Whaha Vox Humana is veel te duur man. Moet je echt niks kopen joh. Btr Tonefactory.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
Printable View
Whaha Vox Humana is veel te duur man. Moet je echt niks kopen joh. Btr Tonefactory.Citaat:
Hahaha bedankt, wat een winkel zeg met zulke slechte wagentjes en dan ook nog te duur ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ik zal eens kijken of ze daar het zelfde hebben.
Waarschijnlijk ga ik toch gewoon bij Big one langs om te kopen ik orienteer altijd online voor wat ik wil hebben. Prijsjes vergelijk en dan toch naar zwolle on een of twee tientjes duurder uit te zijn.
Lijkt wel omgekeerde wereld.
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/HW19G.jpg
Is dit trouwens wat?
Gaaf ding!!
Dezelfde als v/d Wey, met ebony toets.
Mocht je het orginele element er uit halen, pm me dan ff.
Ik twijfel nog heel erg, er gaat waarschijnlijk een pickup pre amp in.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Heeft ronnie dr ook een? zelfde toets ook!! weg zeldzaamheid...
Ach maakt ook niet zo veel uit, het speelt wel lekker en das belangrijk.
Die SD's zijn een enorme vooruitgang zoals ik al eerder hier heb gepost.
Dat was dus wel lachen!Citaat:
Wel wat, maar niet veel. Laat ik het anders formuleren; als ik een gitaar zou willen upgraden tot een supergitaar, waarop ik ALLE onderdelen beetje bij beetje wil vervangen voor het beste van het beste, dan zou een brug als deze waarschijnlijk mijn laatste aankoop zijn.Citaat:
Ik heb zelf een soortgelijk geval op mijn Gibson ES 347 en, voor alle duidelijkheid, er is helemaal niks mis met die brug hoor. Het voegt alleen bijzonder weinig toe.
Het ding heeft twee voordelen t.o.v. een traditionele brug:
Maar mocht je goede locking stemmechanieken hebben en een goed uitgesneden topkammetje van (bijvoorbeeld) Graphtech, dan komt dat ontstemmen sowieso vrijwel niet voor en dat maakt zo'n grapje toch wel een wat kostbare aangelegenheid voor iets waar je nauwelijks profijt van zal hebben.
- Mocht je moeten bijstemmen tijdens een nummer, terwijl je op het podium staat, dan kun je je linkerhand laten doorspelen (of een accoord laten aanhouden) en met je rechterhand stem je snel even bij. Dit bijstemmen kun je natuurlijk ook met de mechanieken op de kop van je gitaar doen, maar dat is wat onhandiger en bovendien (maar dat kan ook iets zijn waar ik alleen last van heb...) draai je de mechanieken steevast de verkeerde kant op.
- De stemknopjes op de brug werken wat nauwkeuriger. Je kunt er dus net even iets precieser mee stemmen.
Nogmaals, op mijn ES zat het er standaard op en ik ben er blij mee. Maar op al mijn andere gitaren mis ik het echt geen seconde.
En voor alle duidelijkheid: DIE BRUG MAAKT DE GITAAR NIET STEMVASTER.
:)
Vulva, jij hebt/had op je es347 niet een schaller 475 brug, maar alleen een finetune tailpiece. dit ding is een geheel, en niet 2 losse delen zoals wat je op jou axe hebt. dit ding kan dus ook alleen gebruikt worden op een flattop, en niet carved top, zoals op je es.
Ik zou niet weten waarom deze brug niet op een carved top zou kunnen? Mijn leraar heeft een les paul met zo'n staartstuk, de achterste studs (waar normaal de tailpiece zit) worden dan gewoon niet gebruikt, het hele geval leunt op de stuts die oorspronkelijk voor je TOM bedoelt zijn. Werkt verder prima.
omdat dat ding dan geknakt moet zitten. daarom dus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vidar
Ze zijn inderdaad niet identiek. Met 'soortgelijk' bedoelde ik 'vergelijkbaar'. De 'tailpiece' op mijn ES is trouwens, tot zover ik het me juist kan herinneren, een ontwerp van de Gibson jongens zelf, maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Het principe van de twee systemen is echter hetzelfde. De mogelijkheden zijn hetzelfde en de beperkingen zijn hetzelfde. Daar ging het verhaal om.
Mocht jij trouwens gelijk hebben in jouw bewering dat die brug slecht op flat tops kan worden gemonteerd, dan is het bij voorbaat al geen geschikte optie en kunnen we zijn vraag met een volmondig "NEE" beantwoorden. :)