Geluidsfragmenten klinken cool. Zal niet zeggen dat het exact zoals m'n marshall SL klinkt, maar ligt ook aan de gitaar en diegene die het speelt natuurlijk. Maar niet slecht. Niet supersmooth in het hoog heb ik t idee.
Printable View
Geluidsfragmenten klinken cool. Zal niet zeggen dat het exact zoals m'n marshall SL klinkt, maar ligt ook aan de gitaar en diegene die het speelt natuurlijk. Maar niet slecht. Niet supersmooth in het hoog heb ik t idee.
Bedankt voor je toffe reactie! :)
De manier van opnemen is natuurlijk ook bepaald niet 'the way to go' natuurlijk, maar het geeft een indruk... En qua spelen heb je absoluut gelijk, 't is niet mijn beste preformance...
Ik heb de clipjes ook gehoord en ik vind ze erg goed klinken...
Op de clipjes klinkt het veel beter en heeft het meer Mojo dan veel boutique amps, dus echt gek is die gitaarnijboer niet volgens mij...
Misschien klinkt de amp inderdaad nog een beetje fel in het tophoog, maar dat heeft een Marshall JCM800 met treble/middle/bass en presence op 12 uur ook, dus...
Het midden zou misschien nog ietsje gedefinieerder kunnen, maar mijn interesse is in ieder geval wel gewekt...
@gitaarnijboer: zoals ik in mijn mailtje al zei, misschien lijkt het je wat om met je amp(s) 27 Augustus naar de meeting in Amsterdam te komen?
Dan kan je gelijk ook Chris zijn amps checken (volgens mij zijn die ook super) en kunnen jullie lekker doorkeuvelen over modificaties e.d.
Oh ja, 500 a 600 euro, dan had ik toch gelijk...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
Die 800 euro weet ik niet zeker meer hoor, dat is dan misschien aan de dure kant, maar ja dat kost een goede JCM800 tegenwoordig ook, dus...
Maar 500 a 600 euro vind ik niet veel geld voor een Sound City/Hiwatt...
Die nieuwe zijn veel duurder en waarschijnlijk niet eens zo goed (die nieuwe Custom 20 vond ik wel vet)...
Het enige nadeel van die amps is dat ze zo loeihard gaan en dat ze heel lang clean blijven en ze zijn ook een beetje stug (die nieuwe Hiwatt Custom 50 en Custom 100 dan), ik weet niet hoe dat met die oude is...
Ik heb ze ook nog niet doorgelust gehad, misschien scheelt dat ook wel iets...
M'n SC B100mk3 ging ellendig hard inderdaad hehe.Nauwelijks oversturing tenzij je heel erg hard(te hard) ging en dat was niet echt een mooie oversturing vond ik.
Echter die dingen werken echt fenomenaal met pedaaltjes. Had r een OCD voor. Amp voor de helft open. Vette sound hoor. Vooral heel erg veel ballen. Belachelijk veel laag.
Clean op zichzelf vind ik die bakken echt zalig. Ik speel alleen vrijwel nooit clean haha :), maar als mensen clean willen op hoge geluidsniveau's......Sound City.
Ik post hier even de soundclips van guitarnijboer (als je het niet ok vind haal ik ze er weer af)
soundclip 1
soundclip 2
ik vind het wel lekker rocken eigenlijk. Wellicht nog iets te low-gain voor mijn punkrock/hardcore, maar ac-dc trekt ie prima zo dacht ik.
Wat voor cab + gitaar gebruik je hier?
Staat allemaal al eerder in het forum maar.... 2 x een 1 x 12 half open kastje met oude G12-65's. (die stonden toevallig op mijn slaapkamer)
Verder is het opgenomen met de ingebouwde condensator mic. van een Korg D12 op een meter afstand... bepaald niet ' the way to go' natuurlijk als je gitaar wilt opnemen, maar goed genoeg voor een indruk....
Bedankt voor het plaatsen van de samples, ik mag geen bijlagen posten.... Zal wel komen omdat ik Junior Member ben.... Stevig doortypen dus! :)
Aanvulling: En let niet op het gitaarspel, ik moest even snel wat priegelen voor ik de buren op de stoep had..... :sssh:
Aanvulling 2: Je zou de ingangen nog kunnen doorverbinden, had ik hier niet gedaan... :rockon:
ok thanks....maar wat voor gitaar gebruik je nu?
ik heb gewoon de mp3's online gezet. komt een beetje webspace zo nu en dan nog van pas
Ja handig als je daar mee overweg kunt....
Gebruikte Gitaar is een oude S-1 (volledig van Maple) met JB en Jazz Humbucker, deze kun je beide afzonderlijk splitten....
Goede soundclips, heb je nog een Marshall staan of zo? Haha!
Nee man, klinkt goed.
....maar het ziet er niet uit natuurlijk....(mojo) haha!