Jullie kwamen me al enigszins stug over moet ik zeggen. :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Printable View
Jullie kwamen me al enigszins stug over moet ik zeggen. :chicken:Citaat:
Tuurlijk ga ik mijn duivelse plannetje niet uitvoeren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantje
Heb hem wel in verwarring gebracht door te mailen dat ik zijn geld binnen had:
Hier de email conversatie:
Nevermind, I'll keep the money. and sell this drol in hollow body guitar to someone else. Thank you for the money. You have been fooled.
I'm going on a long holiday now using the money you send me.
Thank you very much!
best regards from a sunny, warm Island somewhere in the pacific,
Sander
mark __&&%%$$ schreef:
> Hello,
> I dont undersatnd your message pls,
>
> */Sander &*&^% <sander@**&^%>/* wrote:
>
> Hi Mark
>
> I recieved your Cheque, let me know where to bring the guitar
Uhhuh. Westerlingen op bezoek, he. Daar bereiden we ons goed op voor. Niet al te best humeur, hooivork vast uit de Manta halen, de fakkel vol benzine. Mocht het dan nog misgaan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
* off topicCitaat:
Manta.. geweldige bak! heb ooit een A manta gehad compleet met philharmonisch orkest toetert. 'k had m nooit weg moeten doen
Ja, precies. En als je een bod per mail doet maar er niet zeker van bent, zeg dat er dan gewoon bij ("Ik bied zoveel euro mits in goede staat"). Dan weet je allebei dat het een startbod is en er nog onderhandeld kan worden bij afhalen.Citaat:
Ik heb ooit een prijs afgesproken met iemand voor een oefenamp van ik meende 120 euro. Kom ik daar wil ie 10 euro meer. Ben dus gewoon weggegaan al had ik voor meer dan 10 euro benzine opgestookt. Kan ie voor mij de boom in. Mailt ie me later dat ik alsnog voor de afgesproken prijs kan komen halen. Ja, duh!!!
http://www.youtube.com/watch?v=cWj1nIu0CfoCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kidvic
http://web.inter.nl.net/users/waterm...ys/driving.gif
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
Jaaah manta manta! film heeft inmiddels de cultstatus bereikt! overigens gaat het hier voornamelijk over de B Manta's die in mijn optiek minder cool zijn
http://www.mantaclub.nl/ledenfoto/tat10nr.jpg
de A manta met bijbehorende Tatjanita
Marktplaats blijft vreemd. Heb al heel veel via marktplaats gedaan en gaat altijd goed.
recent een hals verkocht voor €20. Ik vraag die koper of ik het voor 6.20 moet verzenden, helaas voor hem vertrouwd hij het niet en wil hij het onder rembours hebben. Prima , zo geschied.
Was toch enigszins beledigd dat hij het via rembours wilde doen. Hij was overigens tevreden over de hals. Jammer dat ie dan ongeveer €13 aan verzending kwijt was, en jammer dat ik me beledigd voelde.
Heb 'n keer een Digitech RP80 gekocht (multieffectenpedaal voor gitaar)
Toen ik 'm thuis had bleek 't een BP80 te zijn, voor basgitaar.
In de advertentie stond ook overal RP...
Gozer reageerde nergens meer op, heb 'm gelukkig nog door kunnen vekopen
(niet de gozer, maar het pedaal :hippie: )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Jaja.. mensensmokkel he.. waar marktplaats al niet goed voor is..
OT: Ik heb wel ooit mijn videocamera ( nog met zo'n klein cassette bandje ) op mp gezet.. Belde iemand me op; "ja, stuur hem maar op, en als er niks mis mee is, maak ik het geld over"
Yeah.. sure.. :stop:
Laameraaie: dat geld heeft ie vervolgens nooit overgemaakt? http://web.inter.nl.net/users/waterm...s/smartass.gifCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JazzBass
hoezo, was ie niet goed dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
maar dan verkoop je hem toch niet, als ie niet goed is... :dontgeti:
dat zou oplichting zijn...
Echt wel. Ik had een fanatieke Nigeriaan die dolgraag mijn defecte DV-videocamera voor de hoofdprijs wilde overnemen. Stond ook duidelijk in de ad vermeld dat hij defect was. Die had ik graag het vel over zijn oren willen trekken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Die videocamera was in prima staat, maar heb hem aan iemand kunnen verkopen die hem gewoon kwam ophalen. Is in mijn ogen toch veel vertrouwder.. Ik ga niet zomaar iets duurs opsturen, en wachten tot er eens geld komt..
Anyway.. off-topic :P
Niet echt afgezet, maar wel altijd van die gelukszoekers.
Ik heb nog steeds m'n telecaster bigsby te koop (Bigsby zegt: "a B5 kit gives your telecaster the true vibrato-effect, and an increased value for resale", nog niet veel van gemerkt, niemand wil 'm precies), maar die ruilvoorstellen dat je krijgt.
"Jouw telecaster voor mijn squier aff. stratocaster/stagg Les Paul/ Epi Special II/...". terwijl er staat dat ik graag alleen maar Fender Classic Player instrumenten wil.
Tot hiertoe lukt het me om vriendelijk te blijven antwoorden hoor ;)
..gelukszoekers ja.
"ding" te koop voor 80 euro. Bieden gedisabled. Prijs is realistisch (maar niet in NL blijkbaar).
mail:
Hoi!
Voor 65 euro kom ik em morgenavond bij je ophalen.
Ten eerste geloof ik niet dat ik om bieden vroeg maar soit, ten tweede kan ik morgenavond helemaal niet.
Wat ik hem ook heb teruggemails. Samen met de opmerking dat hij verder van harte welkom is het "ding" voor 80 euro op te komen halen. Geen reactie meer gekregen
qua betalen en daadwerkelijk ontvangen alles 100% ok, qua afspraken omtrent koop/ophalen/testen enz gaat het vaak wat minder...
Nooit problemen gehad op marktplaats of ebay.
Op marktplaats al best veel gekocht en verkocht, maar mijn gekochte spullen altijd zelf opgehaald!
Ja met een laptop. Die gast bleek een handelaar te zijn. Dus ik bied op een IBM laptop, blijkt hij nog een IBM laptop op marktplaats te hebben staan (eentje uit de middeleeuwen) dus hij stuurt die op. Mjah uiteindelijk was de beste man onbereikbaar en onvindbaar enzo, erg triest.
1 keer een CE-2 die ruiste maar bleek aan de batterij te liggen, een CS-2 die alleen met de vastgesoldeerde adapter werkt. Maar ze doen t prima verder dus ben er wel blij mee.
Enige onbeschofte ervaring was toen ik nog onbekend was met de status die een jackson sl-1 kennelijk heeft. De verkoper was niet gediend van mijn bod van 700 euro(hij was paarsen stond al maaaaanden te koop, kom op zeg) en begon grove taal uit te slaan, toen ik zei dat ik anders wel even langs wilde komen kwamen de excuses.
Verder nog een keer een nep-vai gitaar, kon niet eens met de trempook bij de elementen in de buurt komen of hij begon te zoemen en wat nog meer.
Kreeg net zo'n mailtje in de bus:
Voor je advertentie:Categorie: Elektrische gitaren; Nummer: 90182; Titel: Vintage Ibanez Les Paul is het volgende bericht verstuurd:
Hello,it is a pleasure to reply to your advert, i will like to know the availability and the condition of your item posted for sale and maybe it is for sale, if possible it pics,it best offer as in the last price, means of payment been prefer.looking forward to your response asap.Thanks and God bless.regard,+447920720234.
Dit bericht is verstuurd door: 'philipmark'
Blijft me verbazen dat mensen erin tuinen, maar wees gewaarschuwd.
Ik heb hem net ook gekregen
zo verbazend is het niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
waarom is reclame big 'bisenis'
mens wil bedondert worden
ik heb laatst via marktplaats een auto gekocht enzo, nou, ik kijken en alles, zag er perfect uit, was rond de 1700 e, nu verkocht met winst! ik ben wel pro-marktplaats
Ik ben gister nog met de auto afgezet op marktplaats, toen ik naar de muziekwinkel moest.
Nog nooit problemen gehad met marktplaats. (of via fora wat min of meer hetzelfde werkt)
-Computergame verkocht. Geld binnen en meteen op de post gedaan. Volgende dag bericht dat hij het al binnen had.
-Fender DG5 verkocht.
Persoon kwam halen om eerst even te kunnen proberen. Vantevoren nog een (cheapo) setje verse snaren erop gezet omdat de oude heftig verroest waren. Geen klachten over gehad.
-Kustom KBA15 verkocht.
Persoon kwam samen met zijn vader langs. Had zijn eigen bas bij. Even ingeplugt om te proberen. Afrekenen. Hopelijk heeft hij er nog veel plezier van gehad.
-Behringer FCB1010 verkocht. Vantevoren prijs afgesproken. Alles wat er mis was gemeld (hoop stof maar alles werkte nog :P)
Persoon kwam halen want ik vind versturen van zulke apparatuur zelf ook link. Even gedemonstreerd dat alles nog perfect werkte. Afgerekend en tevreden koper ;)
-Boss GT8 gekocht. Zelf op wezen halen. Vriendelijk mail contact. Vriendelijk aan de telefoon. Vriendelijk bij de man thuis. Afgerekend en blij weer naar huis.
-Logitech G15 + Logitech MX518 gekocht.
Vantevoren geld over gemaakt. 2 dagen later pakket binnen.
Gewoon alles perfect zoals het hoort.
(Goed, ik neem ook alle voorzorgsmaatregelen. Telefoonnummers, namen, adressen, emailadressen. En bij voorkeur indien mogelijk nog een hyves of myspace erbij)
Dat vraag ik meestal ook. Meestal google ik de persoon ook ff, gewoon uit nieuwsgierigheid kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MazeMouse
Tot nu heb ik ook niks dan goeds meegemaakt met marktplaats.
Die vent die die geweldige Electric Mistress aan me verkocht heeft was niet te googlen. www.wieowie.nl er nog op losgelaten, maar die vond ook niets. Had er gewoon langs moeten gaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Ik google vaak ook emailadressen. Maar als ik iets koop ga ik eigenlijk altijd langs, voelt toch het veiligst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Mijn ervaring is dat een bieder bijna nooit de koper is van iets wat aangeboden word, er word soms meer als de nieuw prijs geboden.
Als ik iets graag wil kopen dan bied ik niet maar mail direct met de verkoper om te kijken of we zaken kunnen doen, werkt naar mijn idee eigenlijk altijd.
Ik kijk meestal even op ebay voor de gemiddelde prijs, lees een review, check de nieuw prijs bij thomann, en ga dan zaken doen.
Keer een game gekocht die het duidelijk niet deed. Maar ik kreeg wel m'n geld terug :sneaky:
nee! en dit typ ik nog ffe omdat hij 10 tekens lang moet zijn:D
Ik ben tot nu toe nog nooit bezeken, en heb ook al heel erg veel gekocht op mp.
Echter afgelopen week iemand het geld overgemaakt voor een squiertje, krijg ik meteen de ochtend erna een mail dat hij het wel erg lang vindt duren en dat hij bij iemand anders binnen één dag het geld op zijn rekening had. Dus ik teruggemaild dat het nu eenmaal een paar dagen kan duren, maar niets meer gehoord. Tot gisteren, toen mailde hij doodleuk dat het geld er was en dat hij het had opgestuurd. Track&trace nummer erbij en het is inderdaad binnen bij het postkantoor daaro. Nu nog even afwachten tot ie hier is, ik ben benieuwd of er een gitaar in de doos zit, want deze kerel maakte echt een heel rare indruk op mij...
Voor een koper is dat inderdaad de beste manier, aan de andere kant vind ik het ook iets oneerlijks hebben tegenover de hoogste bieder. Die krijgt zo niet de gelegenheid zijn/haar bod nog te verhogen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben jtm
Ik ga er vanuit dat iemand biedt wat hij er voor over heeft. Als ze er meer voor hadden willen betalen, hadden ze maar meer moeten bieden. Het is geen veiling. Als ik iets aanbied, heb ik een bepaalde prijs in mijn hoofd wat ik ervoor wil hebben. Als ik dat dan via mail kan krijgen, verkoop ik het, zeker als de biedingen mijn minimum nog niet bereikt hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Dat gelul van die bieders om zo laag mogelijk in te zetten. Bied dan gewoon wat het je waard is. Of doe iig een bieding die ergens op slaat. :stop:
Ik doe vaak een combinatie van beide.
Wat me erg opvalt is, dat mensen zo slecht reageren op mail. Gewoon helemaal NIETS laten weten!
Laatst had ik ook een mooie... Wilde een headset voor mijn broer kopen (hij vond het ok, dat het tweedehands was, dus mooi dan!)
Ik geboden, hij vond het te weinig maar voor 2,50 meer ging hij wel akkoord. Dus ik wil een afspraak maken om dat ding te halen. Vent reageert niet meer op mail en bellen had ik zelf even geen tijd voor. Eens gekeken...hij had op de dag dat ik mailde nog 2 advertenties op internet gezet. Bel hem de dag erna:"Ja, KPN heeft zitten kloten en ik heb 2-3 dagen geen internet gehad. En helaas is de headset nu al verkocht!"
Ja vast.... ZEG dan gewoon dat je het alsnog te weinig vond! Dan zeg ik, dat ik het niet netjes vind, maak je in het ergste geval voor rotte vis uit en gaan we weer lekker verder met ons leven. Maar verzin niet zo'n flauw smoesje!
Ik reageer ook liever meteen op email. Als een hoogste bieder dan niet meer kan reageren, is dat jammer...maar dat is het probleem van de verkopen (hij krijgt immers minder voor zijn product). Zelf stuur ik altijd een email naar bieders om ze vriendelijk te bedanken voor het bod en uit te leggen dat het bod (in veel gevallen) VEEL te laag is. Werkt het beste en het schrikt niet af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Heb zo eens een hele zooi spulletjes bij elkaar verkocht. Bieder bood 50. Ik heb hem vriendelijk gemaild dat het echt niet onder de 100 wegging, hij ging gewoon akkoord met 100 euri. Als iemand me had gemaild voor een bod van 95 euro, was het weggeweest natuurlijk. Ik ga dus toch voor veel contact tussen kopers & verkopers :)
Daarbij reageren 9 van de 10 bieders niet meer als je toevallig wél een keer akkoord gaat met een bod. Ik vind het wel goed, email gaat bij mij vóór biedingen.