Woohoo! Ik heb eindelijk mijn crunchy pafs! Ik kan ze jammer genoeg nu niet installeren, want ik heb straks repetitie. Ik zal later een volledige review posten.
Printable View
Woohoo! Ik heb eindelijk mijn crunchy pafs! Ik kan ze jammer genoeg nu niet installeren, want ik heb straks repetitie. Ik zal later een volledige review posten.
GFS vind ik nou niet echt geweldig;ik heb ze op mijn fender strat gehad en de output was erg laag.
ik vond ze wat kil en het brugelement zelfs snerpend!
brrr....!
Hallo mensen,
Dan ben ik nog een keer heel erg benieuwd of iemand van jullie mij nog een keer een adveis kan geven over de gfs pu's.
Een kameraad van mij is binnekort jarig, en ik wil hem graag een setje gfs pu's kopen voor zijn verjaardag.
Nu is hij helemaal gek van de peppers, en het geluid van gitarist john frusciante.
Nu was ik heel erg benieuwd welke van alle vintage varianten ik eht beste kan kopen voor die lekkere goede vintage output, die john frusciante ook heeft?(ik weet wel dat het geluid nooit hetzelfde is, maar wat gewoon een beetje in de buurt komt).
Alvast bedankt maar weer.
Groeten Tim
ik denk de vintage strat pick-ups :D:D
dat is gewoon een compleet setje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
Ik heb gekeken op die site van gfs, maar er zijn zoveel "vintage setjes". Welke zou de juiste keuze zijn denken jullie?
Deze pickups zaten in een 70's Fender die ik van Ebay haalde, waren volgens vorige eigenaar GFS 70's greybottoms. Supposed to be een vintage repro set maar ik meette een output van rond de 6.8 en dat hoeft niet slecht te klinken maar is een eind weg van een origineel Fender pickupje uit die tijd. Teveel mids ook, niet die hi-fi ronk en dat stijle hoog. Op de website zag ik een hoop copypaste tekst voor verschillende pickups en nog even gemaild met de man in charge, bleek Jay Abend te zijn. Zijn amps waren best goed -veel kinderziektes, dat wel- maar toen was marketing ook al niet zijn sterkste kant. Enniewee, Jay is een aardig knaap met een hoop kennis van de bizz. Hij bood aan om de pickups, die uit Korea komen, voor iets anders om te ruilen. Goeie klantenservice. Misschien dan niet bedoeld om de pups van je oude Fender en Gibson te vervangen maar ik geloof graag dat ze beter zijn dan al die generic oem dingen.
Nou, hij zit er in en inderdaad, gesplit is de output te zwak om serieus te gebruiken. Of dat een probleem is vraag ik me echter ook af. Ik heb de vintage killer gebruikt en die klinkt als humbucker clean ook erg prettig. In deze setup lijkt de push\pull optie dus niets toe te voegen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
Eerste indruk: klinkt goed, het schreeuwerige, dunne geluid van de sc ben ik kwijt, de killer heeft meer een mid karakter. Met distortion is het een echte classic rock/crunch sound. Precies wat ik zocht dus. Nu maar eens testen in de band of het daar ook voldoet.
Helaas wel vergeten de volumepot helemaal juist aan te sluiten, dus die werkt niet. Voorlopig maar even zonder.
Oh ja, de combinatie hum/midden sc klinkt goed, eigenlijk zoals ik gewend was. Hoe kan dat? Ik verwachte eigenlijk dat deze schakeling een probleem op zou leveren?
Mja, ben ik weer. Na wat verder testen blijkt de killer nogal microfonisch?? Is dit een foutje in de aansluiting of is het element niet goed??
Mja, wat bedoel je met microfonisch? Is het niet gewoon feedback?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist
@underdog
Nee, is geen feedback. Als ik op het element tik, hoor ik dat op de versterker terug. De oude elementen doen dat niet. Bovendien merk je als speelt dat de sustain wel erg lang is, alsof het signaal continue herhaalt wordt. Verder lijkt het allemaal goed te werken.
Ik zie trouwens dat je zelf ook met de killers aan het stoeien bent. Ik heb een wiring schema van seymour duncan gebruikt en dat ook volgens de documentatie van GFS. Succes met je probleem (stiekem misschien ongveer hetzelfde?).