Arjen, die versterker ken ik niet en het zegt me niks. Ik gebruik Harman Kardon versterkers en heb nooit problemen terwijl het af en toe behoorlijk hard gaat.
Ik lees op audio forums over versterkers als bijvoorbeeld de Bose PA versterker, hoog vermogen maar zo dom ontworpen dat een kant van de spanning kan wegvallen en dan geeft hij 80 volt gelijkstroom op de speaker. Die gaat per direct in rook op.
Een versterker kan best een hoog vermogen leveren, maar dat zegt mij verder geen reet over wat hij met een speaker gaat doen. Een dikke goed ontworpen versterker sloopt je speaker minder snel dan een te kleine amp.
Ik heb nooit veel vertrouwen in goedkope zooi, zo had ik een Behringer koptelefoonversterker van iemand gekregen die binnen no time zes dure koptelefoons aan flarden blies. Tot ik op Harmony Central las dat meer mensen dat hadden. Als je hem wil hebben mag je hem meenemen, maar koop dan wel koptelefoons bij de Action van 69 cent per stuk.
Een plop zal toch niet zomaar een tweeter wegblazen lijkt me, tweeters sneuvelen door gelijkstroomcomponenten van clippende versterkers.