ik ken het liedje niet, maar ik vind hem zo vrij duidelijk. Wat vind je er vaag aan?
Printable View
ik ken het liedje niet, maar ik vind hem zo vrij duidelijk. Wat vind je er vaag aan?
Nah, dan ligt het dus aan mij... Ik vind tabs lastig. Zeker als ik het nummer niet ken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CowGuitar
ja tabs zijn ook bijna nooit te gebruiken als je het liedje niet kent. bijna niemand zet het ritme en de timing erin..
tja...
moet eigenlijk nog met gitaarlessen beignnen in september krijg ik mijn eerste gitaarles
maar iemand die ik ken zegt dat je zoiets normaal niet nodig hebt maar iets met noten(ik snap er niks van)
Ja, op gitaarles worden meestal geen tabs gebruikt. Wat je op internet vindt is meestal juist wel tabs.
jah..
ik weet het eigenlijk niet weet nog niet eens wat het betekent enzo :satisfie: ma zelf op gitaarles ga ik leren zonder plectrum spele...
Wauw, jij bent precies radicaal tegen plectrums :D
Maar euhm, het lijkt me eigljk wel veel moeilijker om met noten te spelen dan met tabs. Ik kan zelf wel noten lezen maar ik weet helemaal niet hoe ik dat moet toepassen op gitaar. Het is toch ook zo dat de noot A bv op veel verschillende plaatsen op de gitaar ligt en ik zou dan al helemaal niet weten waar je ze moet nemen :???:
PS: met het programma "guitar pro" kan je tabs omzetten in noeten en omgekeerd
dat wou ik ook zeggen
guitar pro is ideaal om liedjes te leren..als je noten kunt lezen ist handig maar als je alleen tabs kunt lezen ook, want je kunt het ritme dan wel horen en vertragen etc..
nee heb helemaal niets tegen plectrums :confused:
in de gitaarlessen bij mij geven ze enkel les zonder plectrum
(over dat programma guitar pro (de welke moet ik nemen ?) :)
Mijn leraar werkt juist alleen maar met tabs... Then again, mijn leraar is niet echt normaal ofzo :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Overigens kan hij ook met noten overweg (heeft netjes conservatorium gedaan)