Cool! Keep us posted!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Printable View
Cool! Keep us posted!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Lekker hè ? 8-) Ik heb nu imiddels de combo naast me, achter me en vóór me gehad en in alle gevallen klonk het veel gebalanceerder. Super.
Gisteren weer met de blocker gespeeld en ik geloof dat ik er erg blij mee.
Toen ik eergisteren het theater binnenkwam, heb ik de blocker meteen gemonteerd. Er was geen tijd eerst te luisteren hoe mijn versterker daar zonder blocker klinkt. Ik vind het misschien ook daarom lastig om te beschrijven wat nou het verschil tussen met en zonder is.
Wel lijkt mijn gitaargeluid opeens een stuk "prettiger" te zijn, of egaler, of uitgebalanceerder. Plus daarbij die duidelijk verbeterde spreiding. Je zit gewoon een stuk lekkerder en ook ruimer in je geluid.
Grappig dan dat gisteren de pianist klaagde over het feit dat ie zijn hoofd steeds op dezelfde ene plek moest houden om zichzelf goed te kunnen horen terwijl hij 2 goede actieve floormonitors op zichzelf gericht heeft staan.
De akoestiek in het nieuwe Luxor in Rotterdam is erg overheersend en goede monitoring daarom geen overbodige luxe. Mijn simpele combootje klonk er uitstekend, waar ik mijn hoofd ook naartoe draaide.
Binnenkort komen de 10" versies bij de Gier Gitaarbouw binnen en ben ik zeer benieuwd wat er gebeurt als ik alleen de bovenste speakers van mijn twee 2x10 kastjes afblok.
Hierna hou ik er over op hoor, maar dit moet ik nog even kwijt. Gisteren eindelijk met mijn closed back ondercab gespeeld. Was de eerste keer dat mijn combo niet op de grond stond en toen bleek een bijkomend voordeel: door de betere spreiding van het hoog had ik ook vanuit andere posities dan ik gewend was een perfect controleerbare feedback. De enige andere amp waar me dat zó lekker bij lukte als nu was de AC30, maar nu is het echt piepen als ik wil en andersom. Yeah ! :rockon:
ik ga er zaterdag 4 kopen bij sander. Voor mijn 4x12 rectocab std. Ik heb eerst voorzichtig getest met groentebakjes :p Check ook het soepkommentopci vanaf post #25 voor foto's --> hier
Maar wordt het niet eens tijd dat wij gezamenlijk een fabrikant als Celestion gaan benaderen, met een eisenpakketje voor een nieuw te ontwikkelen gitaarspeaker met een veel egalere afstraling van de sound.
Voor zover ik het begrijp zijn gitaarspeakers ontwikkeld vanuit ranzige radio speakers en dat dat per ongeluk icm tube amps lekker klonk. Maar de techniek schrijdt voort,maar gitaarspeakers zijn qua concept nog steeds ehtzelfde als in de jaren 50....verbeteringen zijn alleen vanuit de industrie gekomen met betrekking tot hogere rendementen en duurzaamheid.
Bose claimt nu een oplossing te hebben gevonden voor het ongewenste beamgedrag van een gitaarspeaker met die PSA1 paal, maar wij hoeven helemaal geen paal met campingtaferelen, met een HIFi frequentie respons en een paar ingebouwde transistoreindtrappen, het ding isook errug duur....
volgens mij willen wij gewoon een gitaarspeaker, die hetzelfde kunstje kan als de ouwe trouwe gitaarspeakers, namelijk het signaal van je tube amp er zo ranzig mogelijk uitkotsen, maar zonder rare beam effecten en met een hele egale afstraling, die ook ver "draagt"
Misschien kom je dan inderdaad op een of ander 2 weg systeem, dat boven je hoofd moet hangen / staan, met een mid/hoog misthoorn met een 180 graden afstraal bereik, maar die je wel rechtstreeks op je tube amp (top) kunt aansluiten.
(deze vraag post ik ook in het soepkom versus groenteschaal debat)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
kom nou, je weet hoe gitaristen zijn. de enigereden dat we nieuwe ontwikkelingen leuk vinden is omdat we dan zo lekker door kunnen zeiken dat de oude spullen zo veel beter waren.
straks hebben we dus nieuwe celestions met perfecte spreiding en een te gek geluid, en dan lopen we met z;n allen te zeuren dat die goeie ouwe veel meer mojo hadden..
ik begrijp je!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renier
Ik heb gisteren twee 10" beamblockers in m'n koch classictone gezet. Alles klinkt ineens strakker (!) gebalanceerder in het hoog en egaler door in de ruimte. Die treble beam is weg en het knopen en buiken gevoel voor 90%. Zonder beamblockers is het relatief heel schreeuwerig en onrustig. (en vraag je je af hoe je ooit genoegen hebt kunnen nemen zonder, maar ach dat gebeurd wel vaker) Kantel de versterker naar achter zodat ie recht in je gezicht blaast en in ene klinkt me dat toch fijn... dat wilde je eerst echt niet eens proberen. Dit moet standaard in een versterker zitten ingebouwd!
Nog even over dat strakkere geluid; het was echt verbazend hoe ik ineens de gain op mn overdrive kanaal helemaal voluit kan zetten, volume op 08:00 uur (echt laag dus) , een powercord aansla en een prima gebalanceerd en strakke scheur uit die speakers hoor. Gerard (gvink) was ook verbaasd - dat is echt een hele verbetering. Maandag gaat dat volume met de bandoefening een stuk omhoog, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken. Tot zover helemaal geweldig, beste investering in tijden!
al iemand live gewerkt met de BB's, icm met een mic voor je amp?
Als dát ook verder prima werkt, dan...