Dat heb ik met zowat alle modelers. Ik voel nog geen aanvechting om mijn buizenbakken in te ruilen.
Printable View
Ja die overstuurde geluiden zijn inderdaad het ergste , het doet een beetje aan een synthesizer denken , een DX 7 bijvoorbeeld
Nou ik vind het best een aardige video die natuurlijk ook wel goed tot haar recht komt vanwege de spelers. Dat de thuisbeleving i.v.m. een buizen set met analoge pedalen anders zal uitpakken geloof ik ook wel. Maar heel veel beter krijg je het volgens mij ook weer niet op een audio of video opname...
Deze video heb je niet zo veel aan, zo te zien is dit onder perfecte omstandigheden opgenomen. Kijk maar naar de omgeving.
Zoals ik eerder schreef, een modeling doos moet zich bij mij bewijzen met 4 filmpjes.
1. Thuis
2. Studio
3. Oefenruimte
4. Podium
Met name bij 3 en 4 wil ik filmpjes zien en horen. Daar valt (vind ik) elke modeling doos door de mand.
Als de omgeving in dit filmpje in jou beleving de perfecte omstandigheden zijn,
sta je erg ver van de muziek, en het instrument af.
Van het weekend hier in het dorp Phil Bee's Freedom gezien. Aan de gitaristen en hun spullen zal het niet gelegen hebben, dat zit wel snor. Maar als de geluidsman niet op het idee komt om een solo boven de band uit te laten komen maakt het geen zak uit waar je op speelt. Enige wat dat telt is dat jij senang bent met het geluid waar jijzelf op het podium mee te maken heeft.
Behalve bij de toegift lagen de solo's zo ontzettend diep in de bandmix dat je moeite moest doen om te horen wat de twee gitaristen speelden. Dan hoor je de finesses in de gitaarsound echt niet. Dat had net zo goed uit een Pod kunnen komen. Had voor het publiek geen verschil gemaakt.
hendrik1970 ik snap niets van je opmerking. Heb je mijn post wel gelezen?
Goede gitaristen halen zelfs met matige modeling apparaten nog een goede performance. Dat heeft meer met de muzikant te maken dan met het apparaat. Ik probeer het waarschijnlijk tevergeefs op te lossen met mijn spulletjes ;-)
Thuis: Als we het hebben over een perfecte sound (subjectief...), dan is er zeker wat te winnen. Ik ben niet voor niets over gestapt naar een analoog multi-fx (Vintage Revolution Pedalpro i.c.m. Eventide Eclipse in samenwerking met een goede buizen versterker set). Ik kan me dan ook wel vinden in de opmerkingen van Harrie-beton. High-end analoog is vaak duurder en heeft beperkingen in het aantal sounds maar klinkt ook puurder. En dat probleem is vergelijkbaar met een goede audio set die ook verschillende gradaties in kwaliteit kent. Probleem is vaak dat het niet echt robuust of portable wordt.
Studio: Modeling is op de goede weg (zeker voor opnames) maar is er nog steeds niet en daar word ik iedere dag aan herinnerd bij het gebruiken van mijn pedalboard direct in via de Two-Notes Torpedo CAB alhoewel de recording sound ervan best goed is. Het blijft echter portable en praktisch voor in-ear of studio opnames.
Oefenruimte en podium: Mijn podium amp is een compacte Lex Bos Buddy amp (50W EL34) i.c.m. een Superdrive en Eventide H9 en dat is pas een goede combinatie voor de live podium toepassingen.
Ik hou van alle drie ;-)