Dat "Need you Now" vind ik een erg goed popnummer van dit moment. Fijn solootje ook. Ik vraag me alleen af je daar publiek los mee krijgt, vermoed van niet. Laat dat maar aan trotse Maria over :seriousf:
Printable View
Dat "Need you Now" vind ik een erg goed popnummer van dit moment. Fijn solootje ook. Ik vraag me alleen af je daar publiek los mee krijgt, vermoed van niet. Laat dat maar aan trotse Maria over :seriousf:
Need you now is inderdaad wel een fijn nummertje, maar vooral voor op de radio en niet zozeer het podium. Vind ik zelf dan.
Ik heb 3 categorieën nummers die ik wil spelen. Of je moet er flink op mee kunnen zingen en dat kan vanalles zijn. Of je moet er flink van gaan swingen zoals rock 'n roll. Of de nummers moeten gewoon enorm rocken.
Daar wil ik de categorie "moet écht mooi en boeiend zijn om naar te luisteren" aan toevoegen, maar verder een hele dikke +1.
Inderdaad, die ervaring hebben wij ook al een aantal keren gehad.
De ambitie om eigen nummers te maken is natuurlijk erg mooi. Maar uiteraard slagen er maar weinig bands erin om echt goede nummers te schrijven. En kijken naar een band met slechte nummers, daar is de lol snel vanaf! Langs de andere kant, de bands die nu goede albums afleveren, zijn ook ergens moeten beginnen. En de kans is groot dat hun vroegere werk ook niet echt te pruimen was. Maar ze moeten dus wel de kans krijgen om zich te ontwikkelen.
Zelf zou ik ook graag wat eigen nummers maken. Maar tegelijkertijd besef ik ook wel dat als je als een coverband een beetje goed bent, je publiek een erg fijne avond kan bezorgen. En daar draait het uiteindelijk toch om!
Onlangs hebben we samengespeeld op een avond met alleen maar coverbands, maar wel enkele zeer gerenommeerde. Nu, dat was een feestje om U tegen te zeggen!!! Zo een lol zal je niet snel beleven op een concert van één of andere derderangs underground kutband.
Zeker. Je moet dus een beetje weten wat je publiek mooi vindt. In de tijd van de tribute band was dat heel simpel, dan weet je genoeg obscure albumtracks waar de liefhebber van smult, maar met een algemene coverband is het iets moeilijker. Hangt ook erg van de lokatie af: feestkroeg, muziekcafé, zondagmiddag optreden, zaterdagnacht, door-de-weekse-avond etc. etc.
Laatste set-list met alleen covers:
The Ventures - Wipe out
Anthrax/Joe Jackson - Got The Time
Tankard - Need money for beer
Motorhead - Ace of Spades
Judas Priest - Braking the law
Nirvana - Breed
Sabbath - Paranoid
ff paar slokken bier en een peuk
Dick Dale - Miserlou
Iron Maiden - Running Free
Misfits - Scream
Megadeth - Kill The King
Diamond Head - Am I Evil
Accept - Fast As A shark
Iron Maiden - Iron Maiden
Motorhead - Iron Fist
Metallica - So What
En dan ben je helemaal gesloopt, en wordt het tijd voor meer bier.
Miserlou is wel een vreemde eend in de bijt.
Verder :blast: