We lijken wel broers ofzo :D Ik heb vandaag ook alle condensators van de hele amp vervangen met uitzondering van die mica's dan.
Die 2 grote potten, heb ik zelfs vervangen en alle mallory's door TAD mustard clones en de elko's ook van sprague atom.
Omdat het me beter leek om de caps eerst te vormen (is dat de goede vertaling van "forming caps"??) heb ik een 100K weerstandje tussen de rectifier en de eerste cap gezet en zonder buizen (wel de GZ34 rectifier) aangezet totdat het spannings verschil over de weerstand van meer dan 200 naar +/- 3 Volt gezakt was. Hierna zijn de caps dus gevormd en heb ik de weerstand weer verwijdert en hier ging het mis....... Ik wist dus wel degelijk dat ik de caps moest ontladen (stond nog een paar honderd Volt op) maar ik dacht ik gebruik wel een geisoleerd tangetje. Ging goed op zich, weerstandje eruit, draadje weer op zijn plek vast maar verbinding was een beetje droog en ik zie graag mooie glimmende verbindingen dus beetje soldeer erbij, houdt deze oen het soldeerdraad in zijn hand, tegen die draad met spanning.... DAmn, dat voel je wel.... ( En nu zelfs voel ik het nog :D)
Waarom ik mijn stommiteit hier uitgebreid vertel? Omdat ik hoop dat anderen daardoor niet zo eigenwijs zullen zijn als ik en gewoon caps ontladen als je iets moet doen in de amp wat ook maar in de buurt komt van zulke hoge spanningen. Ik had in 1 hand die soldeerdraad tegen die spanning terwijl die hand rustte op het chassis en de andere hand NIET in de amp anders had het VEEL erger kunnen zijn dan een beetje zere hand.
Voor de goede orde: dit was met de stekker ERUIT.
Het geluidverschil vind ik niet heel erg groot maar dat had ik ook niet verwacht. Het klinkt wel wat opener en iets harmonischer maar caps moeten net als speakers ingespeeld worden dus het is nog vroeg om iets over te zeggen en ik moet de amp ook nog even op zijn staart trappen want dat wil ik mijn buren niet aandoen in de avonduurtjes.
Ik denk dat bij jou het grote verschil ook meer komt doordat je hem warm gebiast hebt. Ik heb mijne ook op 44mA bij 408 spanning op pin 3 (rond 70%) en dat klinkt bij deze amps toch wel het fijnste.
Wat voor speakers gebruik je er eigenlijk bij??? Ik heb zelf v30's maar vind dat geen lekkere combi. Waarschijnlijk einde van de maand even een paar weber silver bells bestellen denk ik. Je gaat me toch niet vertellen dat jij ook....