yep, komt goed, laters thnx
Printable View
Kan goed zijn dat het hier mee lukt!
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/F...GIT0012696-000
Het zijn idd gewoon twee knoppen op een stereo plug. Niks bijzonders.
Ik ben benieuwd hoe jij hem vind IBA.
Ik kreeg nog een bakkie el34 bij mn Carlsbro amp, maar deze zijn ongetest en ongematched denk ik:
http://img202.imageshack.us/img202/3245/dsci6594.jpg
Ongematcht zou misschien beetje vreemd zijn, ik denk niet dat iemand lampen koopt die niet bij mekaar horen, maar of ze werken enzo weet je natuurlijk niet zeker.
Ik zou een keer naar een ampdoctor gaan.µ
Wie weet zijn die tubes NOS ofzo :D, geld waard!
Wie weet, ik heb de voorversterkerbuisjes in ieder geval uit de Carlsbro gehaald. Het waren 3 Brimar ECC83, kreeg er ook nog een Sylvania 7025 en een fender special 7025 en Philips Miniwatt ecc83 bij. Ik heb even rondgesnuffeld en deze doen wel meer dan een standaard nieuwe ecc83, dus ik dacht verkopen, goedkopere terugkopen en dan de versterker weer doorverkopen (Carlsbro). Of eerst de oude Celestion en de CTS eruithalen en die los verkopen en dan goedkopere in de Carlsbro :) enz enz
Foeifoei, zo ne commercant :D
(groot gelijk ;))
Wat voor een celest steekt daar in dan? 20/25/30 watt?
Ja weet je wat het is, als ik hem zo te koop zet, krijg je van die low-ballers die hem voor 100 euro willen kopen. Nu heb ik al voor 70 euro biedingen voor voor en eindbuizen. Verkoop ik die Celestion en CTS gaat me dat ook 100 euro opleveren en dan kan ik desnoods de Carlsbro zonder buizen en speakers nog verkopen voor 50 euro. Das dan 220 euro en de biedingen voor de buizen lopen nog ;)
Och ja, we proberen allemaal zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
K=oktober
E=1972
dus dat zou 17 okt 1972 zijn
Nu zat ik zelf te luisteren naar mijn mazzeltje terwijl Henri prachtige stukken ten gehore bracht. We merkten dat de marshall zich heel netjes gedraagt. Hij klinkt echt lekker en de schelheid vind ik niet terug.
Gisteren voordat we naar Hammer of Justice gingen, heb ik even op macwilliams' gear mogen spelen.
't Spul staat gewoon naast de bank, schemerlampje op de Marshall, alles stond aan, dus veel lampjes e.d., ik vond het zeer sfeervol.
Ongelooflijk dat mvr. macwilliams het goedkeurt, dat krijg ik niet voor elkaar, maar ja, ik heb dan ook een eigen keldertje waar ik terecht kan, en een beetje meer herrie kan maken.
Beide amps (JCM 900 en ENGL Steve Morse) klinken steengoed op zeer laag volume.
Macwilliams had ook nog een TS9 voor de Marshall en een MXR EQ in de loop, maar ik vond de TS9 persoonlijk overkill, de JCM 900 heeft gain zat van zichzelf.
De ENGL heeft meer definitie had ik het idee, de JCM 900 is wat losser, beide amps hebben hun charme.
De schelheid van de JCM 900 zul je denk ik vooral op hoog volume met de treble enigszins open terug gaan vinden. Marshalls hebben er überhaupt wel een handje van om schel te klinken, maar de JCM 900 heeft er in mijn herinnering wel wat meer "last" van.
Wat me ook noch opviel; beide amps waren zo stil als je de volumeknop v.d. gitaar open had, maar niks speelde, echt ongelooflijk.
Ik was wederom weer zwaar onder de indruk van de Les Paul Studio, die afgelopen najaar een BBQ-behandeling had ondergaan, wat een prachtgitaar!
Ik zou hem zo willen ruilen tegen mijn Standard.
Whahah ja dat dacht ik ook toen ik het zag. Je hebt het getroffen mac :P.
Geen buren aan de deur gehad? Ben inmiddels wel benieuwd geraakt naar die JCM900, zeker aangezien ze bijna geen drol kost tov de rest vd Marshalls.
Kan het niet vaak genoeg zeggen, check voor het JCM 900 geluid zonder pedalen vroege Manic Street Preachers (tot '96). Dat is enkel de JCM900 met een Les Paul (soms Telecaster), zonder pedalen :). Ook toen Oasis bekend werd speelde men op niets meer dan een paar JCM900's, later kwamen toen die multiple amp stack dingesen.
Het zijn dus niet de minste bands die op de 900 hebben gespeeld.
Dat ze nu op orange spelen kan ook door een endorsement deal komen, die zou ik ook niet afslaan als het aangeboden werd.
Nu nog een extra 1960B cab erbij dan ben ik voor een tijdje wel klaar.
Dan kan de 1960A voorlopig de schuur in.
Bij mij thuis staat het overal, de woonkamer, de zolder, de keuken en ik kan blazen wat ik wil, de buren vinden het alleen maar leuk als ze eens wat horen van ons. We wonen trouwens op een hoekhuis. Mn vrouw vind het ook niet erg, behalve als As the world Turns aan staat :sssh:
Sterker nog, James Dean Bradfield is een verwoed Marshall fan, hij heeft altijd wel een Marshall in zijn rig gehad, tot +- 1997 een JCM900 (ook de enige versterker), daarna overgestapt naar een DSL100, die nog steeds zijn overdrivegeluid bepaald. Hij heeft een deal met Mesa Boogie (waarschijnlijk hij voornamelijk het clean + randje gebruikt) maar daarachter zijn altijd minstens twee DSL's! De Orange versterkers zijn van de tweede gitarist, Wayne Murray.
Ook leuk om te zien dat Bradfield en Noel Gallagher elkaar hielpen met het kiezen van versterkers etc. Rond 1997-1998 hadden ze vrijwel dezelfde rigs... Marshall JCM900's voor de dikke oversturing, Vox of Orange voor lichte oversturing en dan een Fender Twin Reverb voor cleans... zelfs dezelfde pedalen etc. Ik zal wel kijken of ik wat foto's voor je kan vinden.
Ik woon ook in een hoekhuis maar kan niet altijd de rommel vol opengooien. Dat zou ik zelf ook niet willen. Maar ik wil wel een goed gespreid geluid en ik kan dat niet met een of ander knullig combootje. Als ik straks klaar ben kan het ook nog eens echt stereo. Dan klinkt de chorus ook veel beter.
Die gb van je is ook een oudje, hoe vind je hemklinken?
Ja klopt, ik heb er alleen nog niet specifiek naar zitten luisteren, ze klinken samen wel goed eigenlijk. Zover ik kan zien is het wel een recone, want er staat geen stempel op. Ik heb er ook twee in een 2x12 zitten en daar ben ik meer dan tevreden over
Ik heb online even de handleiding bekeken van de JCM en zie dat er achterop een knopje zit om hem op 50 watt te zetten? Is dat zo en heb je dat al geprobeerd? Het gaat om de output mode switch
Ik heb geen knopje gezien:???: ik zal straks eens kijken.
Die van mij is van 1993 misschien hebben die dat niet?
Niet dat ik dat zou missen hoor.