Dan moet je eens mijn tonezone+ proberen... hot, maar strakkee, wat opener en Meer hoog.
Printable View
Dan moet je eens mijn tonezone+ proberen... hot, maar strakkee, wat opener en Meer hoog.
En dat is nummer 1!!
http://www.seymourduncan.com/blog/th...guitar-with-a-
screwdriver/
Erg duidelijk en net stuk man, moet vanavond alleen nog even de 2e helft lezen ;)
Wat bedoel je met praktijk gericht? :)
Leuk eerste stukje Orpheo!
Misschien lees ik er overheen maar er staat niet een kort maar krachtige zin in over het verschil in effect van het verlagen van de voorste of achterste rij polepieces, er staat wel in dat de oplettende lezer deze conclusie zelf kan trekken, dus ik zal wel niet al te oplettend zijn ;)
Bij pickups als de superdistortion bedoel je? Daar hebben die rijen polepiece een andere functie, en dat is Te lastig om uit Te leggen. Komt licht aan bod, in heel platte bewoording, in een ander blog.
Simpel gezegd veranderen de polepieces de inductie dus de treble respons. Anders dan bij anderen. Maar dat kon de niet in. Te lastig, Te weinig woorden beschikbaar.
Tof stukje, Orpheo. Goed geschreven en weer wat bijgeleerd!
Ik bedoel niet een bepaald element hoor, als zal het bij assymetrische elemten natuurlijk weer een ander verhaal zijn.
Voorbeeld: als ik bij een brugelement de achterste rij polepieces omhoog schroef (dus het dichtste bij de brug) wat verandert er dan aan de sound, en wat is daar anders aan dan het omhoog schroeven van de voorste rij polepieces, dichter bij de hals.
Voor mijn gevoel zal de achterste rij meer de nadruk op bite en treble dan de voorste, maar dat gegeven kon ik dus niet herleiden uit dit stukje.
Ja dat zou je denken. Maae omdat dat nogal controversieel is, en ik dat niet denk, heb ik dat in t midden laten liggen. Met de info die in mn stuk staat moet de lezer zijn eigen conclusies kunnen trekken. Pickups met 2 rijen verstelbare polepieces zijn namelijk niet zo heel gewoon.