much tighter because of this [standard tuning].
- It's not St. Anger, it's not Load, and it's not Reload. They're not using any bluesy sounding stuff on this record.
- Rubin is not like Bob in the sense that he won't compromise between something Lars or James likes. He will say choose one and tell them to stick with it. Polar opposite of Bob.
- In one of these "pepsi challenges" as the band calls it(where Rubin had to choose between an A or a B version of something), Rick replied: "the worst thing i've ever heard in my life, and it makes me want to kill myself".
- The band is recording 14 songs and the songs that don't make the album will be used for iTunes...japanese b-sides...etc.
- James alone is handling lyrics for this album. At the time of the roundtable Jame's says that they're pretty much done and that he's really happy with most of them. He also says that some are not up to snuff yet, so he's interested in having Rubin's input to drive him to the next level. Jame's said hes up to the challenge and wants them to be the best they can be.
- No release date...just a sometime in '08. They haven't even talked about a release date, or anything like that w/ management. I figure by now(since this roundtable was conducted in October)that they've discussed this atleast somewhat...
- They compare and contrast what has changed since the group therapy...how thats affected the recording process...etc.
Het is dus officieel bevestigd door Kirk dat tenminste een aantal songs weer in E zijn. Alleen daar ben ik al heel blij mee. Ik kan serieus niet meer wachten op het nieuwe album.
damn
ik zit nog op de so what te wachten :S
Klinkt goed! Als ie uit is, zorg ik dat ik der eentje van de eerste voorraad heb hier bij de cd-winkel..
Word So What in de winkel verkocht? Waar?
nee
dan is je toko illegaal bezig volgens mij :P
Alle rythms zijn gedubbed door Kirk, dus hij kan ook strak spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tvmartini
Licht offtopic (maar metallica gerelateerd)
Wat een heerlijke video is dit.
http://nl.youtube.com/watch?v=7KpxOmksHrY
in de so what is ook gezegd dat er tussen de 14 nummers 1 instrumentaal nummer zit... of hij op het album komt of op de lijst van iTunes nummers is nog niet bekend
Ze hebben in ieder geval ook Ectasy of gold opgenomen in een héél vette versie. Stond een stukje te beluisteren op hun myspace een paar weken terug. Was voor een of andere tribute cd denk ik.