Ok!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Dank voor de tafelmodificatie tip!!!
Printable View
Ok!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Dank voor de tafelmodificatie tip!!!
ik zeg gerecycled uitvoering van de phillips hf 10??
....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo
Geloso chassis.
Italiaans merk gitaar/pa/omroep versterkers waar veel "oudere jongeren" op hebben gespeeld in de 70s als 'n Fender, VOX of Marshall ruim boven hun budget lag.
In dit geval is van die Geloso alléén het chassis, de kooi en de voetjes gebruikt, rest v/d onderdelen compleet nieuw. Eigenlijk gewoon 'n compleet nieuwe amp qua parts/elektronica/tag-board/trafo's/etc. maar dan in 'n "overgespoten" kastje* v/e oude, roestige Geloso.
* Bij deze Geloso moest zelfs ook nog 'n plaat in het chassis vervangen worden...
.....o.k.
De vorm was nogal herkenbaar, vandaar....
Bij de meeste Geloso's is er nog wel 'n naamplaatje te vinden, bij dit type ben ik ze nog nooit tegengekomen maar behoorlijk wat mensen vertelden dat het om Geloso-chassistjes gaat en ook de onderdelen/boards/trafo's die ik tegenkwam leken zeer sterk op Geloso-parts...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo
Wow......
Dat is nogal wat.
Wacht met spanning op soundclips want - sorry jongens - het uiterlijk van dat ding .......... (heerscht dus echt niet bij mij)
Ik ben te conservatief denk ik, of eigenlijk niet conservatief genoeg ('63 - '65 looks)
Heb ooit zo'n hamsterkooi in mn handen gehad (was een Philipsje of een kloon daarvan, werd geloof ik ook als bouwpakket verkocht).
Het is weer eens wat anders, dat wel.
Maar ja, ieder z'n meug.
Enne uiteindelijk gaat het om het geluid.
Heel veel plezier ermee.
Kwa uiterlijk niet mijn ding maar met hamster er in wordt het anders (en zo'n loop rad he).
tis wel weer is wat anders, maar da's een boterham met kaas en zuurkool ook.
@Ome Keith
(als KR-fan toch even reageren :) ); er worden hier ook amps in tweed, blackface en plexi vormgeving gebouwd.
Net mee gerepeteerd, en de monden vielen open:D Het duurde effe want ik had m'n cabinet weer half uit elkaar liggen, maar uiteindelijk helemaal top! Volume net over de helft, dan blijft het mooi clean met een randje en hoor je de rest van de band ook nog:p! Gelijk een nieuwe nummer geschreven, wonderversterker zeg ik u! Vox kopen anyone???
mooi bakkie rick, wacht nog ff paar weekjes/maandjes met die vox, dan heb ik weer geld. morgen eerst een dot als het goed is!