+1 prachtdingen zijn 't.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertdm
Printable View
+1 prachtdingen zijn 't.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertdm
Kwijl ................., gorgel ,................ aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh
Stomme vraag natuurlijk, maar hoe klinkt zo`n gibson nou ???
Mooie machine man !!! :cheerup:
Geen stomme vraag, verre van...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boom-chick-Franky
Mijn persoonlijke mening hebben Gibson akoestische gitaren echt een eigen karakter. De Gibson hebben imo een heerlijk midden met veel basrespons. de zogenaamde Gibson growl.
Deze gitaar is zeer goed gebalanceerd, waar imo de D-28 veel te boomerig was in het laag. Niet mijn ding.
Echt een genot om op te spelen en te horen. Ik heb nog geen gitaar bespeeld die beter klonk of speelde...
oei , nog meer kwijl gorgel en ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !
Maar in het algemeen hoor je vrij weinig over Gibson-gitaren.Meestal is het Taylor, Martin Làrrivee enz. dus als ik het goed begrijp is Gibson een beetje onderschat tussen de rest !
Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt !
Kun je misschien een stukje opnemen ?!?!?!
Alleen al om te zien is het een geweldig mooie gitaar :blast:
(ik durf bijna geen prijsrichting te vragen )
Echt Reeeeeeeeeeetestrak :rockon:
Dat klopt, idd zijn Gibsons ondergewaardeerd imo. Ik heb bij Kees Dee een tijdje terug op een CL-45 gespeeld. Ook waanzinnig.Citaat:
Als je geinteresseerd bent in Gibson moet je eens bij Sacksioni langs. Daar hebben ze echt veel hangen. Hummingbirds, Jumbo's en Songwriters.
In Amerika zijn Gibson acoustics veel populairder dan hier. Zal wel met de prijs te maken hebben denk ik.
Ik heb deze 2e hands gekocht voor 2200 Euro. Nieuwprijs was 4400 Euro. Ik ben een exemplaar recentelijk tegengekomen op een duitse veilingsite voor 5300 Euro.Citaat:
Deze is dan wel de top uit de CL serie uit de Custom Shop.
Ik heb op een J185 gespeeld bij NL Muziek en volgens mij was die iets van 1800 E.
[QUOTE=Droffie]Dat klopt, idd zijn Gibsons ondergewaardeerd imo. QUOTE]
Gibsons zijn naar mijn mening niet ondergewaardeerd. Het punt is dat het geluid van Gibsons en misschien daarbij ook nog wel de prijs, voor akoestiese gitaristen niet altijd de eerste keus zal zijn.
Het hangt toch van budget, speelstijl en geluidsvoorkeur af.
Er is de laatste jaren veel bijgekomen aan 'concurrerende' merken.
Daarbij komt dat Gibsons in amerika goedkoper zijn en er ook een grote markt gebruikte Gibsons is.
Je ziet in principe niet veel fingerstylers op Gibson spelen. Dat is geen toeval. Voor fingerstylers zijn andere gitaren zoals Martin ( de Om's en tripolo's) en de laatste jaren ook enkele andere merken (Taylor, Lárrivee,Collings, Breedlove) traditioneel aantrekkelijker. Kennelijk toch vanwege bepaalde wensen. Maar bij (akoestiese) blues-muzikanten zijn Gibson's juist vaak wel in trek.
Kortom, het geeft alleen maar aan dat Gibson een eigen geluid en krakter heeft.
Ik denk dat Gibson not done is in NL op de een of andere manier. Ze hebben op elektrisch gebied al het predikaat overpriced te zijn. Wellicht dat in dat opzicht niemand gibson overweegt als akoestische gitaar. Eerlijk gezegt wist ik ook niet zo veel van Gibsons af toen ik deze tegen kwam.
Is een mini meeting ergens in 't land misschien een idee? kunnen op elkaar spullen spelen...Lijkt me erg tof...:D
Ja goed idee !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
dan kan ik je mijn favoriete goocheltruc laten zien, die we dan met jouw Gibson doen!!(tìs natuurlijk een verdwijntruc ;) )
Nee, grapje, ik zou best in zijn voor zo`n meeting, misschien Gert ook wel.
En dan kun je inderdaad eens wat verschillende merken van dichtbij zien !
Goed idee Droffie ! Ik ga alvast oefenen met de verdwijntruc! 8-)
Ik verlies mijn gitaar geen seconde uit 't oog dus...bedankt voor de waarschuwing :DCitaat:
:chicken:
O.K. nog een foto van m`n andere vriendin :sssh:
http://i71.photobucket.com/albums/i1...y/P1020009.jpg