Ergens heb ik idee dat ik een topic lees wat serieus zou moeten zijn, maar waar absoluut niet serieus op gereageerd wordt, op een paar mensen na dan..
Printable View
Ergens heb ik idee dat ik een topic lees wat serieus zou moeten zijn, maar waar absoluut niet serieus op gereageerd wordt, op een paar mensen na dan..
Tja, dat hangt er maar van af hoe zij juridisch gezien aan 40% Gibsonstock kunnen komen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
Ik heb het aan een aantal muziekwinkels gevraagd en Gibson gaat idd exclusief verdelen.
Alleen wat bij heel veel van dit soort praktijken wordt gedaan door handige ondernemers is dat één of twee winkels een hoop gaan inkopen en dat de kleinere winkels bij hun gaan afnemen.
gewoon een kwestie van risico spreiding.
Dat wil dus zeggen dat als je goede service bij kleinere winkels meer gaat betalen voor een Gibson?
Ja, dan ga je bij een kleine winkel of meer betalen voor een Gibson, of ze gaan minder winst maken.
Ik heb het vermoeden dat Gibson voor dit soort zaken wel een uitzondering zal maken. Ze zullen de 40% niet halen, maar de totale omzet die zij draaien met Gibsons is te groot om te kunnen missen denk ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
Interessant topic dit.
Weet iemand ook hoe het met Dijkman of bijvoorbeeld Sacksioni zit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijs_sg
van die winkels zou ik het niet precies weten maar hun gaat het ook niet lukken om met de ubereisen mee gaan doen.
ik denk dat gibson hoopt op enkele ondernemers die een gibson speciaalzaak gaan openen. of nog beter/slechter????:
gibson stop dus de verkoop van gibsons overal en gaat zelf speciaal winkels beginnen voor gibson. dan kunnen ze die gitaren direct van de fabriek naar de gibson-stores verslepen. en maken ze dus meer winst
als je nu op de gibson site de dealerlijst bekijkt zijn er nog maar 4 winkels over in nederland.
- Tonika in Groningen
- Dirk Witte
- Max Guitar
- Rockpalace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjalt
Dan klopt dat lijstje niet, want zoals ik al schreef staan hier in Venray aardig wat Gibsons en zijn ze Gibson-dealer.
beter nog 1 dealer in nederland dan GEEN :o