Thanks voor de reactie, aangezien mijn baantje als vakkenvuller me te weinig oplevert om op korte termijn een nieuwe versterker of dergelijke aan te schaffen zal ik het vooralsnog toch even in de snaren moeten zoeken helaas.
Printable View
Snap ik, maar denk dat er uit het soort snaren niet zo heel veel te halen valt. Snaren zijn wel belangrijk hoor, maar niet zó bepalend voor je sound.
if anything, denk ik bij 'warme blues sound' nog het meest aan dode snaren. Dus gewoon erop laten zitten ;)
Heeft iemand ervaring met de snaren van Dunlop?
Heb ze toevallig twee weken terug op een strat gelegd, setje 010. Vind ze niet bijzonder maar ze klinken wel prima tot nu toe en het voelt niet raar aan. Ik prefereer wel de gladde feel van ernie ball.
Of ze snel of juist niet breken kan ik weinig zeggen, heb al jaren geen snaar meer gebroken.
Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2
De gedachte is zo gek nog niet. Bij akoestische gitaren kun je door andere snaren het karakter flink beïnvloeden. Ik heb westerns die met nieuwe bronze snaren te helder klinken. Phosphor bronze snaren halen net die scherpte weg en behouden langer hun tone.
Ik kan me voorstellen dat door een andere samenstelling van snaren-materiaal voor elektische gitaar de klank ook (positief) te beïnvloeden is.
Heeft iemand nog een update over de elektrische gitaarsnaren van de Lidl? Zijn die dingen nog steeds verkrijgbaar? Ik meende goede meningen te horen over ze, en ik zou ze wel eens willen proberen.
Afgelopen week op een elektrische gitaar eens een setje D'Addario Pro Steel snaren geprobeerd.
Na een week nog steeds geen roest te zien in tegenstelling tot de standaard XL snaren (bij mij), maar ze zijn wel heel erg stug in verhouding tot de DR hi-beams die ik normaal gebruik.
Geluid is ook niet helemaal top, ze worden gekenmerkt in de tabel als "bright" wat op zich wel klopt, maar ik zou het liever kenmerken als "mist laag"...
Toch maar weer naar de DR hi beams dus, of nog liever de PowerBright snaren van Thomastik, alhoewel ik die wat duur vind.
Vanaf aanstaande donderdag aanbieding bij de Lidl: 5 sets snaren voor 5 euro. Dus één euro per setje! Zowel voor nylon, western en elektrische gitaren. Weet niet of er ook verschillende diktes zijn maar ik weet wel dat ik even ga kijken. Voor die prijs sla ik er sowieso wat in en als de kwaliteit minder goed of slecht is gebruik ik ze wel als reserve snaren. Misschien hoor ik het verschil niet eens...
Ik heb ze vorige keer gekocht. Toen kostten ze 8 of 9 euro voor 5 sets. Leek me een goede deal totdat ik achteraf zag dat ze bij Thomann de helft kosten. :(
Ik heb er ondertussen 3 sets van opgebruikt en tussenin telkens afgewisseld met Ernie Ball, D'Addario en Elixir.
Wat me iedere keer lijkt op te vallen is dat die Lidl/Thomann snaren veel meer geratel/fretbuzz geven. Ze lijken 'slapper' te hangen.
Ook lijken ze minder output te hebben. Maar misschien sla ik daardoor harder aan waardoor ik meer geratel krijg. Misschien hebben ze minder output omdat ze 'slapper' zijn? 't Is moeilijk objectief te beoordelen, snaren van de Lidl/Harley Benton daar verwacht je niet veel van dus het kan een psychologisch effect zijn.
Spijtig, maar minder dan 1 euro voor een set gecoate snaren is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn. :)
Link naar dezelfde snaren bij Thomann:
http://www.thomann.de/de/harley_bent...trings_010.htm
De meningen zijn verdeeld, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk (uit de reviews af te leiden) dat het vroeger andere en betere snaren waren.