Psies vind ik niets van terug. De houthandels in België hebben wel mahonie, maar die zaken zijn ook 100km en verder van mij thuis.
Die zijn echt te noordelijk om te bezoeken.
Het zal dan toch Gullegem worden.
Printable View
Psies vind ik niets van terug. De houthandels in België hebben wel mahonie, maar die zaken zijn ook 100km en verder van mij thuis.
Die zijn echt te noordelijk om te bezoeken.
Het zal dan toch Gullegem worden.
ah ok dan had ik het verkeerd begrepen.
Maar een tripje plannen dan eh.
:lp::dance:
Gullegem valt heus wel te doen vanuit Antwerpen : de E17 op en altijd rechtdoor :D Moet te doen zijn in anderhalf uur ... Als je niets vind in Gullegem, kan je ook doorrijden naar Lagae in Kortrijk, daar hebben ze een hele afdeling toonhout. Nadeel is wel dat dat bezoek aan Lagae op woensdag dient te gebeuren aangezien de 'speciaal hout'-afdeling enkel dan te bezichtigen is.
Aangezien ik binnenkort mijn hout wil gaan halen in het verre Gullegem bij Vercruysse houthandel, zou ik hen graag al eens mailen om wat hout opzij te leggen voor me. Vandaar even mijn vraag of jullie de maten eens kunnen nakijken. Dit is de eerste keer dat ik hout bestel, dus het kan wel eens fout gaan.
Body: Centraal/Zuid-Amerikaanse Mahogany Swietenia. 35cm breed op 45 diep, 5,2cm dik.
Top: Amerikaanse esdoorn: 35cm op 45cm op 2,7cm
Nek en kop: Amerikaanse esdoorn: 80cm op 10cm op 6,5cm
Kopfineer: Ebben, 18cm op 10cm op 3mm
Ik vraag me af of ik er met 65mm ga geraken voor de neck tennon.
Volgens mij is het goed verder, of moet er meer extra hout aan zijn om het makkelijker te kunnen uitzagen met de lintzaag?
Vermits mahonie blijkbaar niet meer gekapt mag worden, ga ik maar meteen hout meenemen voor nog 2 bodies.
Als je naar Vercruysse e-mailt, moet je geduld hebben, heb ik ondervonden, de antwoorden durven wel eens uitblijven. Misschien kan je beter eens bellen ? Als toekomstig vertaler - tolk, mag het geen probleem zijn om een zuidwestvlaams accent te decoderen :p
Je bent van plan om uit 1 stuk te bouwen? Ik ben benieuwd of er zulke grote planken zijn.
Zeg er ook even bij dat je knoestvrij esdoorn wil hebben. Zeker voor de hals. Ik zou dus ook even de telefoon pakken.
Ik weet niet of ze daar ook een gesorteerd hout hebben net als in Arnhem en Amsterdam (hoewel daar ook vaak stukken tussen zitten die ik nooit zou gebruiken)
Top op een LP is maar zo'n 17mm, tel er een paar mm bij voor het carven en met een plak van 20mm ben je er.