ik breek 0 snaren per jaar. dat is dan waarschijnlijk erg schokkend nieuws . . . . 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
Printable View
ik breek 0 snaren per jaar. dat is dan waarschijnlijk erg schokkend nieuws . . . . 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
Het eerste jaar dat ik gitaar speelde deed ik wel een jaar met mijn snaren. Klinken deden ze niet meer maar breken ook niet.......en dat was een setje 0.9
Nu doe ik hoogstens 2 weken met mijn snaren voordat ze knappen. Komt omdat ik nogal veel bend......en daar slijten ze nogal van. Dus als je nooit snaren breekt ben je of een beginner of je kunt niet benden :-D
@azrael
je gaat me vertellen dat snaren knappen van 'benden'? dat is nieuw voor me . . .
sterker nog: je zegt eigenlijk dat de enige goede manier van 'benden' is als je snaren erdoor knappen. beetje vage theorie.
met een goede techniek en een goede gitaar en niet al te oude snaren hoef je in principe geen snaren te breken. punt. natuurlijk gebeurt het af en toe toch en dat is helemaal niet erg, maar het hoeft niet.
Maar het is niet raar dat ze knappen bij benden eh...buigen....of beter: opduwen :wink: aangezien ze dan meer kracht te verwerken krijgen en er zeker bij de zadels meer puntwerking is. Maar goed.
Kan iemand mij wat meer vertellen over die Markleys ? Ik zie dat ze er zijn in Nickelsteels, maar ook die Blue nogwat, die speciaal behandeld zijn.
Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend. Als je veel bend knappen ze niet van de spanning maar van de slijtage die het benden vooroorzaakt. Niet zo moeilijk om je in te denken.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Ze knappen niet op een willekeurig punt of bij het zadel maar ze knappen op de plekken van de fretten.Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend.
Ik zeg ook niet dat je niet kunt benden als je geen snaren breekt maar dat je geen tot weinig snaren breekt als je niet kunt benden (lees: het dus niet doet). Iets gebeurt door iets anders wil niet zeggen dat iets anders door iets gebeurt.
bij mij dus niet . . . . .
maar dat is ook redelijk simpel te verklaren: ik verwissel mijn snaren vrij regelmatig.
Tjah, maar ik heb weinig zin om per maand 20 euro aan snaren uit te geven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Maar dat is dan wel weer een voordeel van een floyd: als je een snaar breekt, (bijde zadel wat bij mij dus altijd gebeurd), dan draai je hem gewoon weer vast in de lockin trem, na de tuners uitgedraaid te hebben. :)