Dat kan ook nog :seriousf:
Printable View
thnx funch, ziet er goed uit! Maar eens ff een kennis aanschieten of hij dat voor mij kan solderen :)!
Zo, tijd voor een update.
http://i246.photobucket.com/albums/g...rd03-04-11.jpg
Keten: Korg DT10, Teese Picture Wah, EHX Small Stone, Ibanez AF9, Klon(e), Ibanez MS10, Ibanez DML (modulatie delay), Ibanez Tube King, EHX Deluxe Memory Man, Barber Tone Press.
Sinds de laatste versie de Catalinbread DLS eraf (met pijn in mijn hart), daarvoor in de plaats de gemodde MS10 die gewoon met iedere gitaar prima klinkt en de AF9 sinds gisteravond erbij :) Zonder mee vetste board tot nu toe, met als nerd-hoogtepunt vier pedalen van Ibanez uit verschillende series.
Vet boardje Mitch! Niks meer aan doen man!
Nou ja, een beetje ordenen zou geen kwaad kunnen :D
Ben benieuwd naar de AF9, iets zegt me dat die ook wel bij mijn muziekstijl past.
Haha, oke, ik heb ze weleens strakker gezien ja :P
Ordenen? Nee joh, het beeld vertekent. Al die losse kabels ernaast maken het rommelig. Verder liggen alle Ibanezjes keurig op een rijtje, iets meer ruimte voor de meest ingetrapte pedalen en minder ruimte voor de iets minder gebruikte. Alleen de AF9 ligt nog los en heeft nog geen daisy chain waardoor hij scheef ligt, maar dat fix ik vóór het komende optreden.
Bijkomend voordeel van mijn crappy telefoon camera is dat je de patchkabels en daisy chain slecht ziet :seriousf: Nee sorry, ik ben niet van de gladde afwerking, daar heb ik helemaal niks mee.
En inderdaad, ik denk dat -ie jou ook uitstekend zou bevallen. Funky baby...
Waar staat dat spul eigenlijk op? Pedaltrain? :dontgeti:
@DCS: thanks!
@Dyna: er zijn ook mensen die gewoon triplex halen en dat verven :D Klein verhoginkje voor de achterste rij, beetje ruimte voor de wah en de voedingsverzameling en klittenband van Lytpedalboards. Twee stukjes spanband eronder geniet als lussen om het makkelijk op te tillen en stukken schoonloopmat (rubber kant) eronder als anti-slip materiaal. Dat alles in een Showmaster.
Kijk aan, dat vind ik nou ook een erg mooie oplossing. Een pedaltrain is zo makkelijk na te maken met 6 latjes.. dat meer mensen dat niet doen :dontgeti:
EDIT: Vanmiddag kwam de beste man van de post een leuk pakketje brengen, een voodoo lab micro vibe!
Echt een mega vet pedaal, instant hendrix.
En nu moet ik een strat... :seriousf:
Ja? Ik heb een tijdje zitten zoeken/gassen op een goede vibe zonder gelijk 3-400 euro uit te moeten geven, had die voodoo labs ook geprobeerd maar ik kreeg er geen Hendrix uit. Tenminste niet het geluid als van Machine Gun, voor mij de belangrijkste reden zo'n pedaal te hebben. Lukt jou het wel?
Nou, dit is mijn eerste vibe pedaal en ik heb hem afgaand op filmpjes gekocht.
Het was een 2ehandsje maar nog in nieuwstaat dus ik durfde de gok wel te nemen, en het heeft goed uitgepakt :satisfie:
Over machine gun, ja zo'n sound kan ik er wel heel goed uit trekken. Het zal misschien niet precies zo klinken maar hij komt een heel eind ;)
Nee joh, gewoon een plaat. Waarom moet het nou een treintje zijn? Op maat zagen, twee plankjes erop als verhoging van het stuk resthout en zwart lakken. Klaar...
MicroVibe is een aardig modulatiepedaal maar niet echt een topvibe. Meer een phaser voor als je niet van phase90 of SmallStone houdt :)
Genoeg mogelijkheden? Tassen genoeg te koop en als je eenmaal een leuk formaat hebt kun je altijd daarna een plankje maken. Maar goed, dat is meer voer voor het Pedalbouards bouwen: Tips 'n Tricks topic :)
Nouja het is wel strak natuurlijk, maar voor die prijs zeg ik nee. :stop:
@Mitch, ik vind het fijn om de kabeltjes allemaal onderlangs te doen dus vandaar ;)
De micro vibe is misschien wel niet een echte echte vibe maar hij klinkt verdomd fijn :cheerup:
trouwens een semi off-topic vraag, maar waarom hebben mensen bv hun one-spot adapter vastgemaakt aan het pedalboard en laten ze een ander verleng snoer naar het stopcontact lopen? Waarom niet gewoon de lengte van de one-spot adapterkabel gebruiken, ding is lang zat dacht ik zo. Komt het in sommige situaties toch echt te kort, of is er een andere reden voor?
Goeie vraag. Ik zou maar al te graag de lengte van mijn one-spot gebruiken (evenals die van de blackstar). Nu zit dat alleen maar in de weg. Helaas zijn mijn pedalen nogal veeleisend - van de 8 die ik gebruik, willen er 4 een eigen adapter.
thnx Tom, maar gelukkig zijn toevalligheden en gitaarnetters de wereld nog niet uit (iig in Groningen niet ;))!
voor mij is dat met de onespot vrij simpel: de onespot kabel is welliswaar erg lang, maar dat draadje is niet bepaald stevig + niet overal is een onespot in de muur steken zo handig in cafeetjes of waar je dan ook speelt... wel een idee inderdaad om hem met ducktape en een stukje touw ofzo te verstevigen: heb je ook geen 230 op je bord :)!
3 meter is vaak net een beetje kort, vooral als je de kabels weg wilt werken. Een kabel van een cm dik gaat ook een stuk minder snel kapot dan een kabel van een paar mm en is goedkoper te vervangen.
Ja, als je de kabel van je adapter kapottrekt (en dat kan maar zo, het is maar een dun klotedraadje) heb je een probleem. Een 220V verlengsnoer is zo te vervangen.
In het verleden heb ik ook wel eens een boardje gehad met een aansluiting voor de draad van de adapter, waarbij de adapter in het stopcontact ging. Het was allemaal wel erg kwetsbaar, liever een 230 kabel van stopcontact naar board.
Ok, dat is dan duidelijk. Misschien ook maar dat even goed klussen, in ieder geval bedankt voor het inzicht.
ja of je soldeert er een stevige kabel aan en prikt die in je board. Dat zou ik wel een mooie oplossing vinden :) Maargoed, zon losse 230 kabel kan ook zat lijkt me
http://i73.photobucket.com/albums/i2...6042011164.jpg
Riot en MythFX Triton eraf, Amp50 erop;
weinig 'teveel opties' meer, maar meer werken met volumeknop cq. volumepedaal..
http://i73.photobucket.com/albums/i2...6042011160.jpg
pak'm beet board/piezo-board voor de rugzak,
na mijn vakantie van 3 weken (jeej!) waarschijnlijk op een PT Nano, en overwegen om Dynaverb + PS-3 te vervangen door zo'n Line6 M5je...
Heb gisteren samen met kenny (kenx) dit gemaakt
http://i51.tinypic.com/2q9jhp2.jpg
http://i53.tinypic.com/hvzay9.jpg
Ik moet alleen de wah nog vastmaken, en ik heb geen idee hoe eigelijk.
Voor velcro is hij alvast te zwaar...
iemand ideeën?
3M Dual Lock. Daar kun je echt alles mee vasthangen. Ik heb onder mijn pedalen vier kleine hoekjes van 2x1cm geplakt, en ik kan mijn plankje aan één pedaal optillen.
Te zwaar voor Velcro? Valt wel mee hoor, die van mij zit met 3 stroken velcro vast.
Duoloc is ook mooi spul, helaas niet overal te koop (de Hema heeft het niet meer).
Ik heb bij mijn wah (ernieball) gewoon boven en onder over de hele breedte een strook klitteband, werkt prima ;)
- plaatje hout vastschroeven bij voorste en achterste schroeven, velcro op het plaatje
- hele onderplaat vervangen (DIY of http://www.tone-toys.com/shop/Stompin-Grounds_1
- onderplaat weghalen en aan 'onderkant' van je pedalboard, wah bevestigen met 4 langere schroeven
- Dual Lock
- wah naast je board !
rubberen dopjes eraf halen en wel gewoon met velcro. Werkt bij mij ook perfect.
Ik gebruik nu een deurmat als lusjesklittenband (werkt overigens prima). Daar heb ik een stukje dat tussen de pootjes past van uitgeknipt. Da's net dik genoeg om de hoogte van de pootjes op te vangen. Haakjesklittenband onderop de wah, stukje mat er tegenaan, onderop het stukje mat ook weer haakjesklittenband en klaar is klara.
https://lh3.googleusercontent.com/_D..._DSC2236-1.JPG
Dat was hoe hij er vorige week nog bij stond, nu ligt de plaat te drogen in een mooi likje verf, patchbay is zo goed als gereed.
To be continued.. ;)