Is een "federal crime" in de USA.
Printable View
Ach, zoals ik al zei ga ik me niet in allerlei bochten wringen om een lagere prijs te krijgen. Ik heb me neergelegd bij de uiteindelijk belaste prijs, we zien wel hoe het uitdraait. :)
Zie je wel: ALs ik het simpel uitleg snap je het wel :D
Om daar even op voort te borduren: Als jij naar de USA vliegt en na het inchecken en de douanecontrole je paspoort verliest dan sta je heel snel in de states maar kun je niet verder omdat er wat papierwerk ontbreekt. Is het dan de schuld van de KLM die jou sneller dan je paspoort heeft vervoerd?
@Zjanke: Mijn excuses, het is mij nu volkomen duidelijk :grouphug::makeup:
Excuses zijn nergens voor nodig, ik krijg alleen een beetje de kriebels als ik een hoop onzin lees en kan het dan niet laten om er op te reageren. Stom toevallig weet ik er iets meer van dan de gemiddelde leek die wel eens iets heeft gekocht via internet en op basis van een paar (of soms zelf een enkele) ervaringen gaat lopen verkondigen wat een teringzooi de douane er *altijd* van maakt.
Zeker als je weet dat het in 99,9% van de gevallen juist niet aan de douane ligt...
Maar we hebben inmiddels wel Sanders topic gekaapt :makeup:, dus hij moet maandag maar een schoon nieuw topic openen, dan zakt dit wel weer weg...
Ook met jouw uitleg vind ik de praatjes van de douane nog redelijk lachwekkend hoor. Simpelweg omdat iets niet bij 'hun' werkwijze past ligt het aan de ander als zich problemen voordoen.
Zo kan je alles wel naar je eigen hand zetten en de oorzaak ergens anders leggen. :stop:
Tja, ik heb tot dusver gedacht dat het aan Postnl lag omdat het binnen een week in Ned. is waar dan ook vandaan uit de States. Nou ja, wiens "schuld" het ook is, het blijft gewoon vier weken duren. De eerste keer kijk je wat zorgelijk maar als je het eenmaal weet, wen je eraan, en alles is tot dusver aangekomen.
De douane heeft inderdaad een redelijk rigide manier van omgaan met regels. Als je ziet hoeveel problemen dat desondanks oplevert met allerlei mensen die zich tekort gedaan of oneerlijk behandeld voelen of nog leuker: vinden dat de douane voor hen maar even een uitzondering moet maken, dan begrijp ik dat toch ook wel.
Ze leggen het probleem overigns nergens neer, maar ze accepteren gewoon bijna geen afwijking. Maar als jij je handel niet voor elkaar hebt kun je daar ook moeilijk de douane de schuld van geven....
Het gaat 'm niet om de regels naar z'n hand te zetten : die regels zijn er net zo goed voor de douane, als voor een bedrijf of een particulier.
In de Rotterdamse haven bvb worden jaarlijks zo'n 650 miljoen Ton, of 650 miljard kilogram goederen behandeld. Wie denkt dat dit zonder procedures en regels kan is op z'n hoofd gevallen.
http://www.youtube.com/watch?v=xDkwnExxr80
Wat Zjanke en ik sinds het begin duidelijk willen maken is dat er firma's bestaan die dit in jouw plaats gaan afhandelen, en waarvan je een goeie en professionele service mag verwachten. Als het LANG DUURT is dit de schuld van die firma's
of horen jullie niet goed:)
het kan niet leuker, wel makkelijker, ofzo. ook al zit de bon er bij, toch is het een probleem, toch doen ze er dan nog steeds moeilijk over. dan moe tje blijkbaar bonnen opsturen, whatever. ik berust me er maar in, maar ik blijf erbij: het is onnodig rekken.