Rhythm 1 aan/uit
Rhythm 2 aan/uit
Lead 1 aan/uit
Lead 2 aan/uit
dat zijn er vier
we hebben het toch over de Quad? er is geen midischakeling voor de deep of bright.
het zijn: 4x kanalen, 2x EQ, 1x reverb en 1x reverb boost ofzo
Printable View
Rhythm 1 aan/uit
Rhythm 2 aan/uit
Lead 1 aan/uit
Lead 2 aan/uit
dat zijn er vier
we hebben het toch over de Quad? er is geen midischakeling voor de deep of bright.
het zijn: 4x kanalen, 2x EQ, 1x reverb en 1x reverb boost ofzo
De switches zijn momentary hè? Eén switch om een functie aan te zetten en 1 om 'm uit te zetten. Dat zuigt best wel :S.
Als ze dat met relays hadden gedaan (sturen=lead, niet sturen=rhythm) scheelde dat 4 switches :S. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen, of zit je hier aan vast? Wordt een dure grap qua switcher :S.
Volgens mij is er geen mogelijkheid om dit te veranderen. Maar zoals ik al zei als je de EQ altijd aan hebt te staan, dan heb je aan vier genoeg om alle kanalen te schakelen
ik gebruik zelf de Nobels MS-8.
Die is vast erg duur, aangezien de MS-4 al 130 euro kost.
Het valt me een beetje tegen dat ze het op deze manier routen. Dat had met veel minder switchers gekund (de helft, namelijk). Zo wordt het toch nog een duurdere amp en schakelen met Instant Acces knoppen wordt erg lastig.
Marktplaats in de gaten houden...er zijn uiteraard meer soorten switchers te krijgen. Rocktron Octopus, MS-4 en nog wat die ik zo snel even niet meer weet.
Misschien toch voor een TriAxis gaan? All MIDI :D
Ik denk dat ik 6 switches nodig zou hebben, als ik de reverb niet gebruik (denk dat ik die uit de G-Major haal). De beide EQ's gebruiken lijkt me wel verstandig. Maar als ik Rhythm 2 niet gebruik kan de tweede EQ aan blijven.
Of werkt de EQ wel op de 'normale' relais-manier? Dus sturen is aan, niet sturen is aan? Want nu lijkt het of je moet kiezen tussen EQ1 en EQ2. Maar je kunt de EQ toch ook uit laten?
Als het zó werkt zou ik minstens 4 switches nodig hebben:
Rhythm1
Lead1
Lead2
EQ2
en da's dus te doen met de MS4. Sterker nog, ik kan er twee schakelen met de G-Major en twee met de Behringer. O nee, die heb ik niet meer :'(.
Die 3x zo duur is :P. Dan kan zo'n switcher er vast wel bij. Hoe 'modelling' is die Triaxis? Ik heb liever een amp met eigen sound, want veelzijdigheid heb ik niet nodig.
Denk dat het dan een Engl Z-11 zou worden. Die kan 6 functies schakelen en mijn G-Major kan er 2. Last time I checked gold 6+2=8 dus dat is genoeg.
je mag mijn Behringer V-Amp 3 :rockon::rockon: wel kopen :D
(als ik 'm binnen heb)...die is echt VEEEEEETTTTTTTT
:sssh::soinnocent:
Als je geduld hebt en goed zoekt, volgensmij zijn er namelijk wel enkele quads die wel een MIDI module geïntegreerd hebben.
Soort van relais schakeling (weet nie precies wat het is hoor!!) voor de kanalen zit overigens wel ingebouwd volgens mij, met een Mesa FU-2 footswitch kan deze aangestuurd worden. Hier zou je even op moeten googlen want er schijnen verschillende soorten plugs op de Quad gebruikt te zijn waardoor je een FU-2a of FU-3 footswitch nodig zou kunnen hebben.
Maar in mijn geval dat ik de quad kocht heb ik van de koper de rockman octopus er direct bij gekregen voor het schakelen van alle functies via MIDI.
*edit
had je mijn pm nog gezien??