en dat is dus juist wat er gebeurt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper
Printable View
en dat is dus juist wat er gebeurt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper
Ik had eerst ook zo'n clip ding, dat 'leer' scheurde gewoon uit elkaar... :???:
Trouwens, is het normaal dat mijn strap bevestigingspulletjes (naam kwijt) kunnen draaien maar hier ook bij piepen? :???:
Die Grolsch rubbertjes waren mij ook aangeraden, die ga ik er binnekort maar eens opzetten! :)
Tijd geleden zou ik een funk-intro spelen in Cm, na een tijdje zou de band erbij komen, maar die staan me allemaal schaapachtig aan te kijken. Blijkt nou, sta ik in C#m te spelen.. Gelukkig stonden er maar zo'n 300 mensen
Uiteindelijk hebben we gedaan alsof we nog iets wilden zeggen voordat we echt begonnen :-D
Sorry maar Cm en C#m, wat is daar het verchil tussen
[/newb]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
dat meen je toch niet :-? :o
Jawel.... :oops: :oops: :oops:
Jij hebt dus zojuist een grote blunder begaan.............
Kun je hem dalijk mooi posten; "Ik was ooit eens op het Gitaarnet Forum en vroeg wat het verschil tussen een Cm en C#m was"
:cool: :-D
achtste vakje of negende vakje....Citaat:
Muhahaha.... :razz:
oftewel een halve toon
@RbF..
http://dgr-guitar.netfirms.com/cord.html
:-D
das al de 2e blunder die reel big fish begaat in slechts een korte perdioe,
Een korte wat? :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Maar das toch logisch dat ik dat niet weet, dat is me nooit geleerd, zoveel akkoorden kan ik nog niet want ik speel nog niet zo lang... enne, nu weet ik het dus wel en daar is het forum toch voor, om dingen te vragen? :-?
tuurlijk, neem geen offence.
das ook wel zo, maar het is toch wel belangrijk dat je weet wat een fis is toch? soort van algemene ontwikkeling ofzo denk ik :-DCitaat:
nee hoor het 3e of 4e vakjeCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
:razz:
En bedankt voor mijn eerste onderschrift allertijden!!!Citaat:
Af en toe kom je er hier achter hoe laag het niveau ligt van muzikanten die soms de grootste mond hebben... :(
en maar weer eens een bijdrage aan mn eigen topic.
gisteren een kllein akoestisch gelegenheids optreden gedaan.
ik doe het intro. de band valt in bij het zingen. had ik een capo op 2 moeten doen. gelukkig pakte ze het goed op. de piano stond voor dat nummer getransponeerd. ik doe de capo erop en speel mee.
het volgende nummer zet ik in zonder capo zoals het hoord. staat de piano nog te hoog. en dat was precies een hele noot... pfff
dus maar even gestopt en de piano laten spelen... :-)
kvondhet wel erg stom allemaal.
zowieso stom om zonder echt te oefenen te gaan spelen met wat mensen...
Nocki
Zo voel je je ook een “sukkeltje op het podium”:
±15 jaar geleden op een zeer slecht georganiseerd open-lucht festival in
Leiderdorp trad ik met mijn hardrock-bandje op. We speelden hoofdzakelijk eigen nummers. Er was nauwelijks publiek en het was ± 3 uur ´smiddags. We moesten optreden en omdat we wilden weten hoe het achteraf was gegaan, hadden we een cassette-recorder meegenomen om het optreden op te nemen. Omdat het buiten was en het een beetje regende, hadden we besloten om de cassette-recorder naast de geluidsmensen te zetten, die overdekt stonden opgesteld. Ons optreden duurde de geplande 30 minuten en we waren behoorlijk tevreden. Na afloop op de terugweg in de auto gelijk ons optreden terugluisteren natuurlijk. Wat bleek!? De geluidsmensen hadden niet door dat onze cassette-recorder bij hun in de buurt had gestaan en hun onderling gepraat was dus ook opgenomen! Gedurende het hele optreden
hoorden je de geluidsmensen forse ongezouten kritiek leveren op onze
performance en vooral de solo-gitarist (ik) en de zangeres kregen er flink
van langs. Je hoorde ze lachen, dingen roepen als “Jezus wat een kutband!”,expres vals meezingen en zelfs ik werd tijdens een gitaarsolo bewust op de PA “dichtgedraaid”! Dat was duidelijk minder leuk om dat allemaal terug te horen…
Das wel superlullig. Af en toe zitten er van die teringlijers tussen die geluidsgasten.
Ik heb een keer meegemaakt dat zo'n klojo de stekker uit mn buizenamp trok toen die nog aanstond. Er was wel niks kapot, maar ik was wel flink geschrokken.
Dat ken ik ja. En vervolgens zeggen: Owjah? Er gebeurde toch niks?
Als er uberhaupt eentje ongevraagd aan mijn spullen komt dan vraag ik hem eerst of hij dat niet eventjes kon vragen. En als hij dan een grote bek heeft of bijdehand durft te doen trek ik onmiddelijk mijn bek open.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël_san
(maar vantevoren vertellen waar ze wel en niet aan mogen komen wil ook wel eens helpen. Ik hoef geen rukker die ineens mijn snoeren begint op te rollen op manieren dat ik het thuis uren uit de knoop kan gaan zitten trekken. En eigenlijk heb ik gewoon sowieso liever dat ze helemaal niet aan mijn spullen komen maar soms is het voor de snelheid makkelijker als zij de versterker verplaatsen (als ze dan maar wachten tot IK alle snoeren losgekoppeld heb)
Zo was onze drummer een keer zn hi-hat kwijtgeraakt. Een van die gorilla's had m bij hun in de truck geflikkerd omdat ie dacht dat ie van hun was. :-?
Nu mijn verhaal,
Ik was nog maar net begonnen en het was iets van mn 3e optreden met de muziekschool:P. We deden het nummer van Jet- Are you gonna be my girl. T podium was nogal klein. IK was lekker aan t swingen en ik struikel over het snoer van de basist. ik pleur dus met gitaar en al op de grond, door de adrenaline sta ik weer op en speel met een glimlach verder, ongeveer na 5 seconden merk ik dat mn gitaarhals gebroken was en nog maar aan een paar draatjes vast zit aan het andere stuk. Gelukkig was het maar een sqiuer maar mn ouder waren flink pissed of 8-)
en ik denken dat op de muziekschool alleen maar van de bewegingsloze notenpoepers worden gekweekt!
wat voor fis, een "reel big fis" natuurlijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
:-D :-D :-D
Wel vaak het probleem met geluidsmensen. Ze hebben vaak een grote bek en denken dat ze er wat van af weten.
Ook een keer gehad op een schooltje waar ik moest optreden. Toen liepen ze ook overal over te zeiken en te dreigen dat ze stekkers eruit zouden halen. ff met z'n allen een grote bek opzetten en ze durven nix meer...
Ruzie maken met geluidsmensen vind ik ongeveer het stomste wat je kunt doen als muzikant.
We speelden zonder PA oid en zij waren gewoon stoer de dj aan het uithangen.
Problemen met geluidsmensen op school is er bij ons ook. Wij hebben dan elk jaar zo'n culturele avond en elk jaar doe ik wel iets mijn band.
Speelde ik dit jaar op mijn akoustische gitaar over de PA en dan 'vergeten' ze mijn gitaar te versterken ofzo :???: . Sta ik daar voor ongeveer 450 man te spelen met enkel het geluid van mijn onversterkte akoustische gitaar :evil: .
En maar denken dat ze alles zo goed weten :razz: Ach het waren ook maar andere leerlingen :-?
ok dan :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Daar is toch een soundcheck voor?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
je hebt altijd van die soundmensen die "moeten" draaien aan de knoppen. alles uit tot ze denken dat iemand gaat spelen. vaak hebben ze het dan zo druk met commentaarleveren dat het aandraaien op de kritieke momenten van ondegeschikt belang is.
Nocki
was n bevriende band van me een keer op school aan t spelen....komt de " geluidsman"
"ja, je amp moet uit"
huh?
"ja, hij moet uit. je maakt teveel herrie"
ja, maar ik speel ELECTRISCHE gitaar. dan moet je een amp hebben...
gaf ie geen antwoord.
tijdens t concert strekt ie de stekker eruit (twas een SS amp, dus geen major ramp). de gitarist (goeie vriend van me) is zo woest op die gast, legt zijn gitaar neer, en beukt (terwijl de 2e gitarist en de rest van de band verder smells like teens spirit spelen) die gast in elkaar.....
volgende anekdote:
klein concertje, achteraf zaaltje. speel ik over een marshall amp. klonk wel lekker, maar opeens rook achter me.....piep piep BOEM. wat er gebeurd was weet ik niet, maar dat ding feedbackte zo extreem dat ik gewoon een stroomstoot kreeg. amp bleef doordraaien. ik had pijn in mn nek.
proberen we met een richwood tele die amp te slopen....man, pas toen de kettingzaag kwam wilde hij kapot. dude!! dat ding was behekst :o
@guitardude, Op de avond dat we optraden, hebben we niet gesoundcheckt, dat doen ze nooit bij ons op school :???: . Vraag me nie waarom :P Wel hebben een soort generale repetitie een dag van te voren waar we dan alles kunne instellen en uitprobere, jaja soundcheck :razz: ,daar hebben ze na bijna 3 kwartier aan knoppen draaien tot het geluid goed was. Ze hebben alleen de instellingen niet bewaard ofzo :???:
Reactie duurt wat lang, ik was op vakantie :razz:
Tijdens een optreden, op een wat groter podium dan we gewend zijn stond mijn amp min of meer naast de drummer.
We hadden een intro van een CDtje, en daarna zouden de bassist en ik (gitarist) heel stoer vooraan het podium staan, en de zanger achter ons heen en weer rennen enzo, terwijl we het eerste nummer inzetten.
Ik had echter niet echt rekening gehouden met de diepte van het podium, waardoor mijn te korte gitaarkabel gespannen stond op ong. een meter hoog.
Onze zanger rent vol in mijn gitaarkabel, waardoor deze uit de input van mn versterker vloog, gelukkig had onze zanger het meteen door en stak 'm weer terug, niks aan de hand :) Op de terugweg hard om gelachen
beetje off t, deze las ik in vakantie
1968, Jimi Hendrix speelde altijd op Marshalls (Engelse amps) maar tijdens een reeks optredens in USA moest hij op Fenders. Hij zette die dingen vol open en de technici hadden dat liever niet.
Zij pasten het stiekem aan zodat de knop op "vol" niet het volle vermogen gaf.
Jimi had het na een paar noten door tijdens de soundcheck en liep boos weg. Hij kwam ook niet weer terug.
OT:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
welke bron heb je dit harrie?
OT
Nog even nagelezen, het was een tournee samen met de Soft Machine en Hendrix en Soft machine moesten over dezelfde Fender spullen spelen.Citaat:
OT:
welke bron heb je dit harrie?