Ah, hetzelfde als met de T-Ford, zeg maar. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
Printable View
Ah, hetzelfde als met de T-Ford, zeg maar. :)Citaat:
damn..wist ik ook niet eens...ik houd 't dan maar bij lezen hier in dit topic :chicken:Citaat:
@drap: nee hoor, die waren er al vanaf (tenminste) 1957...
Ik ook..........Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
De junior is van 1954, de special volgde een jaar later. en de Tv, en dubbelcutaway modellen waren ook allemaal eerder dan de SG...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
[QUOTE=Orpheo]damn..wist ik ook niet eens...ik houd 't dan maar bij lezen hier in dit topic :chicken:
[QUOTE]
laat je niet ontmoedigen, blijf posten. Als je wat leert, is dat mooi meegenomen toch? en een dsicussie gaat niet om historische feitjes, maar meer om meningen, visies en gedachten. Ook de jouwe zijn welkom!
Beide Fender en Gibson hebben enorme dingen bereikt.
Fender heeft gitaar betaalbaar gemaakt maar het waren wel zeg maar goedkope gitaren maar het is een hit geworden. Maar ze hebben veel geinnoveerd maar dat heeft Gibson, bijvoorbeeld de beetje gebogen headstock die de toon verbeterd en de tune-o-matic brug.
eerste neckthru komt trouwens van BC RIch.
De eerste BC Rich kwam uit 1974 en toen maakten ze nog niet eens elektrische gitaren, maar alleen akoestische...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mugenjou Poject
zoals gezegd, dat is niet zo. bc rich heeft pas eind jaren 70 wat aan elec. gitaren gefabriceerd, en de firebird is er al zeker sinds 1964; dus zeker 14 jaar eerder was er een neckthru gitaar. zoals zoon van piet al zei, had rickenbacker al eerder een neckthru gitaar, dus dat BCR de eerste is, is niet waar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mugenjou Poject
en dat was dus twintig jaar na de rickenbacker 4000, die al een doorlopende nek had...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik meende zoiets toch echt gelezen te hebben. Was zoiezo onder de naam BC Rico. Pin me er niet op vast :D