mijn held :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Printable View
mijn held :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Volgens mij is deze ook wel een topper die als gitarist niet zo erkend is, wel als producer ... BOB MOULD
Luister maar eens naar Husker Du en Sugar, gewoon goddelijk!
:rockon:
Ondergewaardeerd.. Eddie van Halen.. als slaggitarist wel te verstaan. Die jongen is zo blindgestaart op z'n solowerk dat z'n supersubtiele slagpartijtjes echt te vaak vergeten worden.
ok nu ik even.
ik vindt dat richie sambora van bon jovi ontzettend ondergewardeert wordt.
ik heb 3x (en ik dank god op m`n blote knieen) richie mogen ontmoeten tijdens een studio tour van de solo cd`s..en ik moet zeggen dat hij wel als een goede gitarist gezien wordt, maar sjezus wat kan die man spelen als er geen bon jovi luchtje aanzit.
ik heb hem gevraagd waarom we zijn eigen sound "haast nooit horen" dan antwoord hij steevast dat het dan gewoon niet past in een nummer die geschreven wordt.
ik speelde toen nog linkshandig en wat blijkt...hij pakt rustig een linkshandge gitaar op en speeld net zo makkelijk als wat..
black star van Yngwie spelen op een linkshandige gitaar da`s dan wel erg knap.
-Lenny Kravitz
-Prince
worden wel geroemd om hun muziek, maar staan niet bekend als rete goeie gitaristen terwijl het dat wel zijn
en inderdaad, richie idemdito
- Adam Jones (Tool)... ok vrij kutsolootjes maar ritmisch is hij gewoon super (denk ik dan).
- Eric Sardinas...
- Wat met Jan Akkerman :) ...
- Elek Bacsik...
- Dick Dale... going on the waves baby... just going on the waves (wel gewaardeerd in het subcultuurtje)
and many many more :satisfie:
dave kushner (velvet revolver en wasted youth)
misschien niet eens allemaal ondergewaardeerd maar ook vaak gewoon vergeten of zelden genoemd op gitaarfnet.
frank marino
brain may
vitto brata - (white lion)
bradd gillis
vinnie vincent - (die is dus ECHT heavy)
die gast van hellanbach - (oud uit engeland, nog iemand mp3's toevallig?)
henk bakker - (juwel, hardrock band uit haarlem jaren 80)
wouter planteijd - (uit sjako, echte alles kunner, heb ik veel van geleerd)
steef van de broeke - (die zal niemand kennen, ook sjako begin jaren 80)
robbert frip
hank williams 3 (te gekke hill billy shit)
danny gatton (r.i.p)
scott mishoe
ty tabor (kings x, heel bijzonder speler)
kee marcello (europe)
wim overgauw (nederland jazz fenomeen (r.i.p)
tommy bolin (vooral op die cobham plaat, spectrum)
akira takasaki (loudness)
Kyoji Yamamoto (bow wow)
daniele gottardo (Italie. meest opvallende nieuwe speler wat mij betreft)
Guthrie Govan
Andy Taylor (duran duran en powerstation)
ron thal (toch relatief onbekend, schande!)
Bruce Bouillet
Ronnie le tekro (tnt)
.....
.....
.....
....
....
er zij er vast nog een paar
Oeps, late reactie...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
Heb je niks van Rainbow? Al de albums met Ronnie James Dio zijn zeer de moeite waard. Maar wat mij betreft ook Down To Earth met Graham Bonnet, Bent Out Of Shape met Joe Lynn Turner en vooral ook Stranger In Us All met Doogie White (waanzinnig goede nummers en fabuleus gitaarspel!).
Tja, daarna is hij een soort van BZN bandje begonnen, al vind ik Annie Schilder een mooiere stem hebben dan Candice Night.
Het laaste album 'Village Lanterne" uit 2005 is toch wel een nieuw dieptepunt in zijn carrière, ondanks de te gekke uitvoering van Child In Time (helaas geen lange solo) en nog wat nummers die wel tof zijn (St. Teresa!).
Ik blijf toch hopen dat de man weer bij zinnen komt ooit.