@basvarken, bij mijn weten waren zijn strats gewoon naar links omgebouwd. Niet "ondersteboven" dus.
Printable View
@basvarken, bij mijn weten waren zijn strats gewoon naar links omgebouwd. Niet "ondersteboven" dus.
Jimi speelde gewoon met de dikke E boven, alleen voor de meesten van ons in spiegelbeeld:
http://www.ifc.com/wp-content/upload...mi-hendrix.jpg
Er zijn opnames waar hij backstage met de Stones bij gelegenheid 'ondersteboven' speelt op een gitaar van Keith Richards en ik vond een foto van een wassen beeld van Madame Tussaud waar ze het verkeerd om hebben gedaan (waarschijnlijk omdat ze van toeten noch blazen weten als het om gitaren gaat):
http://farm5.staticflickr.com/4086/5...1e447770_z.jpg
Hij speelde met de standaardmanier van besnaren; niet zoals bijvoorbeeld Dick Dale, die speelt wel met de dunne E boven.
Hendrix draaide zijn snaren idd om en speelde dus gewoon EADGBE.
Er zijn wel linkshandigen die de snaren laten zitten zoals ze zijn en dan EBGDAE spelen, bijvoorbeeld Doyle Bramhall II (hij speelde bij Roger Waters en Eric Clapton).
http://www.youtube.com/watch?v=6F4wSalYQF8
Wat betreft het gebruik van de duim bovenlangs: Richie Havens doet niet anders.
http://www.youtube.com/watch?v=s5WhawsF4Uk
:dontgeti: I stand corrected. Altijd gedacht die ie ze andersom had zitten.
Ik vond het daarom ook des te logischer dat Doyle Bramhall II en Eric Gales dat ook doen, aangezien ze zo sterk beïnvloed zijn door Hendrix.
Ja, dat krijg je als je een rechtshandige strat linkshandig bespeelt.
Túuh... ...:ok: