supertip, komt goed. ook lijm tussen de twee tophelften?
Printable View
supertip, komt goed. ook lijm tussen de twee tophelften?
Weet ik niet, maar zelf zou ik er niet voor kiezen. Die delen worden toch al strak tegen elkaar gedrukt. Zou zelf het risico niet willen lopen dat er wat lijm tussenuit geperst wordt en op het oppervlak komt. Dat wordt het een ramp om te stainen op die naad. Die naad heeft geen structurele verbinding nodig.
ik ga gewoon zorgen dat het heel goed op elkaar aansluit! en zo min mogelijk lijm gebruiken.. ga nu ff de HB gaten meten en de naad tekenen!
ik denk morgenmiddag verlijmen :mmmm:
Waarom zo lang wachten?:seriousf:
Hoe "onzichtbaar" moet de middelste naad zijn? ik heb beide helften vlak geschuurd met de "schuurtafel" en ze sluiten heel heel redelijk aan, maar je ziet toch nog een naadje.Als ik de buitenkanten optil is het zo goed als weg. Is dit iets wat onder druk en lijmkracht weggaat? Er is ook nog een miniem hoogte verschil tussen de 2 helften, een fractie van een mm, maar dat schuur je zo weg maar dat zorgt in dit stadium wel voor een schaduwlijn en verergering van de naad-illusie.
Dat is waar je zelf genoegen mee neemt. Vanuit de akoestische bouw mag er geen spoortje licht meer tussendoor komen om maximale stevigheid te krijgen. In deze heb je weinig te maken met sterkte, maar met het aangezicht en een klein naadje kan behoorlijk zichtbaar worden na finish..
Edit, kijkend naar je top zal er toch wel iets van een lijntje blijven. Probeer het zo minimaal mogelijk te houden..
er zal denk ik gewoon een lijntje zichtbaar blijven inderdaad. niet zo boeiend dus eigenlijk, de gitaar haalt hier inderdaad geen stevigheid uit..