succes met klussen!
Printable View
succes met klussen!
Succes met klussen Arjo, maar daarna weer snel verder bouwen hoor!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjo
Ik ken het en het is ruk. Ik hoop dat je niet te veel hoeft te doen en wens je succes. Ik ben al zes maanden bezig in mijn gribus en ik moet ook 1 november erin zitten wat ik waarschijnlijk niet ga halen.
Ook al weken geen gitaar of soldeerbout aangeraakt (dat lieg ik want ik heb net de spotjes in de slaapkamer gefixt, maar voor mijn versterkerhobby is het wel waar), en ik kan niet wachten tot ik me in mijn nog in te richten prutshoek kan verschansen. Ik heb een 3-voudige contactdoos op een aparte groep met aparte aardlek geinstalleerd in die hoek, dus ik kan veilig dingen kortsluiten zonder dat mijn vriendin in het donker zit straks :D :D
Succes met je toko
EINDELIJK!!!! I'm back :D
Allereerst wens ik allen een rockend nieuw jaar
Huisje is bijna klaar en ik heb in de tussen tijd ook nog wat aan de versterker gedaan.
Hij zit helemaal in elkaar maar het werkt nog niet zoals het hoort :( , hij heeft te hoge voltages :???: bij de bridge rectifier meet ik 796V in plaats van 298V bij de trafo meet ik 233V dus dat klopt wel. Snap er echt geen ruk van, heb alles wat ervoor zit al opnieuw gesoldeerd maar dat hielp niets en ik kan ook geen afwijken ten opzichte van het schema vinden.
Iemand een idee?
Arjo
Multimeter in de goede stand zetten anders geeft ie het dubbele van de gemeten waarde aan (ac - dc stand)
waarom zijn dingen soms zo simpel :sssh: damn wat een domme fout.
Maar hij klopt nog niet al zit ik nu dan te laag, 246V ipv 289V.
Ga weer ff puzzelen :)
Thx
Arjo
Ik heb alles nu meerdere malen gecheckt maar de voltages blijven te laag?
Ik heb de versterker ook ff getest over de speaker van mijn 100 watt attax en DAMN dat ding gaat echt loei maar dan ook loei hard... kan hem echt bijna niet open draaien.
Op kanaal 1 klinkt ie een beetje alsof de speaker is opgeblazen (te veel bas) en kanaal 2 klinkt wel ok maar dus echt super hard, kan het volume maar een heeeeeeeel klein beetje open zetten.
Iemand suggesties? snap er echt geen snars van.
Arjo
He Arjo,
mijn madamp klinkt ook loeihard. Voor thuis staat ie ook maar een klein beetje open vooral clean, en zelfs op een groot podium staat ie slechts pas halverwege.
Wat voor speaker gebruik je? Want mijn kanaal 1 klinkt niet extreem bassig, uiteraard wel wat meer met de fatswitch on.
Oh, ja de lage voltages had ik ook. Alleen bleef bij mijn madamp de grootste afwijking net binnen de 10%. De outputs van mijn trafo zaten ook al wat aan de lage kant (wel net binnen toleranties).
Reageert verder alles wel goed naar behoren?
Bij mij zit het dus boven de toleranties, bij BR1 meet ik bv 246V ipv 289V dus dat is meer dan de 10% die mag en dat heb ik dus op meerder plekken.
Kanaal 1 is bij mij echt bagger, ga dit weekend toch nog maar een keer alles nalopen zal toch ergens iets niet kloppen.
Kanaal 2 is wel ok, scheurt als de ziekte :D
alleen loopt het toch allemaal net niet helemaal goed (valt soms weg)
De speaker van mijn attax is een H&K rockdriver V12 8Ohm, kan zo snel niet zien hoeveel watt hij is maar aangezien hij in een 100 watt combo zit moet hij die 15 watt van de madamp wel aan kunnen zou je denken.
Wel fijn om te horen dat het dus "normaal" is dat dat ding zo hard gaat, is alleen niet wat ik had verwacht en vind ik eerlijk gezegt ook niet echt handig.
Arjo
Arjo, je kunt ook een speaker aanschaffen die minder gevoelig is. Bijv een 94db (weber?, ben even te lui om het op te zoeken) ipv een 100db of meer Celestion.
Dat kanaal 2 lekker scheurt viel me ook al op 8-) Ook kun je er een behoorlijke verscheidenheid aan 'scheurgeluid' uit halen, dus geen externe pedaaltjes nodig hiervoor.
Qua effecten ben ik sowieso terug aan het gaan naar de basics, omdat de versterker zelf met de G12H's al erg lekker klinkt. Momenteel dus alleen een Vox Wah, boostertje en ik wil er een Visual Sound H2O (Chorus/Echo) bij en dan klaar.