ach vond het geinig denk ook niet dat hij zich overschat hoor maar ja onder het mom van toch een leuke post :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_syphon
Printable View
ach vond het geinig denk ook niet dat hij zich overschat hoor maar ja onder het mom van toch een leuke post :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_syphon
Ach, die youtube jongen is gewoon een onbegrepen GENIE :seriousf:
Hier heb ik lang over nagedacht:
mensen als Vai en Malmsteen, die technisch zeer bedreven zijn, spelen goed gitaar.
Maar mensen als BB King en Brian May enzo, die precies de juiste noot op het juiste moment weten te raken, dát zijn goeie gitaristen 8-)
Ik zag veel mensen iets zeggen over "fouten in solo's"... er zijn geen foute noten, er zijn alleen "spannende" noten ;)
En een live solo die je eerder hebt opgenomen perfect reproduceren is alleen in bepaalde genres van belang, en voor natuurlijk, de instrumentspelende fans die alles precies willen horen zoals het op het Album klinkt. Ik vind het toffer als een gitarist elke keer iets nieuws speelt ipv steeds maar zichzelf te herhalen.
Hmmm, ik geloof dat Eddy Vanhalen heeft toegegeven dat zijn solo over Beat It van Michael Jackson vals is...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitaarhiero
In een interview heeft Vanhalen daarover gezegd dat hij de solo over bepaalde akkoorden heeft opgenomen en dat de solo uiteindelijk over een heel ander akkoordenschema is geplaatst.
Luister maar eens...
Wat ik gelezen heb over deze "Beat it " solo, is dat volgens Steve Lukather( die de slag gitaar gedeelte van dit nummer ingespeeld heeft) de solo van Eddie opgenomen werd terwijl Michael Jackson op een drumkoffers zat te drummen en dat er dus geen sprake was van een akkoordenschema waar hij zich op kon richten.
Maakt ook niet veel uit want deze solo blijft een klassieker :)
We hadden toen net het hoogtepunt van de hair metal gehad he? Een gitaarheld die gewoon lekker goor 70s achtig scheurde zonder Floyd Rose, zonder 19"rack ter grootte van een koelvriescombi en zonder rechterhandtapping was heel welkom. Hun sound was niks nieuws, maar wel echt anders dan wat er tot die tijd aan stevige rock in de top40 stond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
Een goede gitarist is voor mij iemand die origineel is, en daarom niet de meest snelle en harmonisch correcte solo's (al dan niet zelf) ineen weet te fratsen. Cobain, Hendrix, Slash etc. zijn misschien geen gitaarvirtuozen, maar verzin jij maar eens een originele riff die aanslaat bij de mensen.
Gitaar spelen is zo veel meer dan enkel noten aframmelen.
Is Frusciante al genoemd bij de meest overschatte gitaristen? Ik had niet zo'n zin om 25 pagina's terug te lezen.
Noem me een nummer waaruit zijn genialiteit blijkt en ik ben direct bereid m'n mening te herzien en evt. excuses aan te bieden. Ik heb in ieder geval in al die jaren nog geen behoorlijke solo van hem gehoord en nou kick ik heus niet zo op solo's maar hij speelt ze vaak dus mag je hem er wel op bekritiseren lijkt me...
Doe me je mailadres en ik stuur je wat mp3'tjes op, hoewel ik het woord geniaal niet gebruik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puntdroad
Hoewel hij live soms slecht timede, vond ik Hillel Slovak bij de Peppers toch altijd vetter spelen dan Frusciante. Maar ik ben dan ook een ouwe lul. :sssh:
Geef me maar wat titels, dan kom ik zelf wel aan de muziek. Ik wil hem niet afzeiken ofzo, maar buiten de slidesolo in scar tissue heb ik niet zoveel bijzonders van hem gehoord. Maar ik ken idd alleen de radionummers natuurlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Helaas is dat vrijwel elke keer het geval bij mensen die kritiek uiten op een bepaalde gitarist, ongeacht welke. En die slidesolo waar jij het over hebt, die is juist vreselijk simpel.Citaat:
Naast zo'n beetje het complete Blood Sugar Sex Magik album kan ik je ook zeker nummers als Minor Thing, 21st Century (vooral de solo aan het einde), Readymade, Midnight of Venice Queen. En luister dan niet alleen naar de solo's, maar vooral naar de slaggitaar, want dat is waarin Frusciante juist vreselijk sterk is. Als het je lukt hoor je ook dat bepaalde accoorden bepaald niet standaard gespeeld zijn en dat er heel vaak ergens een vreemde noot tussen zit. Bedenk daarbij dat ie ook z'n riffs vreselijk hard aanslaat en vrijwel alleen maar op en neer en dat is vreselijk moeilijk. Probeer een riff als die in Can't Stop maar eens alleen maar op en neer zonder smokkelen en dan zo hard mogelijk aanslaan, ik geef het je te doen.
Ik ga aan het werk ermee. Thnx :cheerup:Citaat:
Idd die Frusciante kan spelen.
Overschat, dan denk ik af en toe aan Clapton,
Cobain, En Michael Angelo Batio, de meest levenloze gitarist van de wereld
best vreemd, heb batio live gezien, en hij was toch vrij levend, en vooral wist hij wel zeker een soort passie in zn spel te leggen, hij was best snel maar dat is gewoon zn stijl, cobain is inderdaad de meest overschatte gitarist ooit.
Ik dacht dat eddie een solo had ingespeeld en die gewoon totaal niet in dezelfde ladder was als het nummer en Steve dus die hele solo heeft moeten opleuken en aanpassen. Dat heb ik toen in ieder geval ergens gelezen. :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
nee, het was zo dat evh had gevraagd om over een ander stuk(schema) te soleren dan de bedoeling was van quincy jones.
ik vind kurt kobain wel overschat maar probber es met zulke makkelijke liedjes en een kut stem zover te schoppen :rockon: respect
Kobain was geen gitarist pur sang. Hij was in feite een singer-song writer, geen gitarist........dussss.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
Ik heb mijn dit verhaal gelezen in diverse Toto fanclubblaadjes waarbij Luke dus dit verhaal uit de doeken deed waarbij hij ook nog opmerkte dat hij de EVH solo pas hoorde toen de plaat uitkwam en ook dat EVH nooit betaald is voor die solo.
Ik vraag me af of hij wel wordt overschat aangezien ik zelden lees dat mensen hem een geweldige gitarist vinden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis_rhcp
Dat EVH nooit betaald heeft gekregen voor zijn solo is niets om je zorgen over te maken. Hij wilde er namelijk geen geld voor aangezien hij er naar eigen zeggen haast niets voor gedaan had.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
ik denk de meest overschatten gitaristen herman li en sam totman ik vind dragonforce wel kei gaave muziek enzo maar volgens mij spelen die gasten zo snel dat ze helemaal geen idee hebben wat ze spelen ofzow
voor alle Herman Li fans check this >>> http://www.youtube.com/watch?v=wl-ijUy-5so
die is wel grappig eigenlijk XDCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobrain
Misschien eerder onderschat:
Matt Bellamy van Muse...kan bovendien aardig wat nootjes zingen.
En heb je je huiswerk inmiddels gedaan? 8-)Citaat:
zijn er dan mensen die curt cobain als gitarist waarderen? volgens mij wordt die door bijna niemand overschat...
Hoe graag ik ook naar Nirvana luister..Kurt Nobrain kan je geen gitarist noemen..meer toevallig een zanger met een gitaar. Hij pretendeerde ook geen gitarist te zijn ..das dan wel weer cool.
Tsja ..Eric C ..hij moet zijn dag hebben ..en zelfs als ie die heeft....matig...
Jan Stakkerman...alles met palingsound moet ik persoonlijk niet zo..Jantje Shit,etc je kent het wel.
BB-K...heb ik weer niks op tegen...al is ie geen wereld gitarist.
Santana...je kan deze man de afgelopen 20 jar ook niet echt vernieuwend noemen..zet em drie keer per jaar in als gitarist in een modern bandje en hij blijft verkopen...
Bovengenoemde mensen hebben natuurlijk allemaal niet voor niks hun sporen verdient met muziek maken..maar overgewaardeerd zijn ze soms wel!
Dit zegt niet zo heel veel over Jan Akkerman. Ik denk dat je smaak en de persoon een beetje verward met kwaliteit. Die gast kun je alles waar snaren op zitten en op je schoot kan geven en je staat verbaast. Ik denk serieus dat je je wat meer moet gaan interesseren in een dergelijk artiest, daar hoef je het niet eens leuk voor te vinden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay
Btw, Akkerman is een geboren Amsterdammer, geen Volendammer en heeft bitter weinig te maken met de palingsound, of beter, helemaal niets. Tenzij de palingsound jazz en aanverwanten tot en met klassieke gitaar inhoudt, dan heb ik niks gezegd.
Ik wist dat ik iemand op zijn teentjes zou trappen:-)Citaat:
Je hebt gelijk! Het is een steengoeie gitarist. Maar zijn persoon- althans zoals hij op mij overkomt- roept bij mij toch een palingsound gevoel op.
( BZN,Jantje Smit,Nick en Simon..zijn toch bepaalde type gasten naast hun muziekale kwaliteit)
Weet je wie echt overschat is... The edge van u2, die keerl verschuilt zich achter zijn effecten...
p.s. Respect to David Gilmour:D
Jan Akkerman vind ik totaal niet overschat! Eerder onderschat...en zijn ego valt reuze mee, nogal logisch als je voor de zoveelste keer een interview moet afleggen of telkens dezelfde vragen te moeten beantwoorden.
Ik ben hem eens tegengekomen op een camping in Frankrijk, we zaten op precies dezelfde camping. Heb zelfs nog een avond alleen gitaargespeeld met hem onder het genot van een pilsje en dat maak je niet vaak mee! En zijn ego? Onzin. Akkerman is ook mens en heeft ook zijn vrije tijd. Oordeel dan pas. Hij is zelfs nog appart naar ons toegelopen op de dag dat hij vertrok van de camping :) .
Gary Moore vind ik echt ONDERSCHAT.
Er zijn weinig gitaristen met zo'n sound + mix van blues met hardrock. Echt een fantastische solo-gitarist. Naar mijn mening beter dan Steve Vai of Satriani die het allemaal van 'trucjes' moeten hebben. Gary Moore is PUUR, EERLIJK en waanzinnig snel, creatief + heerlijke sound!!!
John Frusciante is ook een heerlijke gitarist, niet overschat.
Dit vind ik dan toch wel weer gigantische bullshit...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basje25
The Edge verschuilt zich achter zijn effecten? Hij kan 100% goed omgaan met zijn effecten en weet gewoon precies waar hij mee bezig is. Op zon manier spelen met delay's enz is gewoon gigantisch moeilijk, dat doen er maar weinig na.
Of luister eens naar "bullet the blue sky".. Doe dat maar eens na! veel succes
Hij is geen conventionele gitarist, maas wel heel geniaal, doet veel origineels en heeft pas ECHT een eigen geluid/stijl!
Hij heeft wel zijn echte stijl, en hij kent zijn effectenbak door en door.. Maar dat maakt hem nog geen goede gitarist.... Het probleem lijkt mee vooral dat hij veel meer uit zijn gitaar kan halen dan dat ie nu doet..... Als je bijvoorbeeld na fruciantie kijkt, zie je dat ie wel het uiterste uit zijn gitaar haalt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butger
Kun je lang, kort over lulllen... dat zijn gewoon feiten..
gr. bas
Ik snap niet hoe jullie gitaristen kunnen overschatten... je kan ze hooguit "overwaarderen" maar iemand die op z'n minst duizenden mensen kan inspireren/vermaken kan niet overschat worden. Het is niet zoiets als een Britney Spears die gaat zitten playbacken, nee... gitaarspel is echt..puur om het zo te noemen en je moet toch een hele bonk talent hebben wel je dingen zoals malmsteem willen spelen (ook al is de muziek gewoon kanker). En mensen die Clapton overschat vinden moeten eens naar de tijd kijken dat hij echt actief was toen was er gewoon niet zoveel keus lijkt mij. Net als met de Beatles, overal waar ze kwamen stond het vol met misschien wel een miljoen schreeuwende fans. Overschat? Nee, nieuw en rebels, de mens houd van vernieuwing.. dat is ook wel de reden dat sommige mensen naar metal luisteren vind ik XD
En je moet ze trouwens al helemaal niet iets "schatten" als je hun techniek en KENNIS niet meerekent. Kurt Cobain bijvoorbeeld, daar valt niets op aan te merken, hij was op de hoogte van zo'n beetje al het belangrijke in de muziekwereld en kon er zelf met wat vernieuwing in die tijd met wat simpele powerakkoorden geweldige nummers mee maken. Misschien maareens "Journals" gaan lezen jullie.
En Jimi Hendrix... dat is iemand die geschifte muziek heeft gemaakt om het zo maar te noemen, ik heb eerlijk gezegd voor en na Jimi Hendrix nog nooit iemand gezien die zoiets kon doen als hem, zo'n live gigs waren gewoon 1 grote trip, en zo hoort het ook in mijn ogen, helemaal op gaan in de muziek, alles om j heen vergeten en eigenlijk de muziek nieteens horen omdat je er midden in zit.
En is het niet tijd voor een nieuw topic? Ondergewaardeerde gitaristen/artiesten ofzo?
Dan moet er ook echt even wat aandacht besteed worden aan Canned Heat, vooral Alan "Blind Owl" Wilson. De beste band die op Woodstock '69 was.
(Ik heb wel weer genoeg getypt). :satisfie:
feiten? Jij bepaalt niet wat een feit is. The Edge maakt goede muziek met zijn gitaar dus is het een goede gitarist. Het is niet meetbaar namelijk.Citaat:
(dat van die goede muziek is geen feit maar een mening)
Dat iemand volgens jou meer of minder uit zijn gitaar haalt, is een beetje een rare reden om te zeggen dat hij een betere gitarist is ja of nee. Aangezien het altijd nog om je eigen mening gaat, en dus niet om een feit.Citaat:
Wat Frusciante doet doet The Edge niet, maar vice versa óók niet.
Maarja ergens is dit hele topic krom, want iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor gitaristen. Een overschatte gitarist bestaat niet. Niemand kan objectief zeggen wie de beste of overschatte is, omdat iedereen simpelweg zijn eigen menig heeft.
Ja precies xDCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butger