ah lache! dit is exact de manier die ik gebruik! en ik heb dit topije nog nooit gelezen :P
Printable View
ah lache! dit is exact de manier die ik gebruik! en ik heb dit topije nog nooit gelezen :P
Had dit topic nog nooit gezien.
Dit is een prachtige tutorial en pictorial, Piezo!!! Volgende keer ga ik mijn snaren ook op die manier bevestigen.
thanx super duidelijk!!! naja ik ga t wel eens proberen zo.. haha maar het klinkt snel en makkelijk!!! dank
Heb het net ook eens zo geprobeerd. Dit werkt zeker goed, ik heb een hekel aan snaren vervangen en deze methode werkt lekker snel. Snaartje doorknippen met de kniptang, nieuwe snaar erin en binnen no time op spanning! Goede methode dit, dank Piezo!
M.b.t. veel of weinig wisselingen: ik heb een aantal jaren de meest kunstige windingen op m'n mechanieken gedraait, zeker bij de dunnere snaren draaide ik de hele snaar in mooie symetrische laagjes. Maar daar ben ik alweer een tijdje vanaf gestapt ... mits goed vastgezet werken weinig wikkelingen net zo goed.
De dikke snaren zitten 1 á 2 keer om de stift. De dunne snaren 2 á 3 keer. Nooit problemen met stemmen werkt prima
bij floyd rose ga ik met de baleinden van de snaren door de stiften, zitten ze meteen vast en knip ik het teveel aan snaar eraf en dan zet ik de snaar in het tremoloapparaat vast.
ik heb het net geprobeerd,werkt perfect,was met 10 minuutjes klaar en daarvoor deed ik er veel langer over,nu zie ik er ook minder tegenop om mijn snaren te vervangen ,bedankt
Ben inmiddels ook fan van deze methode.
Voorheen zaten mijn snaren er op precies dezelfde manier op, ook weinig windingen en met die "doorsteek". Alleen dat was dan gewoon door zorgvuldig wikkelen en doordat ik precies wist hoeveel lengte ik moest overhouden.
Deze is absoluut sneller, alleen wil mn hoge e nog wel eens terugspringen na de eerste slag en kan je dus opnieuw beginnen.
Heb het ook op m'n SG geprobeerd. Eerst is het wat prutsen, maar het gaat echt wel goed!
Hartelijk dank!
Heb het nu zelfs op mijn Jaguar gedaan. Zonde eigenlijk, ik vond het altijd zo mooi als je helemaal geen uitsteeksels meer hebt aan je mechanieken. Maar het werkt wel erg goed :)