Ah, de Diago. Die is perfect voor de MCF plus drie expressie pedalen! Superfijne case, ik heb hem ook en ook drie expressie pedalen. Waarom moeilijk, gaan doen als het ook makkelijk kan? en prijs valt goed mee.
Printable View
Jep, ik ben er wel uit, dit gaat m worden. Hoe heb je de MCF eigenlijk vast gemaakt aan dat klitteband? Ik weet dat er voor die mission pedalen schroeven beschikbaar zijn om er klitteband onder te schroeven, maar van de MCF heb ik geen idee (geen ervaring met pedalboards dus wellicht een beetje een domme vraag).
Iemand enig idee of de MFC qua hoogte past in de kleinere Diago PB02?
Volgens specificaties is ie binnen 8,5cm hoog (1,5 minder dan de PB03), en dat lijkt te laag voor de MFC, switch meegerekend en zonder voetjes.
Ik heb de Showman (de middelste van de drie qua grootte), volgens mij is dat de PB02. MCF past precies qua hoogte plus ruimte voor 3 expressie pedalen, ideaal dus.
Ik heb gewoon de schroeven en doppen onder de MCF uitgedraaid en hem er zo ingezet met klitteband. Zit retestrak, krijg je er zomaar niet meer uit. Eigenlijk moet je de schroeven zonder doppen er weer indraaien, maar dat ben ik vergeten. Ik weet niet of dat kwaad kan (?), maar tot nu toe nog nooit problemen gehad.
Showman is de PB03. Vind ik te groot.
Gigman is de kleinere PB02. Genoeg voor MFC + 1 pedaal, heb nooit behoefte aan meer pedalen.
Maar hoogte zou een probleem kunnen zijn, 1.5cm minder dan de Showman.
ok, ik kan niet zonder mijn 3 expressiepedalen (en zelf dan heb ik soms te kort) vandaar. De showman past net qua hoogte, dus waarschijnlijk is de gigman dan te laag schat ik zo. Maar misschien kan het ook net. Even je MCF meenemen naar de muziekzaak en kijken of het past.
Toevallig heeft de locale muziekshop een Gigman / PB02. Werkt helaas niet, te laag.
Voor de rest zou ie prima geweest zijn.
Ok, thanks!
Binnenkort maar eens zo'n case aanschaffen (en 2 of 3 Mission pedalen).
Ik heb alles nu binnen en ik vind de Diago Tourman echt een slag te groot, daar moet je verdorie een hinderwetvergunning voor aanvragen om `m ergens neer te leggen...
Haha, was ik eindelijk mijn leesachterstand hier aan het inhalen en kom ik mijn zelfbouw bordje tegen!
Hier iets meer info: http://forum.fractalaudio.com/axe-fx...-all-i-do.html
Affijn, ik heb 4 weken achter de rug met het klooien om de originele presets in de Ultra te krijgen, gedoe met mijn laptop, met de midi interface, afijn, gedoe. Ik was het zat. Dus heb ik mijn Ultra verkocht. 5 minuten nadat ie te koop stond was ie al verkocht. Gelijk daarna een Axe FX II besteld, die komt komende week binnen... Zo impulsief ben ik dan ook wel weer. Alleen al een simpele USB aansluiting en het feit dat de presets er instaan en ik gewoon kan gaan spelen ipv dingen doen zonder gitaar, ik kijk er naar uit....
Beetje drastisch maar goede maatregel.
Is inderdaad erg drastisch maar niet half zo drastisch als het hele ding door het raam flikkeren, wat het gevoel was als het weer niet lukt na zoveel keren. Daarom nu USB en veel meer geluidjes ;-)
Wel even wachten tot Axe edit het weer doet ;)
Ik speel op een Axe II met Matrix 1000GTX en twee Mesa Boogie thiele EVM12L kastjes in stereo.
Tot nu toe speelde ik thuis rechtstreeks op de mengtafel met Cab sim aan en bij repetitie dus met de Boogie met Cab sim uit.
Nu was een ik een paar vergeten om de Cab sim uit te zetten bij repetities en kwam er achter dat ik dat eigenlijk beter vind klinken dan met Cab sim uit. Eigenlijk is het dus dubbelop en niet zoals de meeste het doen, maar voor mijn gevoel klinkt het beter.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Er zijn spelers die Cab Sims gebruiken met EVM speakers. Heb het ook n tijdje gedaan. Klinkt goed op laag volume, omdat ze het tekort aan basweergave en het hi-fi karakter van de EVMs compenseren. EVMs hebben serieus volume nodig voordat ze echt goed gaan klinken. Ben er uiteindelijk vanaf gestapt omdat op normaal volume het totaalgeluid nogal zompig / modderig wordt bij gebruik van CAB Sims.
Dat modderige is me nog niet opgevallen bij repetities, en harder dan dat gaat het nooit bij optredens. Ook vind ik de Thiele kastje juist heel veel laag/bas hebben (ook zonder cab sim). Ik heb in de global EQ er zelfs laag uitgedraaid.
Mooi. Houden zo dan, zou ik zeggen.
Zeker, doe ik. Ik heb al vaker gemerkt dat je op je eigen oren moet vertrouwen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet naar het advies luister en ik waardeer ook alle input die hier gegeven wordt.
Ik heb nog even een klein vraagje:
Ik wil nog wat Mission pedalen aanschaffen en ik vroeg me af waar jullie die TRS patchkabels gekocht hebben? Ik krijg deze bij Thomann bijvoorbeeld niet gevonden...
www.kabeltje.nl, gister besteld, vandaag had ik mijn stereokabel al in huis net als de ethernetkabels...
Thomann heeft ze ook wel
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake...patchkabel.htm
Ok thanks!
Ligt het aan mij of zijn zwarte stereo kabels van een bescheiden lengte met haakse pluggen praktisch niet te vinden? Uiteindelijk heb ik ze wel gevonden, maar moet ik een set van 6 kabeltjes kopen in allerlei blitse kleuren (waaronder zwart). Dezelfde als in de link naar Thomann, maar helaas heeft die ze niet met haakse pluggen. Maar goed, voor een paar euro kan ik daar ook geen buil aan vallen. Komende week alles maar eens bestellen (samen met een case) en dan ben ik voorlopig wel klaar!
Axe Fx bevalt super trouwens. Heb al een paar hele gave sounds gevonden! Ik merk dat ik het voor nu wel even best vind en dat ik lekker wacht tot Axe Edit het weer doet, om dan weer lekker verder te tweaken. Als ik presets van Axe change af haal, of bij een heel aantal factory presets, dan vind ik die regelmatig klinken alsof ze uit een blik komen (een beetje hol en nasaal geluid zeg maar) en dat krijg ik er nog niet echt uit. Iemand daarvoor nog wat tips wellicht?
Verder heb ik al veel gebruik gemaakt van de wiki, een dikke merci daarvoor Yek!
Als m'n pedalboard op orde is dan wil ik de Axe ook tijdens repetities gaan gebruiken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Graag gedaan.
Gewoon voor de fun hieronder een clipje dat ik zojuist maakte, om iemand te laten horen hoe je met een simpele preset 'n single coil (Strat) kan laten klinken als een (semi-)akoestische gitaar.
Acousim yek
kopie van een bericht van mij op het FAS forum:
VOL block: to boost the level (there's no Amp block)
GEQ: lowest 2 bands all the way down, highest two bands all the way up
COMP: studio compressor
CAB in a parallel row, with the Taylor IR found here: [http://forum.fractalaudio.com/axe-fx...ml#post544800], with mic R121, Level at -15
REVERB
I can use this even through a Marshall 4x12 and get an acceptable acoustic / hollowbody tone.
Condition: singe coil only!
Zo, de Mission pedalen zijn binnen en alles werkt naar behoren. Wat ongelofelijk simpel om alles meteen een het werk te krijgen, dat ben ik uit het verleden wel eens anders tegen gekomen...
Hoe gebruiken jullie je expressie pedalen? Uiteraard in de standaard manieren als wah, whammy en volumepedaal. Maar zijn er nog meer creatieve manieren?
Ik ben ergens het idee tegen gekomen om zowel het master volume als het level volume in een ampblock aan in tegengestelde richting aan 1 pedaal te koppelen. Op die manier zou je moeten kunnen spelen met verschillende gain/sustain instellingen. Ik krijg dit echter niet ingesteld. Ik zou denken dat ik dit voor elkaar krijg door in het modifier kanaal de ene (master volume) in te stellen als een stijgende lijn zeg maar (start 0%, mid 50%, end 100%) en de andere (level volume) als een dalende lijn (start 100%, mid 50%, end 0%). Desondanks worden beide parameters op dezelfde manier aangestuurd: 0% in de hielpositie, en 100% bij het pedaal vol open. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit anders aan moet pakken?
Ik gebruik drie expressiepedalen voor van alles en nog wat. Delay level, volume swell, wah. Verschilt per preset. Eentje gebruik ik standaard om te 'morphen' tussen twee amps, eentje volledig clean met chorus, de andere met drive zonder chorus. Zo kan ik heel snel omschakelen tussen clean en drive. Vind ik een stuk makkelijker dan op de schakelaars trappen. Bovendien heb je geen last meer van plops en onwenselijke bijgeluiden als je via een schakelaar van Amp A naar B gaat. Dat was het geval en was erg irritant om steeds die harde plop te horen.
verder gebruik ik nog een extra Boss dual footswitch voor delay tempo (vind ik ook niet handig via de schakelaars van de MCF) en delay kwartnoot/achtste punt.
Hallo allen.
Vraagje over mijn axe fx ultra ism behringer fcb1010 uno
Ik wil een tap tempo delay instellen. Ik heb het voor elkaar gekregen om met de behringer de tap tempo op het voorpaneel te bedienen. Maar dit heeft niks met mijn delay block te maken. Huh? Ik wil dus door middel van tappen op de behringer de snelheid van mijn delay block instellen tijdens het spelen. Help.
Groetjes,
Vincent
Wellicht ten overvloede maar hier een linkje naar een Pete thorn video die belooft een paar Axe-Fx tone match presets te willen delen:
http://www.youtube.com/watch?v=5Pi7qvAegV4
En ze zijn goed, kan ik je zeggen. :)
Vandaag Wet/Dry gespeeld op repetitie, met een Marshall DSL halfstack en Fender combo. Axe-only, héél erg nice.
Kreeg de mogelijkheid om een Atomic Reactor CLR te testen.
En de hype is waar, het is zonder twijfel de beste FR monitor die ik tot nu toe heb mogen horen.
Geluid is zeer gebalanceerd, en erg vergelijkbaar met mijn Adam studio monitors.
Het ding is compact (niet licht), kan keihard, en klinkt ook als "backline amp" uitstekend.
De vorige "hype", de RCF 12SMA, is een prima monitor, maar de CLR steekt er wat mij betreft duidelijk bovenuit.
de passieve of actieve versie?
nadeel is wel als je stereo speelt dat je al twee van die monitors nodig hebt.