ik zou ooit nog een JCM800 willen hebben.. vind dit een geweldig geluid..
speel nu een JCM800 door de AD50..
Printable View
ik zou ooit nog een JCM800 willen hebben.. vind dit een geweldig geluid..
speel nu een JCM800 door de AD50..
De AC30 kan scheuren als een idioot. En in mijn optiek (maar dat is een mening waarvan ik weet dat niet iedereen die met me deelt) is een typische high gain versterker zeker niet heftiger dan een cleanere versterker. Als dynamiek een factor is om een pussy te herkennen, dan verklaar ik bij deze vol trots een ENORME PUSSY te zijn!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Vandaar mijn nick.... :D
Pussies... uh jongens toch! :)
Qua gain is 'n AC30 TopBoost zeker te vergelijken met 'n tweed Bassman of 'n Marshall JTM45 of 1987...
Ieder 'n andere voicing maar de "topology van gainstages" komt zeer overeen.
ik heb een AC30TB op mijn versterker en ik vind het in ieder geval super klinken alleen niet voor standaard gebruik..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Precies Vulva, zeg het!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Een amp met veel ballen en dynamiek is juist een amp die niet voor pussy's is en een Vox AC30 heeft veel meer dynamiek en ballen dan de meeste high gain amps...
I rest my case...
Ook hoog op men verlanglijstje: eentje die tot 11 gaat :rockon:
Je hebt absoluut gelijk wat betreft Orange, die fabrieksmodellen hebben veel meer compressie en veel minder ballen dan een JCM800...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Ik had het echter niet over de fabrieksmodellen, maar over de Custom Shop modellen, daar ben ik zelf nog wel benieuwd naar...
digitech gsp 2101 preamp.. gata je gain tot 11 ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef
ik wil nog weles een mesa mark 4 of quad preamp hebben ofzow, klinken erg leuk voor zover ik ze gehorod heb
Ik zit/zat te denken aan een Marshall plexi 50W of 100W voor de wat meer Van Halen/higher gain sounds.
Momenteel speel ik op een JTM45. Met m'n LP JR is dat perfect voor de ouderwetsche rock. Ik dacht wat anders nodig te hebben voor wat ruiger werk, maar heb gisteren ontdekt dat de JTM45 in combinatie met mijn Wolfgang en een tubescreamer op volle kracht me de mogelijkheden al geeft voor VH. Geen perfecte imitatie van dat geluid, maar zolang ik m'n harmonics kan maken en lekker gillen en janken ben ik er voor 80% (zoniet 90%).
Met andere woorden: ik weet het nog niet :)
Wordt wel een zelfgebouwde trouwens, dus misschien dat ik het alleen daarom al toch maar doe :cooler:
Eigenlijk ben ik zelf ook al een vreselijke pussy hoor en om dat te verbergen zet ik een zware metalcoreband als nickname :soul: :soul:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Ik ben er sowieso niet voor om pedalen te gebruiken om te laten scheuren. Iedereen hoor je zeggen als het over overdrive pedalen gaat: ja die pedaal is echt net als een echte buizenbak. Dan heb ik iets van koop gewoon een buizenbak die zulk een overdrive maakt (dan heb je the real deal).
Ik heb ook nog geen zware metalband met vox zien spelen. Daarentegen klinken die spulletjes volgens mij best goed.