Mwoah, 10 minuten was misschien wat optimistisch. :D
Maar een half uurtje moet toch te doen zijn.
Printable View
Mwoah, 10 minuten was misschien wat optimistisch. :D
Maar een half uurtje moet toch te doen zijn.
tja, wat is aanvaardbaar..... zo lekker als ie in die grotere ruimte klonk klinkt ie in de vaste oefenruimte niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Misschien moet ik dan toch aan de beamblockers?
Het is goed Hans, was maar een geintje. Ik moet altijd zo lachen om dit soort kansloze draadjes, hoewel de discussie op zich wel leuk is, maar niets oplevert.
Mijn Mercedes is een veel betere auto dan jouw BMW, nou en? Wat maakt het allemaal uit? Het geluid van een buizen Marshall haal je niet uit een Mesa en het geluid van een Mesa haal je niet uit een Fender.
Het is dus allemaal zo subjectief als maar kan en het boeit voor geen meter. Allemaal ook zo herkenbaar, ik heb gitaristen gezien die een wereldgeluid in hun vingers hadden zitten en op bijna elke versterker goed klinken. En ik heb hele goede gitaristen gezien die een kutgeluid halen uit een modeller (Jan A. te V.)
Wat je mooi vindt bepaal je zelf, of dat nou een buis is of een chip, doet er niet toe.
Dit zou je bij elk onderwerp kunnen antwoorden op een forum. Toch zijn er mensen met meer dan 7000 posts......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Helemaal zinloos zijn dit soort dingen niet, ik zou normaal gesproken geen moment nadenken over modelling, terwijl ik nu denk dat het misschien een leuke optie is om (via de stereo) toch ook 's avonds wat electrisch te kunnen pielen.
Verder blijft het appels met peren vergelijken, maar tot op zekere hoogte. Het einddoel is voor iedereen gelijk: een goed geluid.
Het probleem zit 'm al in wat men verstaat onder een goed geluid. Dat is voor mij heel anders dan voor iemand die heavy metal speelt.
volgens mij zitten veel gitaristen zich mega veel te focussen op hun geluid, of het nou buizen torren of modelling is, zoals het klinkt op hun slaap/zolder kamer.
als je het bij een complete band zet is alles ineens helemaal anders.
hmm dit van iemand die graag discussies heeft over analoog vs digitaal recording lijkt mij niet zo veel anders...en dan sterk naar de analoog kant trekt!Citaat:
Idd het kost gewoon tijd en de moeite om de manual door te nemen is voor velen al te groot.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Pas een versterker bij iemand getest die duidelijk werk van zijn GT8 had gemaakt en dat klonk echt goed (wel over een buizenversterker overigens).
Je leest niet goed Han. Ik merk alleen op dat er een enorm vooroordeel is welke vaak onterecht is. Het is juist helemaal geen beter/slechter discussie. Daarnaast poneer ik een stelling. Geen mening.Citaat:
Als je dit op elke thread toepast kan je elke discussie wel dood krijgen. Jij zit altijd over je tape-geluid te praten, maar wat nou als iemand digitaal nou lekkerder vind? Smaken verschillen right? Jouw opmerkingen maken de hele discussie dood en ik heb vrij weinig discussies gezien hier op GN (of in het algemeen) welke wat opleveren.Citaat:
Ik moet altijd zo lachen om dit soort kansloze draadjes, hoewel de discussie op zich wel leuk is, maar niets oplevert.
Mijn Mercedes is een veel betere auto dan jouw BMW, nou en? Wat maakt het allemaal uit? Het geluid van een buizen Marshall haal je niet uit een Mesa en het geluid van een Mesa haal je niet uit een Fender.
Het is dus allemaal zo subjectief als maar kan en het boeit voor geen meter. Allemaal ook zo herkenbaar, ik heb gitaristen gezien die een wereldgeluid in hun vingers hadden zitten en op bijna elke versterker goed klinken. En ik heb hele goede gitaristen gezien die een kutgeluid halen uit een modeller (Jan A. te V.)
Wat je mooi vindt bepaal je zelf, of dat nou een buis is of een chip, doet er niet toe.
Beetje raar om te zeggen dat je je doodlacht om dit soort discussies terwijl je zelf net zo hard meedoet bij de digitaal vs. analoog discussies.....
Daarnaast ga je voorbij aan het punt. Ik stel niet dat het een mooier is dan het ander, ik meen alleen dat er bij de ene technologie direct vanuit wordt gegaan dat die superieur is, terwijl dat absoluut niet is.
Ook een beetje raar om een thread meteen kansloos te noemen als er gewoon een discussie bezig is. Hij is net zo kansloos als jouw "kijk nou wat die audiofielen nu weer voor peperdure apparatuur hebben"-threads in die zin. De opmerking van '66 Special geeft dan ook aan dat je fout zit.
nou allles is afhankelijk van het soort band.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol
Maar wij nemen alles mee en dat is wel erg makkelijk, maar wij hebben dan ook een minimale setup.
En je eerst zin snap ik niet echt, of je moet geen zang in de band hebben, of gaat die ook over de 4x12 ?.