Frusciante vind ik dan absoluut niet slecht. Stadium Arcadium gehoord? Da's een knap staaltje songwriting en arrangeren!
Printable View
+ Goede gitarist, slechte muziek : Red Hot Chili Peppers
+ Slechte gitarist, goede muziek : Lou Reed
+ Slechte gitarist, slechte muziek : Rolling Stones
Harstikke subjectief, maar wat geeft dat :):)
Enrico
Nog een voorbeeld van simpel maar wel super: Chevelle!
Niet dat het extreem makkelijk is, vooral in combinatie met zang maar het is toch relatief simpel. Zeg ik niet mee dat Pete Loeffler een slechte gitarist is, ik vind dat hij super toffe dingen speelt!
but.. but... I threw in a compliment http://www.clipartof.com/images/thumbnail/2162.gif
Johnny Ramone al genoemd? Hij kon weinig meer dan een powerchord heen en weer schuiven, en volgens mij is het precieze verschil tussen mineur en majeur hem nooit helemaal duidelijk geworden. Maar ik heb de man twee keer live aan het werk mogen zien, en de energie die hij wist op te roepen was ongelooflijk. Juist OMDAT het zo bloedsimpel was. Godzijdank was hij geen virtuoos, dan was die band nog niet voor een tiende zo leuk geweest.
als je een echt slechte gitarist ben dan word je niet bekend, ook niet als je in een band zit.. want alles draait om de gitaar dat weet iedereen:cheerup:
Haha, jij bent me er echt eentje (geen compliment). Ten eerste, het is 'tune a half stEp down'. Ten tweede, ik kan er nog steeds niet bij dat je Hetfield een slechte gitarist vindt. Ten derde, je zegt dat dit niet is om te discussiëren over wie goed of slecht is maar toch kraak je James 'Woodstock, how does it feel to be alivAH?!' Hetfield af alsof het de eerste de beste amateur is. James Hetfield is een van de beste ritmegitaristen ter wereld die naast een ongelooflijk strak gitaarspel ook nog eens evergreens heeft geschreven met de impact van hier tot in Tokio. Miljoenen mensen spelen Metallica elke dag. Geef mij 1 deftig argument waarom Hetfield een slechte gitarist is (ik krijg het letterlijk zelfs bijna niet geschreven!) en ik eet mijn eigen arm op. En btw, who cares dat hij toen (ik vermoed in z'n beginperiode) niet wist wat tune a half step down betekende? Qua uitvoering staat hij op het hoogste niveau.
In dit kader,
Even dacht ik, sjeez, de Knopfler heeft een zware nacht gehad... en die gitaar heb ik ook wel eens beter gehoord...
De titel gooide me op het verkeerde been, copie band. De man heeft zwaar gestudeerd op Knopfie zijn gear (epiphone!) en solo's maar ze ook goed kunnen spelen is een brug te ver.
Het langzame riffen gaat nog wel maar vanaf 6.10, alsie zijn eigen ding gaat doen, wordt het pijnlijk en gaat die fuzztone ook behoorlijk irriteren.
funny, die duitsers.
klik