Da's wel een hele specifieke plek zeg. Zie je eigenlijk nooit. Ik ga d'r even over nadenken, goed ? :)
Printable View
Da's wel een hele specifieke plek zeg. Zie je eigenlijk nooit. Ik ga d'r even over nadenken, goed ? :)
Wel grappig dat hier ook fysiotherapeuten rondlopen.
Toch een beetje 'de wereld in het klein' hier in gitaarland :')
ik heb een tijdje geleden last van mijn slagarm onder me elleboog gehad die spier is nu ook best wel groot laat wel effe eens een keer een plaatje zien maar ik heb als advies om meer arm spieren te doen zoals tennisen enzo en push-ups doen ben er nu een beetje mee besig.
Het is trouwens de hand waarmee je de akkoorden pakt, waar ik last van heb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
Vinni, dat is heel erg toevallig!! Vorige week maandag bij de repetitie, precies hetzelfde! Kon niet meer verder en moest met de ene hand mijn vinger eraf buigen... 2 dingen kunnen dit zijn: 1 gewoon kramp in de armspier, die voel je dan erna (heb ik nu) of 2 Carpaletunnel syndroom in pols gewricht door dingen... Die 2de optie is erg vervelend en hoop ik niet voor je (heb je nu nog tintelingen in de pols?? ) Die eerste heb ik, denk ik en ik doe ff rustig aan en rek en strek wat meer en de ibuprofen-etjes s'avonds.... Erg vervelelen!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
PS: Vinni, ik las jouw latere post net pas: geen krachtoefeningen doen als je net kramp hebt gehad, geen gripmaaster omdat je juist moet ontspannen! En de andere kant op rekken!
Harm
Gister iets te enthousiast mn vingerzettingen geoefend...Omdat mn pink een beetje eigenwijs is dacht ik daar moet wat meer kracht bij komen kijken....was iets teveel van het goede met als resultaat dat mn pink en ringvinger van mn linkerhand gevoellooswerden en ik er geen kracht meer mee kon zetten. Eerst dacht ik dat t in mn hand zat maar later trok t omhoog (toen kwam t gevoel in mn hand ook weer terug)
Mn arm is een beetje stijf en vooral de spieren in mn bovenarm hebben een klap gehad ben ik bang. Triceps denk ik en ook mn schouder iets. Wat denken jullie is het verstandig om er ff iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft? Het doet verder geen pijn ofzo, t voelt alleen alsof ik heel erg in de sportschool aan de slag ben geweest...Ik kan alles ook wel bewegen al gaat dat niet van harte..
spelen gaat nu niet dus dat laat ik dan maar even. Rust nemen of er naar laten kijken??
thnx
grtz
ik krijg altijd pijn waar je slagader in je pols zit tijdens het staand spelen op mijn ibanez ex350 't is aan de linker kant waar ik dus accoorden pak:S
ik begrijp er weinig van want m'n band zit al flink hoog en als ik zit heb ik totaal nergens last van....
bandmaten lachen me er beetje om uit als ik zitten repeteer en als ik dus op 't podium sta móet ik wel ff door de pijn heen bijten :S
t is niet echt heel ernstig ofzo maar meer knagend rotgevoel
kan iemand hier iets over zeggen?
en christus wat een vaktermen worden hier gesmeten een typisch godsammekrake geval
Das makkelijk; het is je n. ulnaris die een klap heeft gehad, ofwel de zenuw die deels langs je ellepijp loopt, of diegene waar je je elleboog zo nasty aan kan stoten. mijn tip: even rustig aan doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekb
Super blij dat dit hier eens ter sprake komt.
Zit met een gelijkaardig probleem. Heb in mijn jongere jaren zes keer mijn linkerarm gebroken, waardoor hij nu nog redelijk scheef staat ... In het dagelijkse leven heb ik hier weinig last van, maar bij het gitaar spelen toch best wel, vooral bij de barré akkoorden moet ik mijn schouder forceren omdat ik mijn arm niet ver genoeg kan draaien. Daardoor heb ik na een tijdje spelen altijd pijn in mijn schouder en het straalt uit naar mijn neck (zoal op de prentjes die eerder gepost werden)
Ik denk dat een bredere band en dergelijke mij niet echt kunnen voorthelpen... Daarom heb ik mijn vingerzetting aangepast, ik speel powerchords, barrés zoveel mogelijk met mijn duim erbij. Ziet er vaak afschuwelijk uit (vooral de powerchords), maar doet in elk geval minder pijn bij mij.
Ben vorige week voor het eerst naar een osteopaat geweest en die vertelde me dat ze het probleem minder kon maken, maar zeker niet blijven en dat vanwege mijn slap breekbaar linkerarmpje.
Maar mocht hier nog een fysiotherapeut, kinesist, of hoe noemt het allemaal bij onze geliefde noorderburen rondlopen: tips zijn altijd welkom!
Walter Trout vertelde me in een clinic dat hij zijn hele schouder had verneukt door het gewicht van de gitaar dat 24/7 aan zijn schouder hing. Hij heeft toen met d'addario een oplossing gevonden.
Een gitaarband met 2 banden. Klinkt erg idioot maar Walter zei dat het werkt. je hebt dan om beide schouders een band hangen die het gewicht verdelen waardoor je lekkerder kan gaan staan zonder dat je last krijgt.
misschien een idee?
http://idare2.com/pics/dare5.jpg
http://idare2.com/pics/dare4.jpg