Mooi ding! Is ie helemaal goed te intoneren? Hoe speelt dat nu in verhouding tot een normale hals? Went het snel?
Printable View
Mooi ding! Is ie helemaal goed te intoneren? Hoe speelt dat nu in verhouding tot een normale hals? Went het snel?
Hosternokke meneer stijnkenens, iedere keer als ik denk dat t niet mooier kan legt u de lat weer een stukkie hoger
http://www.ivorydance.com/Images/ind...what=thumbnail
Die scheve frets spelen geweldig, je hebt het bijna niet door, of de gewenning duurt maar heel kort.
Vraag maar aan een aantal mede forummers hier (ps: ik neem ze mee naar de DGBM !!! )
Intonatie is ook perfect! Het is niet omdat de snaren van verschillende lengte zijn, dat het onmogelijk is. Topkam, frets en brug staan perfect in verhouding met elkaar, elke snaar heeft een eigen lengte, met eigen fretonderverdeling.
Het moeilijke was: uitmeten, je weet dat de bassnaren/dikkere snaren net iets meer compensatie nodig hebben, dus je moet de brug wat ruimte geven, nooit op de limiet alles monteren, want dan kom je in de problemen.
s.
ik heb er es op gespeeld, went heel snel idd. Theoretisch moet je wat opletten met bendings, veronderstel ik, maar ik heb het niet gemerkt. Als je echt op gehoor speelt zal het geen probleem zijn.
Allemachtig Stijn wat een verschrikkelijk mooie gitaar. Alle componenten zijn even mooi maar de nek springt er voor mij wel uit. Schitterend. Complimenten :ok:
Ik ben zeer benieuwd om hem in het echt te zien op de DGBM!
(en nu heb je mooi tijd voor de Ukelele challenge ;) )
Hij was al lang klaar, met ondertussen de normale gebruikerssporen, maar was vergeten foto's te trekken.
Soit mag het ook een ukeleddley bow worden, daar heb ik nog wel wat ideetjes voor ...
s.
Even een bumpje ...
Er komt een multi scale tele voor een vriend, en die speelt over heel Europa !!! :crazyhappy:
Om de prijs wat te drukken gaan we voor een warmoth body:
- Moeras essen body,
- flamed maple top,
- uitgehold.
- Enkel pickup in de nek,
- rear routed,
- geen pot en switch gaten.
- Geen side jack,
- geen gaten voor de brug,
- geen gaten voor de nek schroeven.
De aanpassingen voor de multi scale nek doe ik zelf.
Zo wordt het een Warmoth body, modified by SK.
De nek wordt wel hier in de shop gebouwd.
Als de body binnen is, begin ik eraan !
s.
Don't shoot the luthier ...
Ik heb dit gekocht ...
moeras essen body lichter gemaakt met kanalen en een esdoorn top ...
http://i475.photobucket.com/albums/r...r/DSC01962.jpg
Ziet er super schoon afgewerkt uit, voor het bedrag dat je ze aankoopt, kan je het eigenlijk niet maken.
Een deel van de fun verdwijnt, maar toch, er is nog genoeg te doen om die body perfect te krijgen, love it !!!
s.
Prachtig toch, je maakt er uiteindelijk toch een uniek SK product van, dat gaat helemaal goed komen :ok: Ben erg benieuwd!
Hoe leg je die top over die armcut (of hoe heet dat)? Buigen op voorhand of is die top dun genoeg dat het lukt met enkel klemmen?