Moonchild , ik heb alles bij http://www.degiergitaarbouw.nl/ laten doen.
Er moest bij m'n JS niet worden gefreesd alleen de studs moesten iets verplaatst worden om de snaren precies in het midden te krijgen.
Printable View
Moonchild , ik heb alles bij http://www.degiergitaarbouw.nl/ laten doen.
Er moest bij m'n JS niet worden gefreesd alleen de studs moesten iets verplaatst worden om de snaren precies in het midden te krijgen.
Ik heb zelf twee ibanez-gitaren: een Rocket Roll uit 1982 in perfecte conditie en een Les Paul uit 1976. De laatste is een beetje gemodificeerd: de pick-ups zijn een DiMarzio PAF pro en een Bill Lawrence L500. Beide gitaren nemen het met gemak op tegen elke moderne Gibson. Ik stuur ze overigens door een Marshall TSL100 met bijbehorende buikkast. Ik geloof niet dat ik ergens anders een beter geluid mee kan krijgen. Heeft er trouwens nog iemand wat van die oude Ibanez-krengen te koop ???????
Ik ben eigenaar van een Ibanez FG100 jazzgitaar uit 1984. Een supergaafe jazzer met een geweldige sound and feel. Hij lijkt erg op de PM serie die nu in de collectie zit.
Heb ook een Musician mc500 uit 1980. Neck-tru-body, active electronica, splitt/fase-zooi, enz enz.
Oerdegelijk en dat merk je zodra je 'em oppakt (5,2 kilo). Beste deal van me leven....
ik heb sinds een paar dagen een Jem77 fp. Ik speel er mee over een Johnson Millenium Stereo 150(WAtt!) met Celestion Vintage 30 speakers. Ik speel over een Carvin Legacy patch die je vanaf het internet kunt downloaden rechtstreeks naar de ingebouwde Digitech 2112 geluidsmodule en heb een geweldige sound op die manier.
Ik ben begonnen op een ibanez roadstar 2 een RS 225 , was toendertijd de opvolger van de ibanez blazer serie, wel een aardige gitaar maar kwalitatief nog niet heel hoogstaand.
Wow ik heb vandaag gewoon over een ibanez gespeeld via mijn gitaarleraar en hij viel me best mee, ik hou toch liever van mn strat maar het beviel me niet verkeerd...
Oja, Ibanez gitaren...
Mijn eerste Ibanez was een Roadstar II deluxe met 2 humbuckers,basswood body, maple top met bindings, trans. red.1996 Ingeruild voor een witte S470 welke ik pas heb geruild tegen een Blade Texas. Benieuwd wat er met de Roadstar is gebeurd.
De gitarist van de Dijk had toendertijd zo'n zelfde.
Onlangs de Mucisian teruggekocht die ik 17 jaar geleden als 2e handsje kocht. doorlopende hals, donkerbruin transp. body met afgeronde contouren, 3 minischwitches voor enkel/dubbelspoel en faseschakelingen.
Fijne gitaren, hoewel ik de enkelspoelstandjes van de humbuckers niet geweldig vind. Geen gitaar speelt lichter dan mijn Mucisian, maar wat is'ie lelijk!!
Overigens, wie heeft er ervaring met een S-Classic. Ik denk eroer mijn Charvel Model 3 daarvoor in te ruilen.
Ik ga maandag mijn JS-100 in België ophalen :smile:
Mag ik meedoen?
Mijn eerste gitaar word de GSA60.