Apekop, Congrats
Laat even weten wat je ervan vindt. Wat voor cabinet/FRFR gebruik je?
Geniet ervan! En niet te hard zetten he (is slecht voor de speakers en je oren) :seriousf:
Printable View
Apekop, Congrats
Laat even weten wat je ervan vindt. Wat voor cabinet/FRFR gebruik je?
Geniet ervan! En niet te hard zetten he (is slecht voor de speakers en je oren) :seriousf:
Twee Mesa Boogie Thieles 200W 8 ohm.
Ik ben nog even onzeker over de aansluiting, altijd met combo's gewerkt vandaar.
Misschien kan iemand controleren of het zo goed is? Ik speel stereo
-van Axe Fx output 1 (L & R) naar Matrix Input A en B, met standaard jack/jack kabels
-van Matrix Output A en B naar de twee Mesa kastjes met speaker kabels
Zit ik goed qua ohmages en wattages etc?
Ik wil het gewoon even zeker weten. Hij is vandaag binnengekomen en ik wil hem zondag meenemen naar de repetitie.
No worries. Aansluiting is OK.
Overigens is de Matrix toch aan alle kanten beveiligd dus kan er weinig misgaan. Weer zo'n voordeel van een goeie SS amp.
'
Have fun!
bedankt, dat gaat goed komen!
gelijk nog maar een vraagje dan:
Ik wil met mijn bas ook live over de Axe fx/Matrix gaan spelen.
Nu heb een Eden cabinet 350W 8 ohm. Kan ik beste de bridge mode gebruiken (output X), of gewoon de mono mode (output A)?
Ik zou gewoon 1 stereo kant gebruiken en het andere kanaal uit draaien. Hoef je achterop ook geen schakelaars om te halen wanner je bas of gitaar speelt. Keep it simple. En gaat het te zacht met de bas, wat ik niet denk, kan je altijd nog kiezen voor de bridge mode. Oh ja lees de handleiding even goed daar staat zeer nuttige info in. :-)
Veel plezier morgen. En nogmaals pas op voor je oren en hou je speakers heel :-) tis een monster van een amp!
Ik heb de GM50 module van Matrix binnengekregen. Handig ding! Heb 'm in mijn speaker cab gemonteerd. Nu is mijn setje weer wat kleiner. Mijn GT800FX is al verkocht.
Proficitiat Yek. Als ik het eerder had geweten had ik misschien je GT800fx overgekocht.
Gisteren voor het eerst gerepeteerd met de GT1000fx en 2 Mesa Boogie Thiele kastjes met EVM12L speakers.
Was toch wel even wennen zeg!
Tot nu toe draaide ik mijn Axe fx gewoon via de de fx Return stereo over mijn H&K combo. De power amp sim en cab sim liet ik gewoon aanstaan. Dit klonk zonder aanpassingen wonderwel echt behoorlijk goed.
Met de GT1000/Mesa had ik naar mijn gevoel veel te veel bas en mengde mijn geluid niet goed met ons trio. Ik had het gevoel dat ik steeds in het vaarwater van de bassist raakte en dat het daardoor onduidelijker werd. Ik had wel gewoon de power amp sim en cab sim aan laten staan omdat dat bij de H&K ook goed klonk. Op het eind van de repetitie heb ik cab sim uitgezet en toen had ik wel wat minder bas, maar dan klonken sommige patches toch weer anders qua karakter. Dit heb ik niet meer goed kunnen testen met de rest van de band erbij. Met power amp aan of uit hoorde ik niet heel veel verschil.
Wat ik vreemd vind is dat er zo'n groot verschil is in aanpassingen t.o.v. van mijn H&K. Bij de H&K hoefde ik niks aan te passen om het geluid van thuis over de studio monitors goed weer te geven en met de nieuwe setup klinkt het heel anders dan thuis. Ik weet niet zo goed of die extra bas nu komt door de Matrix of de speaker kasten. Ik hoorde ze gisteren beide voor de eerste keer.
Waarschijnlijk gewoon een kwestie van experimenteren, maar ik ben toch benieuwd wat jullie hiervan zeggen, en hoe jullie dit ervaren.
Een ingrijpende verandering van cabs and amp leidt vaak tot een periode van "zoeken". Komt wel goed.
Laat de Power Amp simul. aan staan. Sommige amp models hebben dat zonder meer nodig, zoals de amp models zonder Master Volume. Bovendien is de GT1000 een neutrale amp, dus je wilt de kleuring van de power amp sim.
Je hebt Thiele cabs, en dus hebben een flinke bass weergave. Bovendien benadrukt het gebruik van cab sims nog eens extra de lage freqs. Mijn advies: laat de cab simul. eruit, en focus je op het tunen van je presets voor deze weergave. Je zal zeker even moeten experimenteren, omdat je geluid hierdoor in 1e instantie flink verandert. Kwestie van wennen. Zet de amps sims terug op de standaardwaarden en begin dan met bijdraaien, vooral Master, Drive, B/M/T en Presence/Hi-Cut. En doe dat liefst op het geluidsniveau waarop je ook repeteert.
Het wordt heel lastig om tijdens de repetities mijn presets te tunen. Ik besteed thuis vele uren aan mijn presets en bij de repetities is er geen gelegenheid voor omdat ik dan muziek wil maken ipv aan knoppen te draaien, het leidt me ook af van het spelen. Ook klinkt het als je in je eentje speelt weer anders dan als de rest van de band mee gaat spelen.
Als ik de presets thuis tune zonder cab simulatie klinkt het thuis weer niet zoals het moet. Ik ga volgende repetitie in ieder geval de cab simulatie eens uitlaten. Misschien hebben de Thiele cabs wel te veel bas voor mijn smaak, omdat ik met de H&K wel een goed resultaat had. Maar dat sluit ook iets meer aan bij de sound die ik al had voor de Axe fx. Het viel me daarom een beetje tegen. Het zal wel een overgangsfase zijn. Gewoon nog een hoop experimenteren.
Configureer je Axe voor 2 verschillende output signalen. Dan hoef je je presets niet aan te passen voor thuis of repetitie.
Verplaats het Cab block naar het einde en plaats het FXL block er direct voor. Cab simul. in Global laat je gewoon aan staan. Dan is je Out1 signaal voortaan voor thuis (vanweg het Cab block met Cab simul.), en je Out2 signaal stuur je naar de GT1000 (zonder cab block, voor repetities).
Als je nu het Cab block vult met Cab #12 (OwnHammer EVM-12L IR, zonder mic simul.), dan lijkt het signaal thuis ook behoorlijk op dat via jouw Mesa cabs.
Dit is de methode die ik ook zelf gebruik.