is het wel zo'n goed idee om dit ding in elkaar te flanzen, Valoosj? zo te lezen gaat dat nogal problematisch worden...
Printable View
is het wel zo'n goed idee om dit ding in elkaar te flanzen, Valoosj? zo te lezen gaat dat nogal problematisch worden...
Trial and Error. ik moet het ooit leren. en mn pa kan dit alles wel lezen. hij zal me wel eens een legende maken, dat ik doorheb wat een weerstand is, en wat een capacitor enz... heb al een simpele switch gemaakt, binnenkort een buffertje, dit wordt voor deze zomer een mooi tijdverdrijfCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
1.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Dat stukje van jou is i.p.v. de dubbele LED in de voeding. Waar eerst in het originele schema een LED en een weerstandje zaten komt nu: 3 Leds in serie met een weerstand + een Led met weerstand naar punt L op de schakelaar.
2.
Het ding in het midden is de schakelaar (zo wordt schematisch het binnenwerk getekend) De stippellijn in het midden stelt de as voor die de schakelaar bediend. Druk je nu denkbeeldig op het zwarte blokje boven op de stippellijn dan moet je je voorstellen dat de 3 schuin getekende contacten mee bewegen. Contact 2 schakelt dan van 1 naar 3;
5 van 4 naar 6;
8 van 7 naar 9.
Het zijn dus 3 schakelaars die je in een keer bediend.
De nummers in het schema komen overeen met de nummering onder de foto van de schakelaar.
Ik heb uitsluitend een klein stukje voeding, klein stukje van het ingangscrcuit en een klein stukje van het uitgangscircuit getekend. Dit is voldoende om te zien waar je de schakelaar er tussen moet hangen.
Ik denk niet dat ik het duidelijker kan uitleggen......
ok ik snap het :)
nu nog een logo van jou krijge om erop te plakken, en de stukken bestelle :D
Moet ik dit lezen als een test bij dit pedaal? Of durf je deze uitspraken in zijn algemeenheid te doen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
omdat de buis in zijn pedaal op erg lage voltages werkt en sommige buizen dat wel goed oppikken en anderen niet, lijkt mij die niet in zijn algemeenheid bedoeld.
Het klopt wat SimonS zegt, geld alleen voor dit pedaal, hoewel bepaalde eigenschappen overeenkomen met normaal gebruik op hogere voltages.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Ik moet trouwens nog iets rectificeren:
Ik heb de buizen gister snel getest met de gain ver open. De ECC82 klinkt dan erg goed, echter met de gain verder dicht voor de chrunchy sound gaat ie wat korrelig en droog klinken ontdekte ik bij uitgebreider testen. Toch maar een RFT of Mullard dan.....
Het beste is gewoon wat oude buisjes kopen en zelf kijken wat je lekker vindt. NOS vindt ik denk ik het fijnst... 8-)
die 2 buisjes die je nu zegt zijn niet meer nieuw te krijgen, waar vind jij ze dan nog?
die er op het filmpje inzit scheurt toch ook lekker.
welk logo mag er nu op je pedaal komen als ik hem bouw? :D
edit: http://www.thetubestore.com/rsdecc83.html
Sommige oudjes zijn nog wel te krijgen als je zoekt de zogenaamde NOS....
Oude radio's, sloop versterkers etc.
Ook goed: RCA, GE, Valvo, telefunken, Mazda etc etc.
Kijk eens op MP bij audio>buizenversterkers......
Ik zal even een serie NOS buizen uitgebreid testen binnenkort, waaronder ook Valvo, miniwatt etc...
die in mijn vorige post zijn toch degene die je zei dat goed waren? en op ebay heb ik er nog enkele gevonden. maar het kost me wel meteen 30 euro voor 1 buisje